اخبار داغ

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی:

کمتر از 20 درصد از قانون برنامه پنجم در کشور اجرا شده است/ لردگان منتظر کمک‌هایی در حوزه آموزش باشد

کمتر از 20 درصد از قانون برنامه پنجم در کشور اجرا شده است/ لردگان منتظر کمک‌هایی در حوزه آموزش باشد
عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه کمتر از 20 درصد از قانون برنامه پنجم در کشور اجرا شده گفت: اگر قانون برنامه پنجم به خوبی در کشور خصوصاً شهرستان لردگان اجرا می شد این شهرستان با توجه به پتانسیلی بسیار خوبی اهم از دانش آموز و دانشجویی که دارد در حوزه علوم عقب نمی ماند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خبرنگار جهانبین نیوز، محمد خالدی نماینده مردم شهرستان لردگان در مجلس شورای اسلامی، صبح امروز  در نشست اعضای کمیسیون تحقیقات مجلس در شهرستان لردگان اظهار داشت: اعضای این کمیسیون در سفر به این شهرستان مشکلات مربوط به شاخص های علمی، تحقیقاتی و تربیتی را برای تصمیم گیری در این کمیسیون دسته بندی می کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, جهانبین نیوز, جهانبین نیوز,


وی با اشاره به مشکلات آموزشی شهرستان لردگان افزود: اعضای این کمسیون نظرات نهایی و جمع بندی مربوط به سفر اعضای کمیسیون تحقیقات مجلس را با هدف ارتقای کمی و کیفی شاخص های علمی، آموزشی و توسعه ای استان و شهرستان مورد توجه قرار می دهند.

,
,
جبار کوچک نژاد عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی با حضور دیگر اعضای کمسیون تحقیقات صبح امروز طی بازدیدی از مراکز آموزشی و دانشگاهی شهرستان لردگان گفت: با توجه به ظرفیت های بالای این شهرستان اعضای این کمسیون تصمیم گرفتند که هم در حوزه پژوهشگری و هم در حوزه آموزش عالی خصوصاً تحصیلات تکمیلی جلسه ای با حضور وزیر علوم تحقیقات، آموزش و پرورش و دانشگاه علوم پزشکی و دیگر وزرا در مجلس گرفته شود تا ان شالله بتوانیم کمک در حوزه آموزشی و دانشگاهی شهرستان لردگان داشته باشیم.
,

 

,
وی با اشاره به اینکه کمتر از 20 درصد از قانون برنامه پنجم در کشور اجرا شده گفت: اگر قانون برنامه پنجم به خوبی در کشور خصوصاً شهرستان لردگان اجرا می شد این شهرستان با توجه به پتانسیلی بسیار خوبی اهم از دانش آموز و دانشجویی که دارد در حوزه علوم عقب نمی ماند.
 
کوچک نژاد در پایان جلسه گفت: تا جایی که امکان دارد در حوزه علوم به شهرستان لردگان کمک های شایانی می کنم.
 
مهر الله رخشانی‌ مهر، نائب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس نیز در این جلسه در خصوص نوسازی مدارس کشور گفت: طبق آمار های بدست آمده حدود 70 درصد از مدارس کشور باید تخریب، بازسازی یا مقاوم سازی شوند که الحمدالله این روند به خوبی اتفاق افتاد و طی دو دوره برنامه 5 ساله و برنامه چهارم و پنجم حدود 70 درصد مدارس که نیاز به مقاوم سازی، بازسازی و تخریب بود کارشان انجام شد و در شرایط فعلی حدود 20 درصد مدارس کشور نیاز به تخریب، بازسازی و مقاوم سازی هستند .
,
,
,
,
,


وی افزود: اعتبارتی نیز این دولت به مجلس محترم پیشنهاد کرد که مجلس نیز با نگاه مثبتی که به وزارت آموزش و پرورش و فرهنگیان محترم دارند این اعداد را معمولاً تصویب می کنند.

رخشان مهر در ادامه افزود: در قانون بودجه سال 97 نسبت به سال 96 رشد حدود 3 برابری داشته که این عدد، عدد بسیار چشمگیری است.

وی بیان داشت: در سه ماه اول سال همه ردیف ها را در قانون بودجه 100 درصد تخصیص گرفته ایم و به استان ها نیز ابلاغ نموده ایم و با این اعتباری که در سه ماهه اول امسال اتفاق افتاد به نظر می رسد که بتوانیم بیش از 7 هزار کلاس درس را در اول مهر ماه امسال تحویل دهیم .

گفتنی است، اعضای کمیسیون  تحقیقات مجلس شورای اسلامی به منظور بررسی و دسته بندی مشکلات آموزشی و فرهنگی  صبح امروز چهارشنبه 27 تیرماه 97  در شهرستان لردگان حضور داشتند.

در پایان جلسه روسای ادارت آموزش و پرورش شهرستان لردگان، فلارد، خانمیرزا و آموزش و پرورش عشایری استان چهار محال و بختیاری به مشکلات آموزشی، ورزشی و... شهرستان و استان اشاراتی نمودند.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه