اخبار داغ

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان در بازدید از مراکز خرید گندم دهگلان؛

پیش بینی تولید بیش از یک میلیون تن گندم در کردستان/ تاکنون 98 میلیارد تومان پول گندم کشاورزان پرداخت شده است

پیش بینی تولید بیش از یک میلیون تن گندم در کردستان/ تاکنون 98 میلیارد تومان پول گندم کشاورزان پرداخت شده است
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان در بازدید از مراکز خرید گندم دهگلان گفت: پیش بینی تولیدی گندم در استان بیشتر از یک میلیون تن است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کُردتودی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان به همراه مدیرکل غله، معاون تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی، رئیس سازمان تعاون روستایی و مدیر تنظیم بازار سازمان جهاد کشاورزی کردستان از مراکز خرید گندم هجرت و مائده قروچای و سیلوی ذخیره گندم رسالت شهر دهگلان بازدید کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کُردتودی،,


 در این بازدید خالد جعفری رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان در جمع خبرنگاران با اشاره به وضعیت خوب  تولید گندم در استان اظهار داشت: پیش بینی تولید گندم در استان تا این مرحله بیشتر از یک میلیون تن و  پیش بینی خرید هم 900 هزار تن است.

,
,


 وی افزود: در حال حاضر حدود 500 هزار تن گندم در استان خریداری شده اما آنچه که ثبت سامانه شده 430 هزار تن است که امیدواریم به میزان پیش بینی شده دست یابیم.

,
,


 جعفری گفت: کشاورزانی که  تا 27 تیرماه 97 در سامانه ثبت شده حدود 98 میلیارد تومان پول گندم پرداخت شده و امیدورایم که بقیه در سامانه بانک به مرور ثبت شود و طبق پیش بینین 50 درصد پول گندم بعد از 48 ساعت تحویل، پرداخت می شود.

,
,


 رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان اظهار داشت: در شهرستان دهگلان پیش بینی 130 هزار تن تولید گندم شده که تا این مرحله 80 هزار تن خریداری شده و 41 هزار تن آن درسامانه ثبت شده است.

,
,


وی افزود: با توجه به اینکه مراکز موقت خرید گندم داریم و گندم در حال حمل است که تاکنون حدود 40 هزار تن گندم از استان به دیگر استانها حمل شده است.

,
,


پیش بینی تولید 4500 تن کلزا در استان

,
,


 جعفری در ادامه با اشاره به کشت کلزا در استان گفت: پیش بینی این محصول در استان حدود 4500 تن است که خوشبختانه تا این مرحله حدود 4400 تن خریداری شده و احتمال دارد به 5 هزار تن برسد.

,
,


 وی افزود: در شهرستان دهگلان حدود هزار و 150 تن کلزا خریداری شده و پول این محصول مثل گندم به محض تحویل به مراکز خرید وارد سامانه پرداخت می شود و چونکه به کارخانه روغن کشی خارج از استان حمل می شود، روند پرداخت وجه آن بسیار خوب است.

,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه