اخبار داغ

یکی از داوران مرحله استانی چهل و یکمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم:

شیرینی مزه آیات قرآن قابل قیاس با تمام کائنات نیست

شیرینی مزه آیات قرآن قابل قیاس با تمام کائنات نیست
ژاله حیدری مقدم از داوران مرحله استانی چهل و یکمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم است که می گوید: قرآن خواندن علاوه بر اینکه دارای ثواب زیادی است و سبب نزدیکی انسان باخدا و دوری از گناهان نیز می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آفتاب دل، قرآن کریم، کتابی آسمانی که هر آنچه بخواهی در آن می توان یافت، اولین قدم برای پا گذاشتن در آن شاید به ظاهر بعضی از افراد سخت باشد اما همین که قدم در این مسیر می گذاری نمی توانی از آن بیرون بیایی، بیرون آمدنی که دلت اجازه نمی دهد چرا که آرامش و آسایشی که با پروردگار در این راه بدست آوردی با هیچ چیزی در این دنیا قابل قیاس نیست، سفره ای که خداوند برای همگان گسترده است و همه می توانند با بهره مندی از آن، به کمال معنوی دست یابند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آفتاب دل,

 

,


 یکی از کسانی که توانسته است خود را با قرآن کریم پیوند دهد و جزء برگزیدگان بیت المللی پژوهشی قرآن کریم باشد بانوی اهل تسنن سنندج ژاله حیدری مقدم است، بانویی که در خانواده‌ای اهل دین و قرآن به دنیا آمده و بیشتر اعضای خانواده‌اش از جمله پدر، برادران، خواهران، دایی‌ها و ... حافظ یا قاری قرآن هستند .

,
,


نزد پدربزرگم شیرینی مزه قرآن را حس کردم
وی گفت: اولین مشوقم در زمینه ورود به عرصه قرآن کریم پدربزرگم که خود نیز حافظ کل قرآن بوده است چرا که در خانه پدربزرگم اتاقی وجود داشت که محل عبادت و مطالعه بود و بیشتر اوقات پدربزرگم در آنجا سپری می‌شد؛ زمانی‌که کودک بودم و هنوز مدرسه نمی‌رفتم یکبار پشت درِ‌این اتاق رفتم و به در کوبیدم، پدربزرگم اجازه ورود به اتاق را به من داد؛ آن لحظه ایشان داشتند آیات مبارکه سوره بقره(آیة‌الکرسی) را تلاوت می‌کردند؛ چندین بار آیةالکرسی را تکرار کردند و من نیز پشت سر ایشان تلاوت کردم تا اینکه این آیات را همان لحظه حفظ شدم؛ پدربزرگم خودنویس بسیار زیبایی داشت که آن را به من هدیه دادند، این بود که شیرینی آیات قرآن همان لحظه زیر زبان من مزه کرد و این مسئله مشوق و انگیزه‌ای برای من شد تا بعد از آن راه قرآن را در پیش گیرم.

,
,
,

 

,


وی عنوان کرد: نزد پدربزرگم کل قرآن را ختم کردم و بعد از آن در دوران دبیرستان در کلاس‌های تخصصی روخوانی، روان‌خوانی، تربیت معلم سطح یک و دو، تربیت معلم مفاهیم، دوره تخصصی داوری و تربیت ممتحن شرکت کردم و از محضر اساتید بزرگواری چون زاهد مرادی که بیشترین تلمذ را در محضر ایشان داشته‌ام و همچنین اساتید قرآنی استان اسماعیل تمهیدی و اساتید کشوری داوود تک‌فلاح، رمضانی‌فر و استاد سید محسن موسوی بلده بهره برده‌ام و همچنین یک دوره کوتاه‌مدت تفسیر را نیز به مدرسی حجت‌الاسلام قرائتی گذراندم.

,
,

 

,


فردی که قاری یا حافظ است باید آن را در زندگی‌اش بکار بندد
قران کتابی است که در تمام شئونات برای انسان نسخه دارد ومسلما کسی که با قران مانوس باشد زندگی او قرانی میشود ، نشست وبرخاست او قرانی میشود، زندگیش بوی خداوند می دهد، هر کس به هر چیز علاقه داشته باشد در اخرت هم با او محشور میشود و بزرگترین آرزویم این است که در آخرت با قرآن محشور شوم.

,
,
,

 

,


همیشه بر این عقیده هستم که قرآن خواص ناشناخته‌ای دارد و در زندگی همه انسان ها سبب معجزاتی می شود که می‌بینیم ولی به سادگی از کنار آن می‌گذریم و عشق به قرآن سبب می‌شود استقامت ما زیاد و سختی های مسیر زندگیمان را نادیده بگیریم.

,
,

 

,

, ,

 

,

وی از داوران مرحله استانی چهل و یکمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم نیز بود که در گفتگو با خبرنگار آفتاب دل گفت: قرآن خواندن علاوه بر اینکه دارای ثواب زیادی است و سبب نزدیکی انسان باخدا و دوری از گناهان نیز می شود.

,

 

,

وی قرآن را کتابی انسان ساز و راهنمایی روشن برای زندگی دانست و گفت:الفت و مهربانی، بخشش و تواضع و روحیه قرآنی از خصوصیات متسابقین قرآنی است و جامعه قرآنی باید قرآن را وسیله ای برای ارتقاء سطح معنویت و قربت به خداوند بدانند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه