اخبار داغ

حال ناخوش مردم از بازار اقتصاد و گرانی / آقای روحانی باید بایدت را به کی باید گفت؟

حال ناخوش مردم از بازار اقتصاد و گرانی / آقای روحانی باید بایدت را به کی باید گفت؟
شاید زمانی نه چندان دور مردم هیچگاه فکر نمی کردند که اقتصاد امروز به یکی از دغدغه های اصلی مردم تبدیل شود ، دغدغه هایی که هر روز مردم را نگران می کند و هر چه رسانه ها به آن بیشتر می پردازند گویا مسئولین نه می بینند و نه می شنوند .
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کُردتودی، شاید زمانی نه چندان دور مردم هیچگاه فکر نمی کردند که اقتصاد امروز به یکی از دغدغه های اصلی مردم تبدیل شود ، دغدغه هایی که هر روز مردم را نگران می کند و هر چه رسانه ها به آن بیشتر می پردازند گویا مسئولین نه می بینند و نه می شنوند .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کُردتودی،,

 

,


بهبود معیشت مردم و محو فقر مطلق از چهره ی کشور از شعارات معاون اقتصادی دولت دوازدهم بود که با آغاز مجدد آن این چنین شعارهایی را بر روی بورس قرار داده بودند تا مردم به آنها دوباره اعتماد کنند اما متاسفانه روز به روز از وضعیت اقتصادی جامعه گلایه ها بیشتر می شود .

,
,

 

,

, ,


چند وقتی است که وضعیت بازار طلا و ارز و به تبع آن بازارهای وابسته به آن دچار التهاب و نابه‌سامانی شده است و این التهاب در هفته‌ها و ماه‌های اخیر نیز بیشتر شده است به طوری که ساعتی نیست که نرخ طلا و ارز دچار تغییر و نوسان نشده و بالا یا پایین نرود.

,
,

 

,


همین امر باعث بروز اعتراضات به حق صنفی در برخی از اصناف به خصوص صنف طلافروشان، فروشندگان لوازم خانگی‌ و تلفن همراه و حتی پارچه‌فروشان شده است.

,
,

 

,

, ,

 

,


علی سرمستی که در خیابان طالقانی شهر سنندج فروشگاه مواد غذایی دارد در گفت‌و‌گو با خبرنگار کُردتودی، می‌گوید: وضعیت اقتصادی و درآمد ما نسبت به گذشته روز به روز بدتر می‌کند.

,
,


 
واقعاً در حال حاضر وضعیت کاسبی بسیار نامناسب است. ما بازار نداریم چون مردم پول و قدرت خرید ندارند.

,
,
,


 
وی گفت: نسبت به چند سال پیش از لحاظ وضعیت اقتصادی و درآمد با کاهش 50 درصدی مواجه شده‌ام.

,
,
,


 
وی افزود: قیمت‌ها هر روز بالا می‌رود. کالایی در بازار نیست که قیمت آن نسبت به گذشته پایین آمده باشد، یا قیمت‌ها بالا رفته و یا از حجم کالاها کاسته شده است.
 

,
,
,
,

, ,

 

,


قدرت خرید مردم بی‌نهایت ضعیف است. قبلاً افرادی برای خرید به ما مراجعه می‌کردند چند کیسه برنج، چند عدد روغن و ... خریداری می‌کردند اما امروز همان افراد یک چهارم چند سال پیش را خرید می‌کنند.

,
,

 

,

 

,

کسبه و اصناف به دلیل کمی درآمد با مشکلات فراوانی مواجه هستند

,

 

,

مهدی مولودی یکی از بازاریان شهر سنندج است که 12 است مشغول به خرید و فروش پوشاک در بازار شهر سنندج است که در گفتگو با خبرنگار کردتودی از رکودی بازار می نالد و می گوید: قبلا در طول روز با وجود 20 نفر مشتری می توانستیم کسب و کاری خوب و درآمدی عالی در روز داشته باشیم اما متاسفانه این روزها تنها می توانیم کرایه ی سنگین مغازه ی خودمان را جور کنیم و اگر وضع به همین منوال باشد مجبور به تعطیلی خواهیم بود .

,

 

,

, ,

 

,


ما مانده ایم و این وضعیت!

,
,


یکی از فروشندگان لوازم خانگی می گوید: باید روزی 2 میلیون تومان فروش داشته باشیم تا بگوییم امروز کار به روال عادی بوده است. ولی الان ساعت 11 ظهر است و هنوز یک قلم هم فروش نداشته‌ایم و این در مورد بسیاری از کسبه صدق می‌کند.

,
,

 

,

 

,

محمدی کاسب 20 ساله سرای رحمانی، ماهی 1.5میلیون تومان اجاره مغازه می دهد و آنقدر از کسادی کار دلخور است که به سختی پاسخ سوالاتمان را می دهد و می گوید: ما مانده ایم و این وضعیت!

,

 

,


با این تفاسیر اما گرانی های اخیر تنها شامل بازار سکه و ارز نبوده و مردم از افزایش قیمت مسکن، خودور، پوشاک و خوراک هم به بهانه افزایش قیمت ارز توسط فروشندگان و تولیدکنندگان گلایه دارند.

,
,

 

,


یکی از شهروندان سنندجی با بیان اینکه قیمت کالاهای اساسی مردم هر روز گران تر از قبل می شود، گفت: هر کیسه برنج در سطح شهر و یا مغازه های چهارراه رسولی بین 10 تا 15 هزار تومان افزایش پیدا کرده و این درصورتی است که مسئولان ادعای نظارت کافی بر بازار و عدم افزایش قیمت ها را دارند و باید به آقای روحانی گفت که اینقدر باید باید به مسئولین می کنید ما باید بایدمان را به کی باید بگوییم ؟!!!

,
,

 

,

, ,

 

,


وی از مسئولان خواستار رسیدگی جدی به اوضاع معیشتی و اقتصادی مردم شد و ادامه داد: در قبال اعتراض به گرانی اقلام، فروشنده ها می گویند ارز گران شده دلار بالا رفته؛ چاره ای جز این کار نداریم در غیر این صورت با ضرر مواجه خواهیم شد.

,
,

 

,


محمدی یکی دیگر از شهروندان هم در این خصوص به خبرنگار ما گفت: تفاوت قیمت ها و افزایش بیش از حد برخی اقلام باعث نارضایتی مردم شده است؛ این روزها فروشندگان همه چیز را با ترازوی ارز و دلار سنجیده و می گویند اوضاع همین است.

,
,

 

,

 

,

وی بیان کرد: یک راننده تاکسی در ماه چه میزان درآمد دارد که بخواهد یک کیلو گوشت گوسفندی را 50 هزار تومان خریداری کند؛ گرانی در بازار بیداد می کند اما مسئولان نظارت کافی ندارد.

,

 

,

 

,

وی تصریح کرد: اگر نظارت ها کافی بود امروز شاهد گرانی در بازار نبودیم،این روزها دخل و خرج خانواده‌ها به مدد بی‌توجهی مسئولان و سیاستمداران با این روند افزایش قیمت‌ها هم خوانی ندارد.

,

 

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه