اخبار داغ

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد؛

مصیبت اقتصاد کشور؛ وابستگی به دو عامل بزرگ نفت و دلار/مردم را از هراس اقتصادی بیرون آوریم

مصیبت اقتصاد کشور؛ وابستگی به دو عامل بزرگ نفت و دلار/مردم را از هراس اقتصادی بیرون آوریم
نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه دو عامل نفت و دلار به صورت معکوس عمل می کنند و این مسئله موجب بالا و پایین شدن اقتصاد ما شده است، گفت:مصیبت اقتصاد کشور؛ وابستگی به این دو عامل بزرگ نفت و دلار است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام و المسلمین محمد بهرامی خوشکار نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری در گفتگو با راه آرمان ؛ با اشاره به اینکه در مباحث اقتصادی سه نظریه وجود دارد، گفت: در یک نظریه معتقدند که اقتصاد باید به طور کامل در اختیار دولت باشدکهاین نظریه در حال حاضر طرفدار خاصی ندارد و برچیده شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

وی دراختیار بودن اقتصاد در دستان مردم را به عنوان نظریه دوم دانست و ادامه داد: این نظریه نیز امروزه طرفدار چندانی ندارد؛چرا که دولت ها می خواهند در اقتصاد دخالت داشته باشند.

,

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: نظریه سوم آمیزه ای از دخالت دولت و مردم در مباحث اقتصادی است؛ به این معنی که اقتصاد کشور با نظر دولت و همکاری مردم صورت می گیرد.

,

حجت الاسلام و المسلمین بهرامی خوشکار ابراز کرد: این نظریه تا زمانی که دولتمردان گلو گاه های اقتصادی را در دست نگیرند، بد نیست؛ ولی چنانچه دولتمردان کاری کنند که گلوگاه های اقتصادی خاص را در دست خود بگیرند؛ این امر موجب ناتوانی مردم خواهد شد.

,

این مقام مسئول با بیان اینکه دو عامل داخلی و خارجی در اقتصاد کشور موجب دخالت دولت شده است، تصریح کرد:عامل داخلی نفت می باشد که این مسئله گردش اقتصادی بسیار مهمی در اقتصاد کشور دارد؛ چرا که استخراج، تولید و توزیع قراردادهای کلان نفتی در اختیار دولت است در حالی که قیمت آن از خارج تعیین می شود.

,

وی با اشاره به اینکه عامل خارجی تأثیر گذار در اقتصاد کشور دلار و ارز می باشد ، عنوان کرد: این مسئله امروزه نقش کلیدی در اقتصاد ایران دارد؛تعیین قیمت این موضوع باید از خارج تعیین شود در حالی که در داخل کشور انجام می شود.

,

حجت الاسلام و المسلمین بهرامی خوشکار با تأکید بر اینکه این دو عامل داخلی و خارجی به صورت معکوس عمل می کنند و این مسئله موجب بالا و پایین شدن اقتصاد ما شده است، اظهار کرد:مصیبت اقتصاد کشور؛ وابستگی به این دو عامل بزرگ نفت و دلار است.

,

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری در خصوص راه خروج از این منجلاب و معضل بزرگ اقتصادی کشور گفت: باید سنجه های اقتصادیمان را تغییر دهیم؛ یکی از این معیارها تأثیر گذاری بر قیمت نفت می باشد که البته تا حدودی این مسئله خارج از اختیار ما است و همت کشورهای بزرگ نفت خیز را می طلبد که  آنها باید تصمیم گیری کلانی در این زمینه داشته باشند تا قیمت نفت به تعادل برسد.

,

این مقام مسئول معیار دیگر را توجه به اقتصاد مقاومتی دانست و ابراز کرد: مقام معظم رهبری به این مهم بارها تأکید داشته اند؛ بنابراین ما باید پایه های اقتصاد کشورمان را آنقدر محکم کرده و به عوامل بیرونی توجه نداشته باشیم.

,

وی ادامه داد: در زمینه اقتصادی باید وابستگی خودمان را به خارج کمتر کنیم؛ چرا که اقتصاد ما نباید تابعی از عوامل خارجی باشد و تا زمانی که اقتصاد ما تابعی از عواملی مانند دلار باشد؛ وضعیت اقتصادی ما به همین صورت خواهد بود.

,

حجت الاسلام و المسلمین بهرامی خوشکار با اشاره به غوغا اقتصادی در سطح کشور خاطر نشان کرد: امروزه مردم دچار هراس اقتصادی شده اند و باید جلوی این مسئله گرفته شود تا فشار اقتصادی کاهش یابد و زمانی می توانیم این کار را انجام دهیم که به اقتصاد پایه محور و اقتصاد مقاومتی مورد تأکید مقام معظم رهبری توجه داشته باشیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه