اخبار داغ

مناطق حاشیه نشین سنندج به کام خرده فروشان مواد مخدر !

مناطق حاشیه نشین سنندج به کام خرده فروشان مواد مخدر !
هر چه به سمت مناطق حاشیه نشین سنندج پیش می رویم دیدن استعمال و خرده فروشی مواد مخدر دیگر برای مردم عادی شده بود! و این محله ها هر روزه صحنه هایی به خود می بیند که پیش از اینها چندان رواج نداشت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  کُردتودی، سوار تاکسی که شدم، بحث درباره شیوع مواد مخدر بین جوانان بالا گرفته بود، راننده ی تاکسی از جوانانی می گفت که در ملاء عام در حاشیه های شهر سنندج همچون عباس آباد و فرجه وجود دارد، این بحث ذهنم را به خود مشغول کرد تصمیم گرفتم سری به این مناطق بزنم و از نزدیک با آنها مواجه شوم .

 


هر چه به سمت مناطق حاشیه نشین سنندج پیش می رفتم گویا دیدن استعمال مواد مخدر در جلوی مسجد  قدیمی فرجه دیگر برای مردم عادی شده بود!

 

فروشندگان جوانی که دور هم جمع شده بودند و افرادی چه زن و چه مرد با ماشین و یا موتور می آمدند و با دادن چند اسکناس 5 هزاری نایلون سفیدی از مواد مخدر خصوصاً شیشه را دست به دست می کردند.

 


صحنه ای تلخ از زنی که درخواست مواد می کرد


 ناخودآگاه دیدن صحنه‌ای تلخ ذهنم را تبدیل به اندوه می‌کند. در لا به لای درختی در کنار مسجد زنی را دیدم که با اصرار و گریه سیگاری در دست دارد بدون هیچ ترسی و در ملاعام خواستار مواد است .

 


در حالی که نگاهم به آنها خیره شده بود با خود فکر می کردم که آیا آنها واقعا از اینکه جوانان را به این چنین دامی انداخته اند و یا خودشان به قدری از زندگی خود سیر شده‌اند که ترسی از کسی ندارند! ترس از دستگیر شدن یا فرستادنشان به کمپ ترک اعتیاد! آنقدر به آرامششان اطمینان دارند که حتی از نگاه‌های مردم به خودشان نمی‌ترسند!

 


خرید و فروش مواد مخدر نیاز به مخفی کاری ندارد

 


مواد مخدر قاچاق است، در گذشته خرید و فروش آن در خفا انجام می گرفت، مصرف آن به خلوت و مکان نیاز داشت، اما چند سالی است که با همه ی سختگیری ها و بگیر و ببندها، نتیجه حاصله شکل معکوس داده است ، نوع مواد مخدر هر روز خطرناک تر شده و طیف مصرف کنندگانش از هر جهت توسعه پیدا کرده است اما امروزه برخلاف آنچه گفته شد خرید و فروش انواع آن نیاز به مخفی کاری ندارد و محله های حاشیه ی شهر سنندج هر روزه صحنه هایی به خود می بیند که پیش از اینها چندان رواج نداشت .

 


در این میان هم بعضی از مردان برای سوءاستفاده در توزیع و فروش مواد مخدر، زنان را به تار عنکبوتی خود می کشند.

 


بی تفاوتی وسکوت مسئولین در برخورد و ارائه راهکارهای اساسی وپیشگیرانه با خریدو فروش واستعمال مواد مخدر  در ملا عام و درورودی شهر جای بسی تامل دارد!

 


مواد دود و مخدری رد و بدل می کنند

 


خوستم عکسی از این فروشندگان بگیرم که صاحب شیرینی فروشی که در آن نزدیکی بود گفت؛ بهتر است که دوربینت را داخل کیفت بگذاری چون با واکنش شدید آنها مواجه می شوی، اینها صبح تا نصفی از شب را در ملاء عام مشغول به فروش مواد مخدر همچون شیشه هستند و روزانه تعداد زیادی از معتادان بدون هیچ واهمه ای مواد دود و مخدری رد و بدل می کنند.

 


وی گفت: گویا این مناطق در شب ها و روزهایش پر از نشئگی و خماری و بلاتکلیفی شده است.

 


فرزندانمان به بیراهه کشیده می شوند


خانمی وارد مغازه شد و می خواست که شیرینی بخرد همینکه سخنان ما را شنید و فهمید که خبرنگار هستم شروع به درد و دل کردن کرد ، درد و دل هایی که حکایت از گذراندن روزهای سختشان در این مناطق هستند .

 


وی می گوید: این افراد برای تامین احتیاجات روزمره خود دست به خرده‌فروشی‌ در مواد مخدر می‌زنند و این برای فرزندانمان با توجه به سنی که قرار دارند بسیار خطرناک است و ممکن است هر چه زودتر آنها هم با دیدن این افراد به بیراهه کشیده شوند .

 


وی ادامه داد: آن‌ها نه تنها چهره شهر را زشت کرده‌اند بلکه امنیت بسیاری را نیز تهدید می‌کنند، زیرا از راه‌های جدید فریب دادن و سواستفاده از ترحم و سادگی مردم، مزاحمت‌هایی را ایجاد می‌کنند.

 


زمانیکه چه مرد چه زن به مقوله اعتیاد وارد شوند، باید روزی شاهد حضور آنان در زمینه فروش موادمخدر باشیم که این معضل و آسیب اجتماعی جدی است که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

 


انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کُردتودی،,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, صحنه ای تلخ از زنی که درخواست مواد می کرد,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, خرید و فروش مواد مخدر نیاز به مخفی کاری ندارد,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, مواد دود و مخدری رد و بدل می کنند,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, فرزندانمان به بیراهه کشیده می شوند,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه