اخبار داغ

دهن کجی کارخانجات آلاینده شهرک صنعتی به مصوبات فرمانداری و استانداری

دهن کجی کارخانجات آلاینده شهرک صنعتی به مصوبات فرمانداری و استانداری
روز گذشته برنامه تلویزیونی "امروز" با موضوع آلایندگی کارخانجات شهرک صنعتی بهاران به صورت زنده پخش شد و فاطمه پارچیان رئیس اداره محیط زیست شهرستان بهار میهمان تلفنی این برنامه بود و به سوالات مطرح شده توسط مجری برنامه پاسخ داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل ازنافع، فاطمه پارچیان در ابتدای توصیحاتش اعلام کرد که "اگر ثابت شود این بوها آزاردهنده است و مشکل دارد، پیگیری خواهد شد" و نهایتا شاید منجر به تعطیلی این واحدها شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نافع,

پارچیان در پاسخ به سوالی در خصوص اینکه "آیا آلودگی ها محرز شده؟" گفت: این آلودگی ها موردی بوده است.

,

وی همچنین درقسمت دیگری از توضیحات خود در پاسخ به سوال اینکه "آیا این بوها برای سلامتی مردم خطر دارد؟" باردیگر گفت: آلودگی ها موردی بوده است.

,

حال سوال اینجاست که تا چند مورد باید این آلودگی ها برای این اداره به اثبات برسد تا اقدامی عملی در زمینه رفع آلودگی یا تعطیلی این واحدها صورت پذیرد.

,

آیا واقعا سلامتی مردم تا این حد بی اهمیت است که مضر بودن این گازهای منتشره را موردی عنوان کرده و بی اهمیت جلوه داده می شود.

,

با این توضیحات اگر بمب شیمیایی در منطقه انداخته شود از نظر کارشناسان آلودگی آن موردی بوده و تنها یک بار اتفاق می افتد و نمی تواند ملاکی برای مضر بودن و کشنده بودن آن تلقی شود؛ اما باز جای شکرش باقیست که بمب شیمیایی یکباره اثر خود را میگذارد ؛ اما این گازهای منتشر شده به طور مداوم و ذره ذره در ریه های مردم شهر ما اثرش را می گذارد.

,

رییس اداره محیط زیست شهرستان بهار در قسمت دیگری از این برنامه با اظهار اینکه "دستگاهی برای سنجش بو وجود ندارد" نصب پایش آنلاین را راهکار اداره محیط زیست برای سنجش آلودگی عنوان کرد و گفت: اگر این گازها که دارای دی اکسیدگوگرد هستند از حد استاندارد بالاتر بروند در اداره کل محیط زیست ثبت خواهد شد.
وی همچنین گفت: علی رغم مصوبه استانداری و فرمانداری برای نصب پایش آنلاین این واحدها به علت هزینه بر بودن، اقدام به نصب دستگاه پایش آنلاین نکرده اند و سوال اینجاست که چرا با وجود سرپیچی این واحدها از دستور شخص اول دولت در استان همچنان بی توجه به کار خود ادامه می دهند و هیچ پیگیری و مجازاتی از این سرپیچی صورت نمی گیرد.
انتهای پیام/

,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه