اخبار داغ

مدیر امور توزیع برق فریدونکنار:

کمبود ذخیره نیروگاهی و افزایش بیش از اندازه مصرف سبب بروز خاموشی‌ها می‌شود

کمبود ذخیره نیروگاهی و افزایش بیش از اندازه مصرف سبب بروز خاموشی‌ها می‌شود
مدیر امور توزیع برق فریدونکنار با اشاره به اینکه کمبود ذخیره نیروگاهی و افزایش بیش از اندازه مصرف موجب بروز خاموشی می‌شود، گفت: جریمه سنگین در انتظار متخلفان است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ و به نقل از بلاغ، یعقوب حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار کرد: خاموشی‌های اخیر فقط مربوط به این شهرستان نیست و با توجه به کمبود تولید ذخیره نیروگاه‌ها و فولواری خطوط انتقال (استفاده حداکثری از ظرفیت) در تمام کشور به وجود آمده است.
 
وی با اشاره به اینکه برق در حال حاضر توسط سه شرکت تقسیم می‌شود، خاطرنشان کرد: تولید برق توسط نیروگاه‌ها انجام شده و از خطوط انتقال زیر نظر شرکت برق منطقه‌ای به شرکت توزیع می‌رسد که از خروجی پست‌ها تحویل می‌گیرد و به مشترکان انتقال می‌دهند.
 
مدیر امور توزیع برق فریدونکنار تصریح کرد: با توجه به اینکه امسال مشکلاتی از منبع تولید که همان نیروگاه و خطوط انتقال است وجود دارد و همچنین افزایش بیش از حد گرما و مصرف زیاد موجب شد که این خاموشی‌ها رخ دهد که به هیچ عنوان تحت کنترل امور توزیع نیست.
 
حیدری یادآور شد: طبق روال سالیانه قبل از شروع فصل تابستان با گزارش‌های به دست آمده از سال قبل مبنی بر شناسایی مناطق دارای ضعف برق و پربار شدن ترانس اقدام به تقویت یا تعویض ترانس می‌شود.
 
وی افزود: افزایش مقطع شبکه‌ها و اضافه کردن سیم‌ها از اقدامات دیگری است که برای تقویت جریان برق انجام می‌شود و در مناطق فیروزآباد و شهرک اسدی افزایش خروجی‌های ترانس صورت گرفته است.
 
مدیر امور توزیع برق فریدونکنار با بیان اینکه تخلفات صورت گرفته به صورت جدی پیگیری می‌شود، گفت: یک قسمت مجزا در قسمت بازرسی فعال هستند که بر اساس گزارش‌های مردمی و پایش‌های صورت گرفته از سوی اداره مدام در حال رصد هستند که متاسفانه در فریدونکنار تخلفات صورت گرفته زیاد است و همین امر موجب تلفات زیاد انرژی و پایین بودن سطح کیفی برق می‌شود.
 
این مسئول ادامه داد: در برخی از مناطق مشاهده می‌شود که کنتورها دستکاری شده یا برق آزاد استفاده می‌شود که دارای خطرات زیادی است و احتمال برق گرفتگی در این موارد بسیار بالا است که در صورت مشاهده تخلف با جریمه سنگین رو به رو شده و اگر تمیکن نشود به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.
 
حیدری گفت: مناطق شهرک اسدی، ولیعصر، شهرک شهید رجایی و فیروزآباد به دلیل ساخت و ساز بدون مجوز و مشخص نبودن خدمات دارای مشکلات بیشتری هستند.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه