اخبار داغ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان تأکید کرد؛

کامیونداران حرفه ای هرگز به دنبال اغتشاش نیستند/برای عبور از بحران اقتصادی نیاز به مشارکت همگانی است

کامیونداران حرفه ای هرگز به دنبال اغتشاش نیستند/برای عبور از بحران اقتصادی نیاز به مشارکت همگانی است
حاج سیدعلیخانی گفت : مطالبات کامیونداران به حق است ولی باید در این اوضاع بداقتصادی صبر و تحمل بیشتری داشته باشند و برای عبور از بحران اقتصادی نیاز به مشارکت همگانی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید علی حاج سید علیخانی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان در گفتگو با راه آرمان اظهار داشت: کرمان یک استان حمل و نقلی و دارای 12 هزار کیلومتر راه ،16 هزار راننده سگنین  و 29 میلیون تن حمل بار از این جاده ها می باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

وی گفت : استان کرمان پنجمین استان کشور از لحاظ حمل و نقل جاده ای است که شریان های اقتصادی کشور در دست کامیونداران است.

,

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای در رابطه تجمعات کامیونداران افزود: کامیونداران دارای یک سیستم حرفه ای است و مطالبات به حقی داشته اند که به نتیجه رسیده است.

,

وی ادامه داد: در کل وضعیت اقتصادی کشور وضعیت مناسبی نیست و تمامی اقشار با آن درگیر هستند که حمل و نقل نیز متاثر از این موضوع می باشد.

,

حاج سیدعلیخانی بیان کرد: کامیونداران و رانندگان حرفه ای هرگز به دنبال جو متشنج و اغتشاش نیستند در این میان متاسفانه برخی از جای دیگر خط می گیرند و می خواهند سوار بر موج شوند، و الا خواسته هایی که قابل اجرا بوده عملیاتی شده و برخی از خواسته ها از جمله بازنشستگی زودتر ازموعد  که  نیاز به زمان ومجوز قانونی  دارد.

,

وی اذعان داشت: رانندگی شغل بسیار سخت و جانفسرایی است و ما به این امر کاملا واقف هستیم زیرا آنها شریانهای اقتصادی کشور هستند یکسری مسائل و مشکلات اقتصادی در کشور وجود دارد که فراگیر است و تمامی جامعه را درگیر کرده است و مختص یک قشر خاص نیست.

,

حاج سیدعلیخانی عنوان  کرد: متاسفانه به علت تحریم هایی که در رابطه با صادرات و واردات ایجاد شده و همچنین افزایش قیمت ارز در این اواخر باعث بوجود آمدن مشکلات عدیده ای شده است که کامیونداران نیز متاثر از این اوامر هستند.

,

وی گفت:  کمیسیون ویژه رسیدگی به تخلفات شرکت‌های حمل و نقل درخصوص اجرای ابلاغیه سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای با هدف تسریع در رسیدگی به مشکلات رانندگان در بخش تضییع حقوق آنان توسط برخی شرکتهای حمل و نقل متخلف  در مرکز استان کرمان تشکیل و طی کمتر از 2 هفته به تخلفات15 شرکت رسیدگی نمود.

,

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای افزود : باتوجه به اولویت برخورد با تخلفات تضییع کننده حقوق رانندگان در پایانه های بار، مانند اخذ کمیسیون یا کارمزد اضافه بر مصوبات قانونی از راننده، عدم مسئولیت پذیری شرکت درخصوص پرداخت کامل کرایه راننده در مقصد و سوءاستفاده از کارت هوشمند راننده، کمیسیون یادشده  پانزده نوبت اقدام به برگزاری جلسه در پایانه  حمل ونقل کالای کرمان  نموده و به شکایات رانندگان رسیدگی  نمود که  تخلفات عمدتا" ، اخذ کمیسیون اضافی و عدم پرداخت کرایه حمل به رانندگان بود.

,

حاج سیدعلیخانی افزود: رانندگان هنگام صدور بارنامه چنانچه با مواردی از جمله دریافت کمیسیون بیش از میزان مصوب قانونی مواجه شدند، می توانند با ارائه بارنامه به نمایندگان سازمان مستقر در پایانه  و اداره کل،مراجعه نموده  وشکایت خود را تسلیم نمایند تا این اداره کل در اسرع وقت اقدام به رسیدگی ، برخورد قانونی و اطلاع رسانی به راننده شاکی نمایند.

,

وی در رابطه با گرانی لاستیک نیز بیان داشت: در این رابطه جلسات زیادی با معاونت سیاسی امنیتی استانداری، فرمانداری و سازمان صنعت، معدن و تجارت برگزار نموده و نتیجه بر این شد که نظارت بر تولید  و توزیع به عهده سازمان صنعت، معدن و تجارت  باشد و ما  مصرف کننده می باشیم بنابراین مدیریت آن برعهده ما نیست .

,

حاج سیدعلیخانی عنوان کرد: مسئولین مربوطه اذعان می دارند که 20 الی 25 درصد مواد لاستیک، تولید داخل است و بقیه آن وارداتی است و در حال حاضر مواد وارداتی آن تامین شده ولی به دلیل افزایش قیمت دلار به تبع روی قیمت لاستیک خارجی نسبت به سال گذشته  تاثیرگذار خواهد بود.

,

وی اذعان داشت: لاستیک داخلی تنها 15 درصد افزایش قیمت داشته و در حال حاضر نیز بین کامیونداران در حال توزیع می باشد.

,

حاج سیدعلیخانی بیان داشت: در جلسه شورای تامین قرار بر این شد که کلیه کارخانه های  تولید کننده از جمله لاستیک بارز و سازمان صنعت، معدن و تجارت به طور روزانه متقاضیان لاستیک را درجریان توزیع قرار دهند.

,

وی در رابطه با نرخ کرایه نیز تصریح کرد : کرایه بار کامیونداران به صورت توافقی بین مالک بار و راننده صورت می گیرد و اینکه ما بخواهیم یک نرخ ثابت مصوب کنیم نیست.

,

مدیرکل راهداری، حمل و نقل جاده ای در پایان خاطرنشان کرد: گرچه خواسته ها  و مطالبات کامیونداران به حق است ولی از آنان می خواهیم در این شرایط اسفناک اقتصادی که همه کشور را درگیر کرده است جانبداری نموده تا با مشارکت همگانی بتوانیم از بحران عبور کنیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه