اخبار داغ

مدیر عامل کارخانه لاستیک بارز کرمان:

گروه کثیری جنگ اقتصادی را باور نکرده اند/کارگران بازوی محرک تولید و مدیران هستند

گروه کثیری جنگ اقتصادی را باور نکرده اند/کارگران بازوی محرک تولید و مدیران هستند
مشرفی گفت : با اینکه رهبر انقلاب بارها وضعیت اقتصاد را جنگی خوانده اند اما هنوز عده کثیری این وضعیت را باور نکرده اند .
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی اکبر مشرفی در گفتگو با راه آرمان ؛خصوص وضعیت فعلی اقتصاد کشور گفت:با اینکه رهبر انقلاب بارها وضعیت را جنگی خوانده اند اما هنوز عده کثیری این وضعیت را باور نکرده اند اکنون واژه کار گر و کار فرما در ساختار اقتصادی جایگاهی ندارد و تمامی افراد در یک واحد تولیدی بازوی محرک اقتصادی،آن هم در وضعیت فعلی جنگ همه جانبه اقتصادی هستند لذا باید وفاق کاملی صورت گیرد .

مدیر عامل کارخانه لاستیک بارز کرمان ادامه داد : گرچه سیاست گذاری های دولت در جلوگیری از اثرات سوء در بحث مواد اولیه صورت گرفته است اما جنگ اقتصادی هر چه بیشتر خود را با خباثت های استکبار نشان می دهد ، اکنون ما صنعتگران باور داریم که در عرصه و در وسط میدان جنگ هستیم اما این امر هنوز برای مسئولین مورد باور نشده است .

وی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در خصوص تغییر اتاق جنگ امریکا از وزارت دفاع به خزانه داری گفت : رهبر انقلاب هوشمندانه وضعیت فعلی اقتصاد را رصد کرده اند و از قبل وضعیت اقتصادی را جنگی دانسته اند و از همه در هر جا و مکانی خواسته اند تا برای این نبرد همه جانبه آماده شوند؛اما هنوز برای همه این امر الزامی نشده است و آن را جدی نگرفته اند .

رئیس خانه تجارت استان کرمان تصریح کرد : اکنون واژه ایی به نام کارگر و کار فرما وجود ندارد و باید همه با تمام توان بند های پوتین رزم خود را محکم ببندیم و در سنگر تولید دفاعی جانانه کنیم لذا مسئولین هم وظیفه دارند که در این جنگ اقتصادی پا به پای تولید کنند گان داخلی حرکت کنند و از آنان حمایت نمایند .

مشرفی ابراز کرد : اکنون بزرگترین معزل کشور اشتغال است لذا این واحد تولیدی توانسته است اشتغال مستقیم برای ۳۷۰۰ نفر ایجاد نماید و در کنار آن بیش از ۱۰ هزار نفر نیز به صورت غیر مستقیم با صنعت لاستیک بارز کرمان ارتباط دارند و امرار معاش می کنند و از انجا که لاستیک یک کالای استراتژیک است و کمبود ان بزرگترین مشکل در صنعت حمل و نقل را ایجاد می کند نباید اجازه داد جنگ اقتصادی به این کارخانه ضربه بزند .

مدیر عامل لاستیک بارز افزود : اکنون چند وظیفه مهم نیز بر دوش کارگران است در سه بخش ، ماشین آلات ، مواد اولیه ، و تولید که اگر در هر کدام از این سه مورد خللی ایجاد شود امکان دارد خسارت وارده جبران ناپذیر باشد .

وی ادامه داد : دستگاه ها و ماشین آلات داخل کارخانجات ایرانی از همتایانشان در دیگر کشور ها بسیار پیشرفته تر هستند لذا ما مشکل تکنولوژی نداریم و از بهترین نوع آن را در هر واحد تولیدی دیده ایم حتی از نوع اولیه انها در بعضی از کارخانه های خارجی هم بهتر و پیشرفته تر هستند لذا اگر یک دستگاه از بین برود امکان خرید دوباره ان وجود ندارد پس باید در نگهداری این ماشین الات بیشترین تلاش را داشت این همان ابلاغ بند اقتصاد مقاومتی در خصوص حفظ منابع موجود نیز هست .

مشرفی تصریح کرد: در ایران تامین مواد اولیه با وضعیت فعلی اقتصادی و خباثت های جهانی بسیار سخت است اما از بهترین نوع تهیه می شود لذا نباید در استفاده از آنان اهمال کرد و این ماده گرانبها را که به سختی تامین شده است از بین برد و به ضایعات تبدیل کرد لذا کمبود ضایعات یعنی استفاده حداکثری از مواد اولیه و تولید با کیفیت .

وی اذعان کرد : ماشین الات با تکنولوژی روز دنیا ، مواد اولیه از بهترین استانداردهای موجود و مدیری هرچند توانمند بدون کارگری که متعهد در امر تولید باشد بی فایده و بی خاصییت هستند لذا این کارگر است که حاصل این موارد رابه محصولی با کیفیت و یا بی کیفیت می تواند تولید کند که یا قابلیت صادرات ویژه پیدا می کند و یا بی کیفیت که حتی بازار معمولی هم خواهان آن نخواهد بود .

ریاست خانه صنعت و معدن و تجارت کرمان عنوان کرد:اگر یک خط تولید از کار بایستد و کارگران آن تعطیل شوند یعنی تمامی کارگران و رزمندگان ما مورد اصابت تک تیر اندازان دشمن قرار گرفته اند و آنان در میدان اقتصاد پیروز شده اند لذا نباید اجازه داد دشمن حتی به یک کارگر و نیروی ما دست یابد و او را از جرگه تولید خارج کند .

مدیر عامل بارز کرمان خاطر نشان کرد : اکنون بازوی مدیریت های هر واحد تولیدی کارگرانی هستند که چرخ تولید را با تمام توان می چرخانند و به حرکت در می آورند لذا باید در بحث انرژی هم مراعات و صرفه جویی کرد هرچند در یک وضو ساختن ساده یا خاموش کردند یک چراغ اضافه باشد زیرا در شرایط جنگی تمام عوامل را برای تداوم و پایداری باید جیره بندی کرد و مواظبت نمود تا باعث تبدیل شدن به نقطه ضعف ما نگردند .

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه