اخبار داغ

تبِ انتخاب رشته کنکوری‌‌‌ها؛

بازار داغ مشاوران تحصیلی با اعلام نتایج کنکور/ انتظار معجزه در ازای پرداخت مبالغ هنگفت!

بازار داغ مشاوران تحصیلی با اعلام نتایج کنکور/ انتظار معجزه در ازای پرداخت مبالغ هنگفت!
با فروکش کردن تب داغ کنکور بار دیگر تب انتخاب رشته و صرف هزینه های آنچنانی بالا میگیرد که در این بازار آشفته عده ای از آب گل آلود قزل آلا صید میکنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج ، کنکور 97 نیز به مانند سال‌های گذشته برگزار شد و با اعلام نتایج بار دیگر بازار داغ مشاوره‌‌های تحصیلی برای انتخاب رشته داغ‌‌تر گشت. با اعلام نتایج دانش آموزان و والدین در تب و تاب انتخاب مشاوری مجرب هستند تا ادامه راهی را که آمده‌‌اند به دست این مشاوران بسپارند و بهترین انتخاب برایشان رقم بخورد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

در این راه البته از خرج پول‌‌های کلان نیز ابایی ندارند و بیشترشان فکر می‌کنند که این مشاوران به جای مشورت قرار است معجزه کنند و از دل رتبه ثواب و نا ثوابشان یک رشته عالی در دانشگاه‌‌های خوب به دست بیاورند اتفاقی که هیچ شعبده بازی هم نمی‌تواند به آن دست بزند.

,

در انتخاب رشته عوامل زیادی دخیل هستند از جمله علایق دانش آموز، محدودیت یا معذوریت‌های جسمانی، دور یا نزدیک بودن دانشگاه‌‌‌ها و مثال‌‌‌هایی از این دست که کار انتخاب رشته را از یک کار تک بعدی به کاری مهم تبدیل می‌‌کند. شاید به همین دلیل است که بسیاری از والدین حاضرند هزینه‌‌‌‌‌‌های هنگفتی برای یک ساعت مشاوره و انتخاب رشته صرف کنند تا بعدا احساس کوتاهی در انجام وظیفه شان نکنند.

,

نرم افزار انتخاب رشته مجازی سنجش مناسب ترین گزینه

,

سازمان سنجش نرم افزاری را در اختیار دانش آموزان قرار می‌دهد که با هزینه‌‌ی بسیار کمتر از مشاوان آموزشگاه‌ها انتخاب رشته را به صورت مجازی برای دانش آموزان انجام می‌دهد. این انتخاب رشته که بر اساس قبولی سال‌های گذشته مطرح است مطمئن ترین شیوه برای انتخاب رشته می‌‌باشد و تجربه چندین ساله این نرم افزار نشان داده که درصد خطای آن بسیار کم است.

,

سازمان سنجش این نرم افزار را بر اساس شهر، رشته و قبولی سال‌های گذشته در اختیار دانش آموزان قرار داده است تا با مشاهده نتایج هم تراز خود در سال گذشته و قبولیشان در دانشگاه دست به انتخاب رشته بزنند.

,

مشاوران مجرب هزینه‌های هنگفت نمی‌خواهند

,

تجربه برگزاری کنکور در طول سال‌های گذشته و انتخاب رشته نشان داده است که مشاوران کاربلدی که بر اساس تجربه انتخاب رشته را انجام می‌دهند هزینه‌های هنگفتی دریافت نمی‌کنند و در عوض مشاورانی که به نام آموزشگاه‌ها تکیه زدند با صرف کمترین زمان بیشترین پول‌ها را به جیب می‌زنند.

,

سال قبل که برای انتخاب رشته یکی از دوستان به یکی از مراکز مشاوره برای انتخاب رشته سر زده بودیم با اتفاق جالبی روبرو شدیم. منشی آقای مشاور از سر سادگی و یا نزدیکی با ما میگفت که تمام انتخاب رشته‌ها را خودش بر حسب قبولی سال‌های گذشته انجام می‌دهد و جناب مشاور زحمتی به خود نمی‌دهند و در عوض پول خوبی از دانش آموزان دریافت می‌کنند.

,

پرس و جو از دانش آموزان و والدینشان نمایان می‌‌سازد که هزینه‌ای بین چهل هزار تومان تا هزینه‌های میلیونی برای انتخاب رشته صرف می‌شود، پولی که مستقیما به جیب مشاوران و یا آموزشگاه‌ها می‌رود.

,

کلاه گشادی که بر سر خانواده‌ها گذاشته می‌شود و آنها به سبب اعتماد، آینده فرزندانشان را به کسانی می‌سپارند که حتی زحمت صرف یک ساعت زمان برای کاری که دستمزد آنچنانی برای آن می‌گیرند به خود نمی‌دهند.

,

با وجود تخلفاتی از این دست والدین باید توجه داشته باشند که مشاوران خود را از بین افرادی که به آنها اعتماد و اعتقاد دارند انتخاب کنند و قبل از هرچیزی هم علایق فرزندانشان را در اولویت این انتخاب‌ها قرار دهند.

,

وقتی همه مجاز به انتخاب رشته می‌شوند

,

از جمله نکات جالب کنکور امسال مجاز شدن تمام شرکت کنندگان برای انتخاب رشته می‌باشد، موضوعی که بسیاری از جوانان دهه شصتی با تکیه بر آن خود را نسل سوخته می‌دانند و نسل جدید را لوک خوش شانس!

,

شاید همین موضوع باعث شود که بسیاری از دانش آموزان بتوانند حودشان اقدام به انتخاب رشته کنند و نیازی به صرف هزینه‌های آنچنانی نباشد. انتخاب مشاور در صورتیکه سازمان سنجش و تجربه دانش آموزان در سالهای گذشته به کمکشان می آید شاید در مواردی کاربرد داشته باشد که دانش آموزان با رتبه‌های حساس در دو راهی برخی رشته‌ها باقی مانده باشند.

,

در غیر این صورت رتبه‌های چند صد هزار تایی و میلیونی دیگر نیازی به صرف هزینه‌های بسیار سنگین برای مشاور و تقاضای معجزه ندارد!

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه