اخبار داغ

حفاظت و امنیت «موزه لوور تهران» چطور تامین شد؟

حفاظت و امنیت «موزه لوور تهران» چطور تامین شد؟
حفاظت و تامین امنیت «موزه لوور تهران» که در آن اشیاء گرانبهایی به نمایش درآمد، پیچیدگی‌هایی داشت که فرمانده یگان حفاظت سازمان میراث فرهنگی، بخشی از برنامه‌ریزی‌های طراحی شده برای برپایی این نمایشگاه را تشریح کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سردار امیر رحمت‌اللهی در گفت‌وگو با خبرنگار انتظامی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به برپایی نمایشگاه لوور در ایران و پیچیدگی‌ها و سختی‌های حفاظت از اشیاء تاریخی به نمایش درآمده از بدو ورود آن‌ها به ایران تا پایان این نمایشگاه، اظهار کرد: حفاظت از این گنجینه گرانبها، ماموریت بسیار سنگینی بود که با جلب حمایت نیروی انتظامی، برنامه‌ریزی خوب و طرح‌های حفاظتی اطمینان بخشی که برای برپایی این نمایشگاه به اجرا درآمد، به بهترین نحو ممکن انجام و از این اشیاء گرانبها حفاظت شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی افزود: وظیفه ما حفاظت از این میراث بود ولی در عین حال برگزاری نمایشگاهی در این ابعاد و با این اشیاء کهن و گرانقیمت، نیازمند الزاماتی در ابعاد بین المللی بود که ما نمی‌توانستیم حتی سر سوزنی از این الزامات، تخطی داشته باشیم.

,

فرمانده یگان حفاظت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به طرح‌های پیچیده این عملیات که نیازمند الزامات بین المللی خاصی بود گفت: با توجه به این الزامات و ملاحظات بین المللی، طرح‌های حفاظتی ما از زمان ورود اشیاء، تحویل گرفتن این گنجینه، اسکورت تا محل موزه، استقرار و در زمان طولانی نمایش عمومی آن‌ها با جزئیات کامل نوشته شد و تمامی ابعاد این ماموریت در این طرح‌ها که از مدت‌ها قبل در دست بررسی قرار داشت، در نظر گرفته شد.

,

رحمت اللهی با بیان اینکه علی‌رغم تمام پیچیدگی‌ها، این ماموریت با موفقیت انجام شد افزود: در این ماموریت و عملیات گسترده که نیازمند ملاحظات بین المللی و الزامات خاص امنیتی و حفاظتی بود، حمایت سازمان میراث فرهنگی و نیروی انتظامی نقشی کلیدی داشت و نشان داد که توان یگان حفاظت و طراحی‌های حفاظتی و امنیتی ما در ماموریت‌های تخصصی اینچنینی تا چه اندازه قابل قبول و اطمینان بخش است.

,

به گفته وی، موفقیت یگان حفاظت میراث فرهنگی در برپایی این نمایشگاه یک تجربه ارزشمند است که می‌تواند راه را برای برگزاری نمایشگاه‌های مشابه باز کند.

,

به گزارش تسنیم، به دنبال توافق اولیه بین موزه‌ی لوور و سازمان میراث فرهنگی و گردشگری مبنی بر برپایی نمایشگاهی از آثار شاخص موزه لوور، دوشنبه 14 اسفند ماه در موزه ملی ایران افتتاح شد؛ از شاخص‌ترین آثار رسیده به ایران می‌توان به پیکره "ابوالهول" از سنگ بازالت مربوط به دوره‌ی "فرعون هاکور" که از بخش عتیقه‌های مصر باستان در سالن "سولی لوور" انتخاب شده، اشاره کرد.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه