اخبار داغ

توسط میراث فرهنگی قزوین صورت گرفت؛

لغو پروانه فعالیت بیش از ۲۰ خانه مسافر در منطقه الموت

لغو پروانه فعالیت بیش از ۲۰ خانه مسافر در منطقه الموت
به دنبال بازدیدهای به عمل آمده توسط بازرسین واحد نظارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین پروانه فعالیت بیش از ۲۰ خانه مسافر در منطقه الموت لغو شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدعلی حضرتی در گفت‌وگو با  صبح قزوین به نقش موثر خانه مسافرها و اقامتگاه‌های بوم گردی در توسعه گردشگری روستایی تاکید کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  صبح قزوین,


وی افزود: به دلیل وجود جاذبه‌های فراوان تاریخی و چشم‌اندازهای طبیعی منحصر به فرد مناطق روستایی استان قزوین و خیل عظیم تقاضای گردشگران داخلی و خارجی در طول سال به ویژه در ایام نوروز و فصل تابستان جهت اسکان و اقامت در مناطق خوش آب و هوای استان به ویژه منطقه الموت اقدام می‌کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی قزوین اذعان کرد: بیش از ۵۰ منزل شخصی جامعه محلی در این مناطق تحت عنوان خانه مسافر و اقامتگاه بوم‌گردی متناسب با نیاز و سلایق گردشگران راه اندازی و تجهیز شده که با مجوز رسمی از سوی این اداره کل و به صورت قانونی در حال فعالیت و ارائه خدمات به مسافران و گردشگران هستند. 

حضرتی اجرای برنامه‌های نظارتی جهت بهبود عملکرد تاسیسات گردشگری را از اولویت‌های اصلی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین خواند.

وی اذعان کرد: در پی بازدیدهای به عمل آمده توسط بازرسین واحد نظارت معاونت گردشگری این اداره کل جهت ارزیابی نحوه خدمات‌رسانی به گردشگران در مراکز اقامتی و پذیرایی مناطق روستایی و به استناد ماده ۲۰ آیین‌نامه نظارت بر فعالیت تاسیسات گردشگری که به موجب آن هر یک از تاسیسات گردشگری که به مدت سه ماه بدون عذر موجه فعالیت نداشته باشند تعطیل و لغو پروانه خواهند شد، مجوز ۲۷ خانه مسافر منطقه الموت به علت عدم فعالیت و خدمات‌رسانی مناسب به گردشگران لغو و ادامه فعالیت آنها در حوزه گردشگری ممنوع شد. 

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین یادآور شد: برخورد با تاسیسات گردشگری و واحدهای اقامتی و پذیرایی متخلف در سطح استان با جدیت و حساسیت لازم پیگیری می‌شود.

وی در پایان گفت: گردشگران و هم استانی‌های عزیز در صورت مشاهده هرگونه تخلف در این مراکز می‌توانند به شماره ۳۳۶۸۵۰۲۴ تماس حاصل کنند تا در اسرع وقت به شکایت ایشان رسیدگی و با واحد متخلف برخورد قانونی صورت گیرد.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,


انتهای پیام/

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه