اخبار داغ

نمایندگان مجلس شورای اسلامی:

FATF گره گشای مشکلات کشور نیست/ اقتدار نظام و منافع ملی در مذاکره با اروپا حفظ شود/ آمریکا و کدخدایان غربی غیر قابل اعتماد هستند

FATF گره گشای مشکلات کشور نیست/ اقتدار نظام و منافع ملی در مذاکره با اروپا حفظ شود/ آمریکا و کدخدایان غربی غیر قابل اعتماد هستند
نمایندگان مردم سیستان وبلوچستان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه گره گشای مشکلات کشور نیست، گفتند: باید اقتدار نظام و منافع ملی در مذاکره با اروپا حفظ شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصرهامون، ماه‌هاست که مساله پیوستن ایران به FATF به یکی از مسائل مهم محافل رسانه‌ای، سیاسی و اقتصادی تبدیل شده است. بیست‌و‌یکم خردادماه سال جاری بود که قاسمی، سخنگوی دستگاه دیپلماسی و رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای وزارت امور خارجه تصریح کرد که پیوستن به FATF مزایای فراوانی برای ایران دارد.
در همان ایام اما بیش از 100 نماینده مجلس، مخالفت خود را با پیوستن ایران به FATF اعلام کردند و این لایحه را یک لایحه استعماری خواندند.
حرف اساسی مخالفان FATF اما این است که ما با اطلاعاتی که در اختیار این کارگروه مالی قرار خواهیم داد، امکان اعمال دقیق‌تر تحریم‌ها را با دست خودمان فراهم می‌کنیم.
در همین راستا جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی سیستان وبلوچستان با بیان اینکه FATF راه گشای مشکلات کشور نیست، گفتند: دستیابی بی‌واسطه و سریع به تراکنش‌های مالی و رصد لحظه‌ای رویدادهای پولی-بانکی از جمله مشکلات پیوستن به این لایحه است.

نقشه شوم دشمنان برای تحت سلطه قرار دادن کشورها با FATF
حبیب الله دهمرده نماینده مردم سیستان در مجلس شورای اسلامی در این خصوص گفت: قرارداد FATF نقشه شوم اجانب برای تحت سلطه قرار دادن کشورهای دیگر است.
وی در گفت و گو با خبرنگار ما افزود: قرارداد FATF یک قراردادی است که با منافع و عقاید مردم منافات دارد چرا که قوانینی که توسط غربیان مورد نگارش قرار می‌گیرد در راستای منافع آن کشورها نوشته شده و تصویب آن ها قصد تحت سلطه قرار دادن سایر کشورها است.
وی با بیان اینکه کنوانسیون پالرمو در حقیقت برنامه استعماری است و منفعتی برای کشور نخواهد داشت، خاطرنشان کرد: ملت ایران به دلیل آزاده خواهی خود همیشه در برابر زیاده خواهی های اجانب ایستادگی کرده اند.
 
آمریکا حامی اصلی گروهک های تروریستی
نماینده مردم سیستان در مجلس شورای اسلامی ابراز کرد: کشورهای غربی و در راس آن آمریکا خود سازنده گروهک های تروریستی و در عین حال حامیان اصلی آنها هستند بنابراین به عنوان جنایتکاران اصلی نمی‌توانند با انعقاد این قرارداد دست از حمایت تروریست ها بردارند.
وی اظهار کرد: بستن قراردادهایی از قبیل  FATF نه تنها برای ایران سودی ندارد بلکه می تواند با خود مشکلاتی را نیز به همراه داشته باشد و به طور حتم پس از انعقاد آن طولی نخواهد کشید که بهانه گیری ها آغاز خواهد شد.
دهمرده اذعان کرد: خود از مخالفان این قرارداد هستم و انتظار دارم سایرین نیز منافع کشور را در نظر بگیرند و از تصویب آن خودداری کنند.
 
اقتدار نظام و منافع ملی در مذاکره با اروپا حفظ شود
حسینعلی شهریاری نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار عصرهامون در خصوص آخرین وضعیت برجام و تصویب نهایی FATF در بررسی دیروز مجلس گفت: FATF اصلا مطرح نیست و قرار است بسته شود.
وی افزود: آن چیزی که قرار است در مجلس بیاید در خصوص لایحه پولشویی و حمایت از تروریسم است که این هم ربطی به FATF ندارد.
نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی در خصوص بدعهدی کشورهای اروپایی و خروج آنها از برجام و همچنین دلخوش بودن دولتمردان به ادامه رایزنی ها بیان کرد: دولت به طرف مقابل فرصت داده است و به همین علت رهبر معظم انقلاب فرمودند باید حتما تضمین های محکمی از اروپایی ها و مخصوصا سه کشوره آلمان، انگلیس و فرانسه گرفته شود؛ علی ای حال دولتمردان و مسئولین سیاسی تلاش می کنند که بتوانند تصمیمات لازم را بگیرند امیدواریم به سرانجام خوبی برسند و آن چیزی که در جهت حفظ منافع ملی است رخ دهد.


FATF نمی تواند گره گشای مشکلات کشور باشد
یعقوب جدگال نماینده سابق چابهار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آمریکا غیرقابل اعتماد است، افزود: از آنجایی که لایحه FATF توسط دشمنان کشور گرداننده می شود قابل اعتماد نیست و همانند برجام و کره شمالی نوعی اتلاف وقت برای رسیدن به اهداف خود می باشد.
وی در گفت وگو با خبرنگار ما با اشاره متفق القول نبودن برخی از سیاسیون کشور به دشمنی آمریکا با ایران اظهار کرد: بارها مقام معظم رهبری فرموده اند به آمریکا اعتماد نکنید ولی امروز می بینیم که دشمن از هر راهی برای نابودی کشور تلاش می کند چه با کشتن مرزبانان مان و چه با تحریم های اقتصادی؛ بنابراین قابل پیش بینی ست که هر گونه اعتماد سیاسی به لوایح و سازمان هایی که رییس و کدخدایش آمریکا باشد فتنه و نیرنگ است و به باخت منتهی می شود.
نماینده سابق مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی در خصوص تصویب لایحه پالرمو توسط نمایندگان اذعان کرد: بر طبق این لایحه نباید اسرائیل را به عنوان رژیم اشغالگر شناخت، آیا نه این است که امام راحل به عنوان بنیان گذار انقلاب اسلامی در شهریور ماه سال ۶۰ فرمودند: « ما از اوّلی که در این امور و در این نهضت وارد شدیم، یکی از مسائل مهم ما این بود که‌ اسرائیل باید از بین برود.» حال چگونه می شود که به بندهای این لایحه توجه نشده است مطمئنا شورای نگهبان و شورای مصلحت نظام این مسائل را در نظر خواهند گرفت.
 
آمریکا و کدخدایان غربی قابل اعتماد نیستند
وی خاطرنشان کرد: آمریکا و کدخدایان غربی هیچ گاه قابل اعتماد نبوده و سیاست های دولت اصلاحات چیزی غیر از این نشان داده است چه در برجام و حال در پالرمو، FATF و سند ۲۰۳۰ که عنوان کردن چنین مسائلی بزرگترین ضربه به وجهه جهانی و داخلی کشور است، ما نباید برنامه ای که غربی ها به ما می دهند را سرلوحه کار خود قرار دهیم چراکه اسلام همه راه های درست را به ما نشان داده است.
جدگال اعتماد به طرف های غربی در لوایح مختلف را مضحکانه دانست و  گفت: دشمنان از هر ترفندی برای نابودی کشور استفاده می کنند بنابراین باید به جای اتکا به سیاست های اقتصادی غرب به فکر منافع کشورمان باشیم و در تحقق شعار سال برای حمایت از کالای ایرانی بکوشیم.
 
قوانین FATF مانع هر نوع حرکت آزادی خواهی در جهان خواهد بود
علی کرد نماینده مردم خاش، نصرت آباد و میرجاوه در مجلس با بیان این مطلب که کشورهای غربی با وارد کردن فشارهای مالی به ایران به دنبال تحمیل کردن مفاد پروتکل های FATF هستند،گفت: قوانین مانند FATF مانع هر نوع حرکت آزادی خواهی در جهان خواهد بود.
وی در گفت وگو با خبرنگار ما با اشاره به سابقه بدعهدی های مکرر آمریکا در موارد مختلف از جمله برجام، اظهار کرد: در رابطه با طرح پذیرفتن مفاد FATF بنده با این لایحه کاملا مخالف هستم و به لایحه ای در مجلس رای می دهیم که به منافع ملی کشور آسیب نزند تاهمانند برجام ، سوژه ای دیگربرای دشمنان فراهم نکنیم.
وی با بیان این مطلب که جزئیات این لایحه جهت بررسی به کمسیون های مجلس فرستاده شده تا بررسی های کارشناسه بر این موضوع انجام شود، افزود: این لایحه پس از بررسی در صحن علنی مجلس مطرح خواهد شد و دوباره زوایای دیگر لایحه fatfبه بحث و تبادل نظر گذاشته خواهد شد.
علی کرد با اشاره به این موضوع که کشورهای غربی با وارد کردن فشارهای مالی به ایران به دنبال تحمیل کردن مفاد پروتکل های fatf هستند،خاطر نشان کرد: قوانین مانند fatf مانع هر نوع حرکت آزادی خواهی در جهان خواهد بود،کشورهای غربی که از آمریکا تبعیت می کنند درباره تعریف تروریسم هیچ استقلالی ندارند و از آنجایی که طبق تعاریف ساختگی آمریکا محور مقاومت را جزو گروه های تروریستی اعلام کرده اند و از طرف دیگر اگر کشور ما همه لوایح قوانین fatf را قبول کند هر نوع کمک به مردم مظلوم فلسطین نقض قوانین محسوب می شود، آمریکایی ها با این توطئه به دنبال عملی کردن نقشه های شوم خودشان علیه ملت ایران و مردم آزادی خواه فلسطین و محورمقاومت هستند.
وی با بیان این مطلب که برای مقابله با توطئه های آمریکا راهکارهایی در مجلس در حال بررسی است، تصریح کرد: ما در قوه مقننه باید هوشیار باشیم و به لوایحی رای خواهیم داد که با تمامیت ارضی و هویت ملی و مصلحت کشور مطابقت دارد و خدشه ای به منافع ملی کشور وارد نمی کند چرا که رای به لوایحی همچون لوایح چهارگانه FATF خیانت به خون شهدا و آرمان های حضرت امام خمینی(ره) است. 

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون، ,
,
,
,
,
, نقشه شوم دشمنان برای تحت سلطه قرار دادن کشورها با FATF,
,
, خبرنگار ما,
,
,
, آمریکا حامی اصلی گروهک های تروریستی,
,
,
,
,
, اقتدار نظام و منافع ملی در مذاکره با اروپا حفظ شود,
, عصرهامون ,
,
,
,
,
, FATF نمی تواند گره گشای مشکلات کشور باشد,
,
, خبرنگار ما,
,
,
, آمریکا و کدخدایان غربی قابل اعتماد نیستند,
,
,
,
, قوانین FATF مانع هر نوع حرکت آزادی خواهی در جهان خواهد بود,
,
, خبرنگار ما,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه