اخبار داغ

عضو سابق تیم مذاکره کننده هسته ای:

آمریکا تحریمهای فلج کننده را راه انداخته تا مردم را مقابل نظام قرار دهد/ برجام تنها دستاورد بین المللی اتحادیه اروپاست

آمریکا تحریمهای فلج کننده را راه انداخته تا مردم را مقابل نظام قرار دهد/ برجام تنها دستاورد بین المللی اتحادیه اروپاست
عضو سابق تیم مذاکره کننده هسته ای گفت: صدام برای اینکه ناتوانی خود را در جبهه ها جبران کند، به شهرها شیمیایی میزد تا مردم به صحنه بیایند و بگویند که دیگر جنگ کافی است و تمامش کنید؛ الآن هم آمریکا تحریمهای فلج کننده را راه انداخته تا مردم را مقابل نظام قرار دهد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان، علی باقری عضو سابق تیم مذاکره کننده هسته ای در جمع دانش پژوهان طرح ولایت استانی کرمان با اعلام اینکه مهمترین آرمان و هدف جمهوری اسلامی مفهومی به نام استقلال است، گفت: استقلال هم ریشه دینی دارد و هم از ارکان انقلاب ماست و هم در تاریخ ما جزء مطالبات اساسی و اصلی ماست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

وی تصریح کرد: استقلال تنها پرچمی است که فقط دست پیروان جریان انقلاب است و دیگر هیچ حزب و گروهی به دنبال استقلال نمی باشد.

,

عضو سابق تیم مذاکره کننده هسته ای بیان داشت: استقلال برای کشور در عرصه داخلی پیشرفت و در عرصه خارجی اقتدار ایجاد کرده است.

,

دکتر باقری گفت: اشکال اساسی، مبنایی و ریشه ای برجام این است که ما حاضر شدیم به انتظار اینکه به سرمایه و فناوری و نیروی متخصص دسترسی پیدا کنیم از حقوق خودمان بگذریم و ۱۰۰ حق هسته ای را را دادیم که ۲۰ حق الی الابد است ۲۸ حق بدون سقف، که عملا الی الابد است و ۵۲ حق دیگر آن، زمان دار است که دولت جدید آمریکا به دنبال الی الابد کردن اینها نیز هست.

,

وی در ادامه افزود: ما در برجام فقط حقوق خودمان را ندادیم بلکه حقوق ایرانیان را تا الی الابد از خودمان و از ملت ایران سلب کردیم.

,

کشورهایی قرارداد همیشگی می پذیرند که یا اشغالی هستند و یا تحت استعمار

, کشورهایی قرارداد همیشگی می پذیرند که یا اشغالی هستند و یا تحت استعمار,

باقری تصریح کرد: هیچ کشور مستقلی نیست که قرارداد همیشگی و طولانی مدت بپذیرد؛ کشورهایی قرارداد همیشگی می پذیرند که یا تحت استعمار هستند و یا اشغالی هستند.

,

عضو سابق تیم مذاکره کننده هسته ای در ادامه گفت: یکی از خطوط قرمزی که رهبر انقلاب تعیین کردند این بود که هیچ تعهدی از ۱۰ سال بیشتر داده نشود ولی متاسفانه این خط قرمز رعایت نشد.

,

این کارشناس سیاسی با بیان اینکه قدرت باید تبدیل به اقتدار شود گفت: امام مولفه های قدرت را تبدیل به اقتدار کرد ولی متاسفانه، اقتدار از دید جبهه مقابل جریان انقلاب؛ حرکت در مسیر پذیرش نرم ها و معاهدات بین المللیست و از دید آنها هر چقدر معاهدات سلطه جویانه بین المللی را بیشتر بپذیریم و اجرا کنیم اقتدار ما بیشتر است.

,

باقری با اشاره به اینکه در برخی برآوردها ۵۰۰ سال و در برخی دیگر ۲۵۰۰ سال، پلوتونیوم توانایی تامین انرژی بشر را داراست، گفت: آقایان در برجام الی الابد ایران را از این حق محروم کردند

,

تحریم ها بهای مقاومت نبود، تحریم ها هزینه سازش بود

, تحریم ها بهای مقاومت نبود، تحریم ها هزینه سازش بود,

وی افزود: موگرینی اعلام کرده که رییس جمهور ایران تضمین رسمی داده که حتی با بازگشتن تحریم ها، ایران از برجام خارج نمی شود و ترامپ اگر از برجام خارج نمیشد دیوانه بود.

,

عضو سابق تیم مذاکره کننده هسته ای اظهار داشت: دقیقا کار تحریم ها همان کار موشکها و شیمیایی ها به شهرها در زمان جنگ بود.

,

باقری در ادامه گفت:  صدام برای اینکه ناتوانی خود را در جبهه ها جبران کند، به شهرها شیمیایی میزد تا مردم به صحنه بیایند و بگویند که دیگر جنگ کافی است و تمامش کنید؛ الآن هم آمریکا تحریمهای فلج کننده را راه انداخته تا مردم را مقابل نظام قرار دهد.

,

وی افزود: تحریم ها بهای مقاومت نبود، تحریم ها هزینه سازش بود.

,

این کارشناس سیاسی با بیان اینکه در جریان فاجعه منا عربستان جنازه شهدا را تحویل نمیداد، گفت: اگر نهیب رهبری در پایگاه نوشهر به سعودی ها نبود، جنازه ها را تحویل نمیدادند.

,

باقری افزود: عادل الجبیر وزیر خارجه سعودی ها حتی حاضر نشد با آقای ظریف در نیویورک در اینباره گفت و گو کند ولی باز آقای روحانی می گفت با مذاکره تمام مشکلات حل شدنی است.

,

اتحادیه اروپا نقش واسطه گری بین ایران و آمریکا را دارد و از این واسطه گری سود می برد

, اتحادیه اروپا نقش واسطه گری بین ایران و آمریکا را دارد و از این واسطه گری سود می برد,

عضو سابق تیم مذاکره کننده هسته ای با تاکید بر اینکه برجام برای اتحادیه اروپا فوایدی داشته افزود: برجام تنها دستاورد بین المللی اتحادیه اروپا در سطح بین المللی پس از تشکیل این نهاد است و چون محدودیتهای شدید هسته ای برای ما دارد برای آنها مطلوب است.

,

وی گفت: اتحادیه اروپا الآن نقش واسطه گری بین ایران و آمریکا دارند و می توانند از این واسطه گری سود ببرند.

,

باقری در ادامه تصریح کرد: برجام قراردادی است که ما طوری امضا کرده ایم که اگر آمریکا برجام را نقض کرد و ما به شورای امنیت شکایت کردیم نه تنها به شکایت ما رسیدگی نمی شود بلکه مجازات هم می شویم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه