اخبار داغ

مدیر موسسه " اقتصاد معاصر" در روسیه:

تداوم تنش ها در قره‌باغ به نفع آمریکاست

تداوم تنش ها در قره‌باغ به نفع آمریکاست
نیکیتا عیسی‌اف گفت: تنش زایی در قره باغ با وجود هر رئیس جمهوری در آمریکا به نفع این کشور بوده و حفظ هرج و مرج در منطقه یک عامل فشار بر روسیه است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج: در حالی‌ که دو کشور جمهوری اذربایجان و ارمنستان جنگ لفظی را در هفته‌های اخیر علیه هم شدت بخشیده و حتی نخست وزیر ارمنستان در روزهای گذشته امکان نبرد با آذربایجان را بسیار بالا برشمرد، نیکیتا عیسی‌اف مدیر موسسه " اقتصاد معاصر" در روسیه هرگونه تنش در منطقه قفقاز را به نفع آمریکا خواند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

این تحلیلگر ارشد روس در گفت‌و‌گو با وبگاه " وستنیک قفقاز" درباره احتمال حمایت دولت آمریکا از آذربایجان با توجه به ذخایر نفتی این کشور و مواجهه با ایران از سویی دیگر اظهار داشت: فکر نمی‌کنم آمریکا به سوی هیچ کدام از طرفین (باکو و ایروان) تمایلی داشته باشد. پیش‌تر، دولت باراک اوباما رئیس جمهور قبلی آمریکا از آذربایجان حمایت می‌کرد اما ترامپ موضع واضحی اتخاذ نکرده است. تنش در قره باغ و در هرحالتی و با وجود هر رئیس جمهوری در آمریکا به نفع این کشور بوده و حفظ هرج و مرج در منطقه یک عامل فشار بر روسیه است.

,

وی درباره هرگونه امکان صلح در مناقشه قره‌باغ  و ارتباط  آن با بهبود روابط مسکو و واشنگتن گفت: احتمال  این مسئله بسیار بالا است. به محض اینکه روابط  آمریکا و روسیه به آرامش می‌رسد، بیشتر درگیری‌های نظامی  در اطراف روسیه و یا در قلمروی شوروی سابق حل و فصل می‌شود. اما به نظرم در مورد چنین موردی توافق دشوار است. به ویژه اگر این اتفاق بیافتد، روسیه تعهد‌ات  خود را در سایر مناطق، چون چین که نقش بازدارنده مهمی را علیه منافع جمعی غرب دارد، قربانی می‌کند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه