اخبار داغ

یادداشت؛

خون شهید صارمی بهای روز خبرنگار شد

خون شهید صارمی بهای روز خبرنگار شد
روزی که در تقویم ایران همراه شد با شهادت محمد صارمی در مزار شریف که نمی دانم اگر ایشان هم شهید نمی شد آیا ورقی از تقویم آذین به نام زرین خبرنگار می شد؟!
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان؛ شمارش معکوس شروع شد و کم کم به ۱۷ مرداد روز خبرنگار نزدیک می شویم، زوزی که در تقویم ایران همراه شد با شهادت محمد صارمی در مزار شریف که نمی دانم اگر ایشان هم شهید نمی شد آیا ورقی از تقویم آذین به نام  زرین خبرنگار می شد؟!

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان, راه آرمان,

۱۷ مرداد روز خبرنگارانی  است که در کار ساختن جهانی آگاه و بالنده و تکامل جو به کار سترگ و زیبا، اما سخت نوشتن و پرده برداشتن از ناآگاهی و بی‌خبری هستند.

, ۱۷ مرداد روز خبرنگارانی  است که در کار ساختن جهانی آگاه و بالنده و تکامل جو به کار سترگ و زیبا، اما سخت نوشتن و پرده برداشتن از ناآگاهی و بی‌خبری هستند.,

نگارندگان جسور و خستگی‌ناپذیرِ خبر، همچون پروانه بی پروا خود را بر آتش شمع حوادث زمانه می‌زنند و این آزادگی و بلندی همت، رمز محبوبیت این فن شریف است.

, نگارندگان جسور و خستگی‌ناپذیرِ خبر، همچون پروانه بی پروا خود را بر آتش شمع حوادث زمانه می‌زنند و این آزادگی و بلندی همت، رمز محبوبیت این فن شریف است.,

خبرنگاری یکی از حرفه های سخت و پردردسر به شمار می رود که  به چشم نمی آید، گرچه تمامی مسائل، معضلات، کارهای خوب، بد، مصوب شده، نشده، اشخاص منصوب شده ، عزل شده، بالاخره هر اتفاق خوب و بد که در روستا، شهر، استان، کشور، قاره و جهان اتفاق می افتد از طرف خبرنگاران منتشر می شود.

,

همین خبرنگاران هستند که می توانند جنگی را به صلح و آرامشی را به جنگ مبدل سازند، قلمشان سلاحشان و دوربینشان سپرشان است.

,

اما متاسفانه تنها قشری است که به چشم مسئولین نمی آید و  وقتی به روز خبرنگار نزدیک می شویم برخی از مسئولین تنها کاری که می کنند پیامک می زنند و تبریک می گویند.

,

برخی از مسئولین هم فقط از تعدادی که خودشان دلشان بخواهند قدردانی می کنند .

,

خبرنگار تنها قشری  است که هیچ جا از او حرفی به میان نمی آید حتی در صحن علنی مجلس، بارها از نمایندگان این گلایه را داشتیم و گفتیم ولی کجاست آن گوش شنوا؟؟؟!!!

,

انگار تنها خبرنگار کسی است که باید انجام وظیفه کند و ادعایی هم نداشته باشد و اگر حقی از او ضایع می شود دم نیاورد.

,

زیرا او شخصی است پشت صحنه و تنها نوشته هایش به چشم می آید، اگر نوشته هایش به مشام کسی خوش نیاید او را مورد خطاب هر گونه ناسزا می دانند و اگر برعکس باشد آن وقت مدیر مسئول و نشریه است که مورد تحسین و تمجید قرار می گیرد.

,

امید که روزی خبرنگاران سکانداران  به حق جامعه باشند و بتوانند به تمامی حق و حقوق خود برسند.

,

 

,

پس سلام و درود خدا بر تمامی وقایع‌ نگارانی که حرمت قلم و آگاهی را پاس می‏دارند و خامه خویش را جز در مسیر حق و عدالت به کار نمی ‏گیرند.

,

سلام و درود خدا بر تمامی خون‏نگاران شهید که قلم را سلاح خویش  و رسانه را سنگر دفاع از استقلال و آزادی و مقابله با زرمندان و زورمندان بریده از انسانیت و قدرت‌های سلطه‏ گر جهانی قرار دادند و در این راه پرافتخار به لقاء محبوب رسیدند.

,

خبرنگار باید بداند و می‏داند که آن کس که آگاه‏تر است مسؤول‏تر است.

,

مسؤول در قبال ملت و کشور،

,

مسؤول در قبال باورها و اعتقادات مردم ،

,

مسؤول در قبال منافع ملی،

,

مسؤول در قبال تجاوز فکری و اندیشه‏‏ای بیگانه‏ به مرزهای فرهنگی،

,

مسؤول در قبال اخلاق جامعه،

,

مسؤول در قبال کژاندیشی و کژ رفتاری‏های اداره‏ کنندگان کشور

,

و این مسؤولیت و مسؤولیت‌ها نه تنها محدودیت نمی‏ آفریند،

,

بلکه راه رسیدن به کمال را در این حرفه مقدس برای او هموار و هموارتر می‏ سازد و خبرنگار به جایگاهی می‏رسد که جز رضایت حضرت دوست نمی‏ بیند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه