اخبار داغ

آتش نشانان همدان در اولین ماه تابستان بیش از ۸۰۰ عملیات انجام دادند / رشد ۱۷۱ درصدی عملیات های اطفاء حریق در تیرماه ۹۷

آتش نشانان همدان در اولین ماه تابستان بیش از ۸۰۰ عملیات انجام دادند / رشد ۱۷۱ درصدی عملیات های اطفاء حریق در تیرماه ۹۷
رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی همدان گفت: فرشتگان نجات 125 همدان طی تیرماه 816عملیات امداد و نجات، اطفا حریق و احتیاط حریق و حوادث انجام دادند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل 123 درصد در مجموع و 171 در عملیات های اطفاء حریق افزایش داشته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از نافع،  محمد رضا بیاناتی صبح امروز در تشریح تعدادعملیات آتش نشانان همدان در اولین ماه تابستان گفت: از آغاز تا پایان تیرماه 17618 تماس با سامانه 125 همدان برقرار شده است که از این تعداد806 مورد منجر به عملیات گردیده ، 520 مورد جهت دریافت مشاوره ، 5030 تماس اشتباه، 11257مورد ایجاد مزاحمت و5 مورد اعلام حریق کذب بوده است.
وی از انجام547 عملیات اطفا حریق طی تیرماه با فزایش 171 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و افزود: پوشش گیاهان خودرو با 325مورد، و باغات و فضای سبز با 55 مورد، اطفا حریق وسایل نقلیه با 27مورد،  و اماکن مسکونی با 22 مورد بیشترین کاربری عملیات های اطفا حریق را شامل شده است.
 
بیاناتی بااشاره به اینکه علت وقوع 383 مورد از حوادث آتش سوزی تیرماه عمدی، 157 مورد غیر عمدی و 7 مورد در دست بررسی کارشناسی است افزود: در این حوادث  5 نفر مصدوم و 2 نفر با تلاش آتش نشانان نجات یافته اند.
رییس سازمان آتش نشانی  و خدمات ایمنی همدان با اشاره انجام 259 عملیات امداد و نجات در تیرماه که 110 مورد آن مربوط به حوادث آسانسور و ناشی از قطع برق  بوده است تصریح کرد: مهار حیوانات با 43 مورد، نجات حیوانات با 28 موردو  نجات افراد محبوس شده در اماکن مختلف با 25مورد  بیشترین عملیات های این حوزه را در بر گرفته است.
وی با اشاره به رشد 171 درصدی عملیات های امداد و نجات در تیر ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته  اظهار کرد: در عملیات های امداد ونجات 227 نفر با تلاش آتش نشانان نجات یافته اند، 21نفر مصدوم شده اندو 3 نیزنفر جان باخته اند.
محمدرضا بیاناتی همچنین از انجام 10 عملیات احتیاط حریق و حوادث در ماه نخست سال خبر داد و افزود: از این تعداد 7 مورد   احتیاط حریق در اماکن حساس و حیاتی ، 2 مورد ابلاغی از طرف شورای تامین و 1 مورد عملیات احتیاط در مناسبت ها بوده است.
وی با اشاره به انجام 547 عملیات ها اطفا حریق که 325 مورد آن مربوط به پوشش گیاهان خودرو بوده است تصریح کرد:  بارش های مناسب نزولات جوی در سال جاری ورویش  گیاهان خودرو در سطح گسترده که با گرم شدن هوا خشک و مستعد آتش سوزی شده اند باعث افزایش 171 درصدی تعداد عملیات های اطفا حریق نسبت به به تیرماه سال قبل گردیده است.
بیاناتی از 5637  مورد آموزش ایمنی و اتش نشانی در تیر ماه با رشد 62 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل خبرداد و افزود: در این مدت 91 مورد دستورالعمل و 111 مورد تاییدیه طرح ایمنی برای ساختمان ها صادر شده است .
رییس سازمان آتش نشانی  و خدمات ایمنی همدان در پایان از شهروندان خواست با توجه به گرم شدن هوا و خشک شدن پوشش گیاهی که منجر به افزایش احتمال آتش سوزی های گسترده گردیده است  از انداختن ته سیگار روشن، چوب کبریت نیمه مشتعل و هرگونه مواد آتش زا بر روی شاخ و برگ درختان و گیاهان خودرو خودداری کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نافع,
,
,
,
,
,
,
,
,
,


انتهای پیام/

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه