اخبار داغ

علی خرم در گفتگو با دانا:

منشاء مشکلات فعلی سوء مدیریت ها است/ نارضایتی ها به خاطر دزدی ها، رانت خواری ها، اختلاس ها و فسادها است

منشاء مشکلات فعلی سوء مدیریت ها است/ نارضایتی ها به خاطر دزدی ها، رانت خواری ها، اختلاس ها و فسادها است
علی خرم با بیان اینکه سوء مدیریت ها به اندازه کافی برای مردم مشکلات ایجاد کرده است گفت: اگر تحریم جدیدی علیه ایران وضع شود و ما همین بودجه معمولی را برای کالاهای ضروری مردم تامین نکنیم مشکلات بیشتر شده و نارضایتی ها افزایش پیدا می‌کند.
[

علی خرم، دیپلمات اسبق کشورمان در گفتگو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در خصوص پیشنهاد ترامپ برای مذاکره با ایران اظهار داشت:  به اعتقاد من چنین مذاکره ای می تواند در تحت شرائطی اثر مثبتی داشته باشد. در روابط بین الملل، مذاکره با هر کشوری در هر زمینه ای مثبت تلقی میشود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

 

,

وی با بیان این ادعا که من فکر می‌کنم مردم ما به طور اصولی مخالف مذاکره با آمریکا نیستند عنوان کرد:  بعد از پیشنهاد مذاکره از سوی ترامپ، تنها چند نفر بنام مردم با مذاکره مخالفت کردند درحالیکه اکثریت مردم نظر خود را در انتخابات 92 و 96 اعلام کردند.

,

 

,

این فعال سیاسی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا مذاکره با آمریکا به صلاح کشور خواهد بود و در این مذاکره برجام به عنوان پیش شرط مطرح می شود یا خیر تصریح کرد: ما برای مذاکره با آمریکا نباید شرایط چند سال گذشته را در نظر بگیریم زیرا امروز کشور ما انباشتی از نارضایتی ها شده است و این نارضایتی ها به خاطر همین اختلاف ها،  دزدی ها، رانت خواری ها، اختلاس ها، فسادها و غیره است که به اندازه کافی نارضایتی به وجود آورده است.

,

 

,

خرم در ادامه افزود:  تحت چنین شرایطی هرنوع تحریم، مشکلات ما را از آنچه که هست بدتر می‌کند؛ هرچند مشکلات فعلی ناشی از تحریم‌ها نبوده و سوء مدیریت ها منشاء آن بوده است اما اگر تحریم جدیدی علیه ایران وضع شود شرایط بدتر خواهد شد.

, .,

 

,

وی با بیان اینکه سوء مدیریت ها به اندازه کافی برای مردم مشکلات ایجاد کرده است تاکید کرد: اگر تحریم جدیدی علیه ایران وضع شود و ما همین بودجه معمولی را برای کالاهای ضروری مردم تامین نکنیم مشکلات بیشتر شده و نارضایتی ها افزایش پیدا میکند.

, .,

 

,

این دیپلمات اسبق کشورمان ضمن اشاره به اینکه یک دیدار بین روحانی و ترامپ می‌تواند شدت مشکلات ایران را کم کند عنوان کرد: آمریکا می‌تواند مثل گذشته به عنوان دشمن ما باقی بماند اما همین مذاکره از نظر شکلی می تواند جلوی بسیاری از مشکلات را در کشور بگیرد.

, .,

 

,

خرم در ادامه گفت: عده ای در خارج انتظار داشتند بعد از راهپیمایی های اعتراضی اخیر مقادیر زیادی اسلحه و مهمات وارد کشور کنند تا بتوانند شرائط ایران را مانند سوریه کرده و تروریست ها وارد کشور شوند اما خوشبختانه موفق نشدند و اگر بخواهیم در ادامه جلوی این کار را بگیریم باید کاری کنیم که تنش ها کاهش یابد و ارزش پول ملی مهار شود. مذاکره ای میان ترامپ و روحانی حتی این اگر این مذاکره شکل ظاهری هم داشته باشد و در عمل اتفاقی نیفتد ، میتواند تاثیرات مهمی رخ دهد. یکی از آنها نا امید کردن دشمنان منطقه ای ایران بشمار میرود که دل به نا آرامی ها که یک مساله داخلی است، بسته اند.

, .,

 

,

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه هدف اصلی از مذاکره با آمریکا چیست در حالی که می دانیم آنها به تعهدات خود پایبند نیستند بیان داشت: نباید روی برجام مذاکره کرد ولی ما دو سال در دوره اوباما وقت داشتیم از نتیجه برجام استفاده کنیم اما استفاده لازم را نکردیم و حالا آمریکا نشان داده که می تواند با ایران دوباره پای میز مذاکره بنشیند.

, .,

 

,

دیپلمات اسبق کشورمان با تأکید بر اینکه هیچ کشوری قابل اعتماد نیست تأکید کرد: ایران می توانست بعد از برجام، ارتباطات خود را با جامعه جهانی برقرار کند اما گروهی نخواستند این اتفاق بیفتد. در پاسخ به نگرانی این عده، بایستی گفت این بستگی دارد چگونه ما با قوت و قدرت از منافع و امنیت ملی خودمان دفاع کنیم.

, .,

 

,

خرم در ادامه افزود: باید دید خود را نسبت به تعامل و مراوده با دنیا عوض کنیم. در بی اعتماد بودن فرقی ندارد، ایران به هیچ کشوری نباید چشم بسته اعتماد کند و این نیست که آمریکا بد باشد اما روسیه خوب باشد. مذاکره با آمریکا از سوی کره هم انجام شد و البته مشخص شد ترامپ از ابتدا هم به دنبال مذاکره واقعی نبود و می خواست یک کار نمادین انجام دهد و وقتی این کار نمادین می تواند کلی اثرات مثبت برای ما به دنبال داشته باشد چرا ما این کار را انجام ندهیم؟

,

 

,

وی در پایان مدعی شد: اگر ایران پای میز مذاکره با آمریکا برود قیمت همین دلار چندین هزار تومان کاهش پیدا می کند و در این صورت ما چیزی را از دست نمی دهیم و ما یک مذاکره سمبلیک را آغاز کرده و سال ها طول می کشد تا این مذاکرات به نتیجه برسد و در این طرف هم منفعت خود را از زمان انجام این مذاکرات می بریم.

, .,

انتهای پیام/ط

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه