اخبار داغ

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در شیراز:

سکوت آقای وزیر در مورد بدعهدی شرکت اتریشی/ مطالبات کامیون داران برحق است و آن را دنبال می‌کنیم

سکوت آقای وزیر در مورد بدعهدی شرکت اتریشی/ مطالبات کامیون داران برحق است و آن را دنبال می‌کنیم
ربیعی در خصوص پا پس کشیدن شرکت اتریشی برای ساخت این بیمارستان که بعد از خروج آمریکا از برجام رقم خورد به خبرنگاران پاسخی نداد و درباره مدت انجام پروژه نیز گفت: با پیش‌بینی‌های انجام‌شده امیدواریم ساخت بیمارستان توسط پیمانکاران داخلی بیشتر از 4 سال طول نکشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از شیرازه، علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی روز گذشته در آیین آغاز عملیات اجرایی بیمارستان ٣٢٠ تخت‌خوابی تامین اجتماعی شیراز با بیان اینکه امروز تنها برای کلنگ‌زنی این پروژه و جلسه اشتغال روستایی با استاندار به شیراز سفر کرده‌ام، در بهت و حیرت حاضرین که از گرما کلافه بودند، وسط بیابانی که سالها پیش کلنگ بیمارستان به زمین خورده بود و بدون هیچ پیشرفتی مجددا برای کلنگ زنی جمع شده بودند، به تشریح وضعیت فعلی نظام در عرصه سیاست خارجی پرداخت و خاطرنشان کرد: امروز ما با یک دیوانه بین‌المللی روبه‌رو شدیم که مردم کشورآمریکا هم نسبت به وی دچار  تردید هستند.

هنوز هم از برجام به عنوان یک سند بزرگ موفقیت آمیز در نظام سیاسی کشور یاد می‌کنم

وی با بیان اینکه هنوز هم از برجام به عنوان یک سند بزرگ موفقیت آمیز در نظام سیاسی کشور یاد می‌کنم، افزود: من معتقدم برجام مسیر درستی بوده است طی چهار سال گذشته رشد خوبی در ابعاد مختلف داشتیم و از رشد منفی عبور کردیم. امروز در نشست ILO (سازمان بین اللملی کار) همه از تدبیر ایران و بدعهدی آمریکا صحبت می‌کنند این دستاورد کمی نیست! برجام موفقیت بزرگ سیاسی کشور بود که اگر پوچ بود امروز گروهی به دلیل از بین رفتن آن جنجال نمی کردند هرچند که آن موقع می گفتند پوچ است. اگر کسانی آن را پوچ می دانستند چرا ناراحت هستند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر اینکه نباید در هیاهوها، دستاوردها را فراموش کنیم، بیان کرد: معتقدم که ترامپ به مثابه خوشبختی و یک فرصت برای جامعه ایران محسوب می‌شود که باید از آن استفاده کرد.

ربیعی با بیان اینکه اعتقاد ندارم که در وضعیت بحرانی هستیم، تصریح کرد: بحران زمانی ایجاد خواهد شد  که ظرفیت‌های ما بر مشکلات غلبه نکند. در حال حاضر ظرفیتهای خوبی داریم. وی تاکید کرد که ثبات به اقتصاد ایران بر می‌گردد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین با بیان اینکه هدف آمریکا، بی‌اعتمادسازی و عملیات روانی بر روی مردم است، خاطرنشان کرد: نیازمند یک تامین اجتماعی البته نه فقط به معنای یک سازمان بلکه یک تلاش همه جانبه برای کاهش ریسک در زندگی مردم هستیم که تحت تاثیر حملات دشمن قرار نگیرند.

ربیعی با تاکید بر اینکه در شرایط فعلی باید از پنج دهک حمایت جدی کرد، گفت: امسال حدود یک دهک تحت پوشش خیریه‌ها و نهادهای حمایتی هستند و 80درصد حداقل مزد را دریافت می‌‍کنند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی که معتقد است عظمت کار در سازمان تامین اجتماعی که ریسک بیکاری و از کار افتادگی را بر عهده دارد، بسیار بالا است، به تقارن هفته تامین اجتماعی و بهزیستی اشاره کرد و گفت: در گذشته 67 درصد بازنشستگان قدرت خرید ضعیفی داشتند اما تلاش کردیم تا دریافتی‌شان بر تورم پیشی بگیرد.ی‌دانم که افراد تحت پوشش مانند مستمری بگیران امروز هم  زندگی  می‌کنند اما جهت‌گیری‌های مثبتی برای آنها انجام شده است. نیازمند یک برنامه منسجم و خداپسندانه برای ارتقای مستمری بگیران هستیم. باید با برنامه‌ریزی صحیح مستمری‌بگیران ‌را تقویت کرد.

در چهار سال اخیر در برخی از مناطق محروم اندازه 40 سال گذشته کار کرده‌ایم!

ربیعی ادامه داد: در گذشته صندوق مستمری بگیران وجود داشت اما امروز این صندوق به خانه مستمری بگیران تبدیل شده و تلاش می‌کنیم که با باز شدن یک منبع اعتباری جدید، وضعیت بهترین برای آنها رقم بزنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به آغاز عملیات اجرایی بیمارستان ٣٢٠ تخت‌خوابی بیمارستان تامین اجتماعی شیراز اشاره کرد و گفت: این بیمارستان  در زمینی واقع در بلوار حسینی‌الهاشمی و در فضایی به وسعت 70 هزار متر مربع در 6طبقه با زیربنای 65 هزار متر مربع و هزار متر مربع ساختمان جانبی احداث می شود.اعتبار کل برآورده شده برای این پروژه با احتساب هزینه لازم برای ساخت و تجهیز آن  ٥٤٠ میلیارد تومان است.

به گفته وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی هزینه هر تخت این بیمارستان معادل یک و نیم تا یک و هفتصد میلیارد تومان محاسبه شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شیرازه,
,
, هنوز هم از برجام به عنوان یک سند بزرگ موفقیت آمیز در نظام سیاسی کشور یاد می‌کنم,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, در چهار سال اخیر در برخی از مناطق محروم اندازه 40 سال گذشته کار کرده‌ایم!,
,
,
,
,
,
,
 
,
 
,
ربیعی از پیگیری نمایندگان و تشکل‌های کارگری برای تعیین تکلیف این پروژه تشکر کرد و گفت:  با برنامه‌ریزی در دوران سخت فعلی تلاش خواهیم کرد تا پروژه در زمانبندی به اتمام برسد.
,
 
,
سکوت آقای وزیر در مورد بدعهدی شرکت اتریشی
, سکوت آقای وزیر در مورد بدعهدی شرکت اتریشی,
 
,
وی در خصوص پا پس کشیدن شرکت اتریشی برای ساخت این بیمارستان که بعد از خروج آمریکا از برجام رقم خورد به خبرنگاران پاسخی نداد و درباره مدت انجام پروژه نیز گفت: با پیش‌بینی‌های انجام‌شده امیدواریم ساخت بیمارستان توسط پیمانکاران داخلی بیشتر از 4 سال طول نکشد.

وزیر رفاه با بیان اینکه در ساخت این بیمارستان تجهیزات مدرنی به کار گرفته خواهد شد،  اضافه کرد: در سازمان تامین اجتماعی با مشکلات زیادی روبه‌رو بودیم اما سعی کردیم هم سازمان سرپا بماند و هم خدمات را گسترش دهیم.

 ربیعی با بیان اینکه 14.1 دهم افزایش حقوق داشتیم، با ابراز خرسندی از این موضوع که از پس از قرار گرفتن در مسند وزارت متبوع، همه کارگران غیر رسمی بیمه شدند و وضعیت درمان نیز ارتقا یافته، گفت: گرایش ما بیشتر به خدمات رسانی در مناطق محروم بوده است. در چهار سال اخیر در برخی از مناطق محروم اندازه 40 سال گذشته کار کرده‌ایم!

وی با اشاره به اینکه از ١٠ هزار و ٢٠ تخت بیمارستانی سازمان تامین اجتماعی در کشور حدود دو هزار و ٥٠٠ تخت تنها طی چهار گذشته اضافه شده است، گفت: هم‌اینک ٤٣ مرکز درمانی در دست ساخت و ٥٨ مرکز در دست طراحی داریم.

امسال قانون نظام جامع حمایت از معلولان اجرایی می‌شود
 
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اعلام این خبر که امسال قانون نظام جامع حمایت از معلولان اجرایی می‌شود، گفت: اجرای این قانون تحول خوبی در زندگی معلولان ایجاد خواهد کرد. این چنین برنامه‌ها در سایه اجماع بزرگ به وجود می‌آید و  باید با مردم در کنار هم بایستیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر اینکه طی سال‌های اخیر حتی یک روز حقوق مستمری بگیران عقب نیفتاده است، بیان کرد: امروز جای خادم و مخدوم را تغییر دادیم و چند اقدام بین‌النسلی انجام دادیم.

بیشترین نورافکن نظارت‌ها روی شستا بود

ربیعی با تاکید بر اینکه به قیمت رضایت امروز، فردای سازمان تامین اجتماعی را خراب نخواهم کرد، گفت: سال‌های ٨٨ و ٩٢ بیشترین اتفاقات در این وزارتخانه رخ داد. سه میلیون نفر را به جمعیت تحت پوشش تامین اجتماعی اضافه کردند که در واقع به مثابه رضایت کوتاه مدت و هدر رفت سرمایه بود.

وی با بیان اینکه ما بیشترین نظارت ها را بر شرکت شستا شاهد بودیم، گفت: شستا یک دهم مجموعه‌ی ما  هم نیست اما بیشترین نورافکن روی شستا بوده است. از نظارتی که انجام شده خوشحالیم. ما تلاش کردیم تا ساختارهای فساد سوز ایجاد شود که البته ممکن است مانند هر جای دیگری تخلفی هم بشود اما بنای ما بر  اصلاحات بوده است.
,
,
,
,
,
,
,
,
, امسال قانون نظام جامع حمایت از معلولان اجرایی می‌شود,
,
,
,
,
,
, بیشترین نورافکن نظارت‌ها روی شستا بود,
,
,
,
,
 
,
ربیعی با بیان اینکه سرمایه سازمان شستا تنها حقوق 5 ماه مستمری‌بگیران است و از بسیاری از سازمان‌های اقتصادی سایر ارگان‌ها کوچک‌تر است، گفت: از بنگاه‌داری باید خارج شویم و به مستمری‌بگیران این قول را خواهم داد که سرمایه این عزیزان در‌جایی بهتر سرمایه‌گذاری خواهد شد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر این موضوع که شستا از بنگاه‌داری خارج می‌شود، اظهار داشت: بنگاه‌داری سیاست غلطی بود که به سازمان‌ها القا کردند.

وی ضمن تبریک دهه کرامت گفت: همه امامان و معصومین اهل کرامت هستند اما امام رضا برای ملت ایران چیز دیگری است. ما از بچگی وقتی روی ریل قطار بازی می کردیم، اما رضا می گفتیم، درایام مدرسه وقتی تکالیف درسی خود را انجام نمی‌دادیم یا امام رضا می‌گفتیم الان هم که حرف استیضاح می‌شود یا امام رضا می گوییم.

مطالبات کامیون داران برحق است و آن را دنبال می‌کنیم

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص مطالبات کامیون داران هم به خبرنگاران پاسخ داد: دشمنان مسائل اجتماعی کشور را هدف قرار داده اند که این مهم در فضاسازی آنها در مورد خواسته برحق کامیونداران، به راحتی دیده شد. امروز دشمنان و به خصوص منافقین مباحث اجتماعی کشور را هدف گرفته اند که این موضوع در بحث کامیونداران کاملا مشخص بود.

خواسته کامیونداران برحق بود اما در کمترین زمان ممکن شبکه های مختلفی توسط منافقین در جهت جلوه دادن این خواسته به اعتراض راه اندازی شد. ما پیگیر این مطالبات برحق کامیون داران هستیم.

ربیعی در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص آخرین نرخ بیکاری کشور نیز گفت: فعلا حضور ذهن ندارم.
,
,
,
,
,
,
, مطالبات کامیون داران برحق است و آن را دنبال می‌کنیم,
,
,
,
,
,
,
 
,

وی در خصوص افزایش قیمت حق بیمه و خارج شدن برخی داروها از تحت پوشش بیمه که نارضایتی مردم را به دنبال داشته به خبرنگار شیرازه گفت: ما کاهش خدمات نداشتیم هر دارویی از تحت پوشش خارج شده ما جایگزین آن را داشتیم.


وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی پس از پایان مراسم سخنرانی به بررسی نقشه های ساخت بیمارستان پرداخت و سپس بدون انجام کلنگ زنی محل را ترک کرد.

, شیرازه, شیرازه,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه