اخبار داغ

معاون سابق دبیر شورای عالی امنیت ملی در تبریز؛

جبهه انقلاب پرچم دار توسعه عینی است/ در برجام برخی حقوق ملت ایران الی الابد ضایع شد

جبهه انقلاب پرچم دار توسعه عینی است/ در برجام برخی حقوق ملت ایران الی الابد ضایع شد
علی باقری گفت: مذاکره برای توافق اصلا موضوعیت ندارد، مذاکره برای منفعت است! اگر منفعت ما در توافق تامین شد توافق می‌کردیم، برخی اوقات اگر به توافق نرسیم به نفع ماست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از آناج، علی باقری معاون سابق دبیر شورای عالی امنیت ملی در حاشیه‌ی نشست «دیپلماسی ایدئولوژیک» که با حضور فعالان فضای مجازی و اصحاب رسانه در کانون بسیج جوانان تبریز برگزار می‌شد با اشاره به سلب صد حق ملت ایران در برجام، ابراز داشت: تقریبا نیمی از آن ابدی است و مابقی سقف زمانی دارد، متولیان برجام در ازای اندوخته‌های اندک برخی حقوق ملت را به صورت ابدی بخشیدند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی با بیان اینکه در برجام مرزهای استقلال کشور در نوردیده شد، خاطرنشان ساخت: اختلاف اساسی جبهه انقلاب و غیرانقلاب در اینجاست، هیچ دولتی در دنیا وجود ندارد که به صورت ابدی حق ملتش را ضایع کند.

,

غیرانقلابی‌ها مخالف توسعه‌اند/ با تعطیلی صنعت هسته‌ای دانشگاه ضربه می‌خورد یا حوزه علمیه؟!

,

این فعال سیاسی با اعلام اینکه اختلاف جبهه انقلاب با غیر انقلاب علی الارض سر ارزش‌ها و مبانی انقلاب نیست، متذکر شد: جبهه انقلاب مدافع توسعه است اما غیرانقلابی‌ها مخالف توسعه هستند، به عبارتی دیگر پرچم توسعه عینی بر دست جبهه انقلاب است به‌طوریکه اگر عرصه هسته‌ای که نماد توسعه عینی است تعطیل شود حوزه علمیه تعطیل نخواهد شد اما دانشگاه تعطیل می‌شود.

,

وی افزود: غیرانقلابی‌ها معتقدند توسعه در ازای تقدیم استقلال کشور به بیگانگان محقق می‌شود، در حالی که جبهه انقلاب بدون اتکا به بیگانگان توسعه را محقق کرده است.

,

انقلابی‌ها صنعت هسته‌ای را فراهم کردند اما غیرانقلابی‌ها به خرید هواپیما قانع شدند

,

باقری وظیفه جبهه انقلاب را در جنگ نابرابر روانی و رسانه‌ای که بنیان‌های انقلاب را در توده‌های مردم سست می‌کند، باید میدان داری و پرچم داری دانست و یادآور شد: مدعیان انقلاب در بالاترین رده‌ی ادعای خود صرفا هواپیما وارد کردند و به آورده‌ی خود قانع شدند اما انسان‌های انقلابی عرصه هسته‌ای را در کشور آغاز کردند.

,

وی با انتقاد از خدشه وارد کردن به مرزهای استقلال کشور و خسارت‌های جبران ناپذیر آن، بیان داشت: ولی فقیه خلاف تکامل جامعه تصمیم نمی‌گیرد و مسیر هدایت را ترسیم می‌کند، این اصل را در دوره‌های مهم مدیریتی حضرت امام و رهبری مشاهده کرده‌ایم.

,

آقایان در برجام الی الابد ملت ایران را از برخی حقوق‌شان محروم کرده‌اند/ گاهی نفع ما در عدم توافق است

,

معاون سابق دبیر شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه جبهه انقلاب در تبیین واقعیت موضوع برجام کوتاهی کرده است، توضیح داد: برآوردی که درمورد پولوتونیوم وجود دارد، اینست که پولوتونیوم بعد از اتمام دوره انرژی فسیلی برای ۲۵۰۰ سال انرژی جهان را تامین خواهد کرد، این درحالی است که آقایان مردم ایران را الی الابد از استحصال پولوتونیوم محروم کرده‌اند.

,

وی در پاسخ به سوال یکی از حضار درخصوص مفهوم مذاکره برای مذاکره، اظهار کرد: مذاکره برای توافق اصلا موضوعیت ندارد، مذاکره برای منفعت است! اگر منفعت ما در توافق تامین شد توافق می‌کردیم، برخی اوقات اگر به توافق نرسیم به نفع ماست.

,

این فعالی سیاسی با اعلام اینکه بین ایران و عراق در سال ۶۷ آتش بس اعلام شد و هیچ توافقی انجام نگردید، عنوان کرد: اگر از آقای ظریف بپرسید در این باره می گوید؛ ما نیازی به صلح با عراق نداریم و چنانچه به دنبال مذاکره باشیم بسیاری از منافع ما تامین نخواهد شد، پس همان بهتر که در شرایط آتش بس بمانیم، این نشان می‌دهد گاهی اگر به توافق نرسیم به نفع ماست.

,

وی در خصوص مذاکره با آمریکا نیز گفت: هدف ما دفع شر شیطان بزرگ است، این مهم گاهاً با مذاکره دفع می‌شود و بعضا با توافق!

,

فکر می‌کنید آقای روحانی با مشورت رهبری گفتند در برجام می‌مانیم؟

,

باقری در پاسخ به سوال آناج مبنی بر اینکه چرا علی‌رغم خروج آمریکا از برجام، ایران در برجام ماند و آن را آتش نزد، گفت: وقتی چند دقیقه بعد از صحبت‌های ترامپ آقای روحانی در برابر دوربین ظاهر شد و اعلام موضع کرد، انتظار داشتید چه شود؟ فکر می‌کنید آقای روحانی با مشورت رهبری گفتند در برجام می‌مانیم؟ ما که چنین فکری نمی‌کنیم.

,

وی در پاسخ به این سوال آناج که آیا تضمینی برای عدم مذاکره با آمریکا با وجود یک‌بار مذاکره در مسقط، وجود دارد، تصریح کرد: هیچ تضمینی برای عدم مذاکره با آمریکایی‌ها وجود ندارد و بنده نیز نمی‌توانم تضمینی دهم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه