اخبار داغ

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت در گفتگو بادانا:

تحریم ها بر دارو تأثیری نگذاشته است/ لیست داروهای تحت پوشش بیمه تغییری نکرده/ تاکنون موردی از احتکار دارو دیده نشده است

تحریم ها بر دارو تأثیری نگذاشته است/ لیست داروهای تحت پوشش بیمه تغییری نکرده/ تاکنون موردی از احتکار دارو دیده نشده است
طاهر موهبتی گفت: بیماران نگران نباشند و داروهای خاص برای بیماران صعب العلاج همچنان از ارز ۴۲۰۰ تومانی برخوردار هستند لیست داروهای تحت پوشش ارز ۴۲۰۰ تومانی تغییری نکرده است.
[

طاهر موهبتی، مدیر عامل سازمان بیمه سلامت در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در خصوص معوقات بیمه سلامت اظهار داشت: از ابتدای سال 97 خدمات ارائه دهنگان خدمت را به صورت به روز پرداخت می کنیم؛ دانشگاه ها معوقات خرداد خود را کامل گرفته اند و به زودی معوقات آنها تا مرداد نیز پرداخت می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

 

,

وی با بیان اینکه تا کنون سند هایی که ارائه دادند 30 درصد آنها پرداخت شده است عنوان کرد: اگر سند مربوط به اردیبهشت را هم بدهند مابقی آن پرداخت می شود در بخش خصوصی هم اگر تا اردیبهشت اسناد را بدهند 30 درصد آن پرداخت می شود. در داروخانه ها هم نیمه بهمن و اسفند معوقه است و دیگر هیچ معوقه ای باقی نمانده است.

,

 

,

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ضمن بیان اینکه تا کنون 3هزار میلیارد از معوقات بیمه از ۴۷۵۰ میلیارد تومان که در تبصره هفتم بودجه در نظر گرفته شده پرداخت شده عنوان کرد: امیدواریم بتوانیم به زودی این مبلغ را تحویل گرفته و به طلبکاران تحویل دهیم که البته تلاش ما این است این مبلغ را به ریال تبدیل کرده و از طریق یکی از بانک‌ها پرداخت کنیم هرچند  مبلغ کل معوقات ما ۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است.

,

 

,

موهبتی با تاکید بر اینکه لیست داروهای تحت پوشش بیمه تغییری نکرده است خاطرنشان کرد:  بیش از دو هزار قلم دارو تحت پوشش بیمه است که این مقدار کماکان ادامه پیدا خواهد کرد و تحریم ها روی آن تاثیری نخواهد گذاشت.

,

 

,

وی در ادامه افزود: داروهای مربوط به برخی از بیماریهای خاص که بر اساس قانون مجلس مبنی بر حمایت از تولید داروهای داخلی،  واردات آنها کاهش پیدا کرده بود، قیمت نوع خارجی آن کمی افزایش داشت.

,

 

,

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت با بیان اینکه این افزایش قیمت شامل  چهار قلم دارو مربوط به حوزه تالاسمی و دو قلم دارو مربوط به حوزه ام اس است تأکید کرد: اگرچه قانونگذار این فرمان را داده است اما در نظر داریم از مسیر های دیگر مشکل را برطرف کرده و این افزایش قیمت را جبران کنیم.

,

 

,

موهبتی همچنین گفت: بیماران نگران نباشند و داروهای خاص برای بیماران صعب العلاج همچنان از ارز ۴۲۰۰ تومانی برخوردار هستند لیست داروهای تحت پوشش ارز ۴۲۰۰ تومانی تغییری نکرده است.

,

 

,

وی با انتقاد از احتکار کالاها خاطرنشان کرد: خوشبختانه تاکنون موردی از احتکار دارو دیده نشده است و حتی اگر دارو را احتکار کنند تاثیری در قیمت آن ندارد بررسی ها نشان می دهد افزایش نرخ مصرف دارو در ماه های گذشته دیده نشده است و همین موضوع حاکی از عدم احتکار دارو و ثبات قیمت این قلم کالا است.

,

 

,

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت در پایان تصریح کرد: اگر افرادی در خارج از کشور می خواهند از دارو به عنوان یک ابزار فشار بر کشور استفاده کنند، اما خوشبختانه با مدیریتی که صورت گرفته نه تنها کمبود دارویی نداریم بلکه قیمت داروها تغییری نکرده است.

,


انتهای پیام/ط

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه