اخبار داغ

امام جمعه سنندج:

جهان کفر در برابر عظمت جهان اسلام محکوم به نابودی است

جهان کفر در برابر عظمت جهان اسلام محکوم به نابودی است
امام جمعه سنندج گفت: مسلمانان با وحدت و نیروی ایمان بر دشمنان دین پیروز خواهند شد و جهان کفر در برابر عظمت جهان اسلام محکوم به نابودی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  به نقل از کُردتودی، ماموستا عبدالرحمان خدایی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سنندج که در مسجد جامع این شهر اقامه شد، اظهار کرد: از خداوند تبارک و تعالی می‌خواهیم که زیارت زائرین مسجدالحرام قبول و دعای خیرشان را نصیب همه مسلمان قرار دهد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی تصریح کرد: کسانی که با نیت خالص از خانه خارج می‌شوند و برای ادای نماز جمعه به مسجد می‌آیند عبادتشان مورد قبول درگاه خدا قرار خواهد گرفت. خدایی گفت: مسلمانان با نیروی ایمان و پشتیبانی خداوند تعالی بر اسرائیل و دوستدارانش پیروز شده و بیت‌المقدس از دست دشمنان دین آزاد می‌شود.

,

امام جمعه سنندج اضافه کرد: دین اسلام بر اساس آنچه خداوند تبارک و تعالی در قرآن فرموده است، بر جهان کفر پیروز و این دین اسلام است که در جهان گسترش و استوار خواهد شد.

,

ماموستا خدایی با اشاره به اینکه اهل ایمان قطعا سربلند هستند، گفت: خداوند برای اهل ایمان چهار ویژگی را در نظر گرفته است. وی گفت: مسلمانان با وحدت و نیروی ایمان بر دشمنان دین پیروز خواهند شد و جهان کفر در برابر عظمت جهان اسلام محکوم به نابودی است.

,

به گفته وی، خشوع در نماز، خودداری از لهو و لعب‌، پرداخت زکات مال و خودداری از زنا از مهم‌ترین ویژگی‌های مسلمانان و مومنان واقعی است. امام جمعه سنندج با اشاره به اهمیت پرداخت زکات، گفت: زکات در سال دوم هجرت بر مسلمانان واجب شده و خداوند تبارک و تعالی بر اجرای این واجب دینی تاکید می‌کند.

,

ماموستا خدایی تصریح کرد: پرداخت زکات موجب افزایش برکت در مال انسان‌ می‌شود و ریشه‌های فقر را در جامعه می‌خشکاند.

,

وی گفت: خداوند در قرآن می‌فرماید «به خدا و پیامبر خدا ایمان بیاورید و از مال خود در راه خدا ببخشش کنید» و به کسانی که مانع زکات می‌شوند و زکات مال خود را پرداخت نمی‌کنند هشدار می‌دهد.

,

امام جمعه سنندج اضافه کرد: کسانی که زکات مال خود را پرداخت نمی‌کنند بر اساس وعده الهی در دنیا و قیامت زیان می‌بینند.

,

وی افزود: پیامبر می‌فرماید "هر کس خداوند مالی به او عطا کند و زکاتش را پرداخت نکند در روز قیامت آن مال به ماری تبدیل می‌شود که همواره نیش زهراگینش را نصیبشان خواهد کرد". وی اظهار کرد: کسانی که روزه ماه مبارک رمضان را ادا، زکات مالشان را پرداخت و از گناهان دوری می‌کنند خداوند خیر و برکت دنیا و قیامت را نصیب آنها می‌کند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه