اخبار داغ

از سوی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان؛

جزئیات سفر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به زنجان تشریح شد/ 25 و 26 مرداد صالحی به زنجان سفر می کند

جزئیات سفر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به زنجان تشریح شد/ 25 و 26 مرداد صالحی به زنجان سفر می کند
از سوی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان؛جزئیات سفر عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به استان زنجان تشریح شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا،فاطمه کرباسی امروز در نشست مطبوعاتی در جمع خبرنگاران استان زنجان، اظهار داشت: سفر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی سفر برنامه ای است و در این سفر تفاهم نامه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با استانداری به منظور اجرای برنامه های فرهنگی منعقد می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا,

وی با بیان اینکه 25 و 26 شهریور ماه عباس صالحی به استان زنجان سفرمی کند و  نشست مشترک شورای فرهنگ عمومی استان و شهرستان ها از برنامه های وزیر در زنجان است، افزود: پنج شنبه بعدظهر نشست با اصحاب فرهنگ و هنر استان زنجان در سالن پیامبر اعظم برگزار می شود.

,

این مسئول گفت: نشست با اصحاب فرهنگ و هنر شهرستان های ابهر، خرم دره، خدابنده و سلطانیه در شهرستان ابهر روز جمعه برگزار می شود.

,

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان افزود: نشست با اسطوره های فرهنگ، هنر و خانواده شهید هنرمند، دیدار با آیت الله حسینی و بازدید از کتابخانه مسجد جامع، دیدار با پرفسور ثبوتی و دانشگاه تحصیلات تکمیلی،سخنران قبل از خطبه ها نیز از دیگر برنامه وزیر در زنجان است.

,

کرباسی با اشاره به برگزاری نشست مطبوعاتی روز جمعه ،افزود: پیشنهاد بازدید از مهرانه نیز به وزیر ارائه شده است.

,

وی در ادامه افزود: طی سال گذشته 94 تا 94 افزایش بودجه فرهنگی را داشته ایم که از طریق فصل 5 و 2 بوده است.

,

وی افزود: این موضوع موجب شد تا برنامه های فرهنگی قرآنی، شعر و ادب، هنری به نحو مطلوبی برگزار شود.

,

این مسئول بیان داشت: از سال 96 با کاهش وضعیت بودجه ای کل سیستم دولتی و استان زنجان، کاهشی در بودجه فصل 5 اتفاق افتاد و وسط سال متوجه شده بودند که این برنامه ها بودجه ندارد.

,

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با بیان اینکه امسال مجبور شدیم با احتیاط بیشتری برنامه ها را اجرایی کنیم، افزود: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان مسئولیت دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان را دارد.

,

کرباسی با اشاره به اینکه اهمیت دهی به این شورا در قالب تشکیل یکی از جلسات مشترک استان و شهرستان ها بود که در استان زنجان امام جمعه زنجان رئیس این شورا است.

,

وی ادامه داد: با بررسی نقاط ضعف و قوت و فرصت و تهدیدهای فرهنگ استان،از شش راهبرد سه راهبرد از جمله اصلاح سبک زندگی، تقویت جنبه های فرهنگ بومی و رویکردهای علمی و فرهنگی جامعه  در سال جاری مورد توجه قرار می گیرد.

,

این مسئول بیان داشت: اداره کل فرهنگ و ارشاد برنامه های مختلفی از جمله شب شعر رمضان،همایش قرآنی، مراسم شب های شعر در ارتحال امام خمینی (ره)،اعزام اصحاب فرهنگ و هنر به نمایشگاه کتاب و مراسم افتتاحیه اوقات فراغت مساجد برگزار شد.

,

وی با اشاره به انعقاد سه تفاهم نامه با آموزش فنی و حرفه ای، ورزش و جوانان و جمعیت هلال احمر در راستای اجرای برنامه های اوقات فراغت،گفت: 13 مورد نمایش صحنه ای، هشت مورد نمایشگاه هنرهای تجسمی، پنج مورد نمایشگاه آزاد هنری از برنامه های اجرا شده است.

,

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان بیان داشت: به منظور تکمیل پروژه سالن نمایش و تئاتر زنجان، با برگزاری مناقصه،قرار داد 4.5 میلیارد تومانی بسته شد.

,

کرباسی با بیان اینکه در سال گذشته یک میلیارد و 700 میلیون تومان به این امر اختصاص یافت، افزود: در سال جاری یک میلیارد و 800 میلیونی برای این پروژه در نظر گرفته شده است.

,

معاون فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه این جلسه، افزود: جشنواره مطبوعات تنها در 12 استان کشور برگزار می شود که زنجان جزو این استان ها محسوب می شود.

,

این مسئول ادامه داد: یکی از ابتکارات برگزاری روز خبرنگار استان زنجان در سال جاری، برگزاری تریبون آزاد برای خبرنگاران استان است تا مشکلات این قشر ارائه شود.

,

قاسمی از برگزاری نمایشگاه کتاب در زنجان خبرداد و گفت: امسال این نمایشگاه اجرایی می شود.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه