اخبار داغ

آفت پروانه برگ خوار دم قهوه ای در جنگل‎های خلخال کنترل شد

آفت پروانه برگ خوار دم قهوه ای در جنگل‎های خلخال کنترل شد
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اردبیل گفت: آفت پروانه برگ خوار دم قهوه ای در جنگل های خلخال کنترل شده اما ریشه کن نشده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا  به نقل از سبلان‌ما، فرهاد عبدالعلی پور امروز در بازدید از جنگل های آفت زده خلخال٬ گفت: اقدامات انجام شده برای مبارزه با آفت  پروانه برگ خوار دم قهوه ای در جنگل های خلخال موثر و خوشبختانه در مقایسه با سه ماه گذشته روند مبارزه پیشرفت خوبی داشته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سبلان‌ما,

وی تاکید کرد: این آفت با وجود مبارزه بطور کامل از بین نرفته است و باید روند مبارزه  ادامه داشته باشد.

,

دبیر شورای هماهنگی مدیریت بحران استان اظهار کرد: پس از شیوع آفت پروانه برگ خوار دم قهوه ای در اکثر استان ها و همچنین جنگل های شهرستان خلخال با پیگیری معاونت عمرانی  استانداری و با هماهنگی منابع طبیعی، فرمانداری و شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان خلخال تیم ۴۰ نفره شامل نیروی های متخصص در قالب ده گروه برای مبارزه تشکیل شد.

,

عبدالعلی پور ادامه داد: این تیم با استفاده از شیوه های مختلف از جمله مبارزه مکانیکی و بیولوژیکی برای ریشه کنی اقدام کردند که موفق به توقف گسترش این آفت در جنگل های خلخال  شده اند.

,

مدیرکل بحران استانداری اردبیل تاکید کرد: افت پروانه برگ خوار دم قهوه ای در این جنگل بطور کامل ریشه کن نشده است و احتمال شیوع دوباره این آفت در بهار سال آینده دور از انتظار نیست.

,

وی گفت: لازم است اداره کل منابع طبیعی استان و شهرستان برای ریشه کنی کامل این افت تا فصل پاییز مبارزه را ادامه دهند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه