اخبار داغ

رییس سازمان ایمیدرو اعلام کرد؛

واگذاری معدن ذغال سنگ خمرود و سنگ آهن ۶،۲،۵ گل گهر به میدکو

واگذاری معدن ذغال سنگ خمرود و سنگ آهن ۶،۲،۵ گل گهر به میدکو
کرباسیان گفت : عملکرد موفق میدکو در اجرای پروژه های عملیاتی سبب شده تا معادن سنگ آهن ۵،۶،۲ گل گهر و معادن ذغال سنگ خمرود زرند را جهت تکمیل زنجیره فولاد و سرعت بخشی در امر توسعه معادن را به این هلدینگ خصوصی واگذار کنیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مهدی کرباسیان رییس سازمان ایمیدرو در گفتگو با راه آرمان در خصوص واگذاری معادن دولتی به بخش خصوصی گفت : سیاست سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران افزایش حداکثر بهره برداری از معادن است بطوریکه توانسته ایم از ۱۱میلیون تن باطله کم عیار معدن بزرگ جلال آباد کنسانتره سنگ آهن توسط شرکت فکور صنعت تهران تولید کنیم و این امرمحقق نمی شد جز با واگذاری به بخش خصوصی .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان , راه آرمان ,

وی تصریح کرد : ظرفیت این کارخانه فراوری ۶۰۰ هزار تن کنسانتره سنگ آهن با استفاده از باطله های سنگ آهن است که در گذشته به صورت خام و با مبلغی کم به فروش می رسید اما اکنون به عیاری پر بها بدل شده است لذا هدف از احداث این  کارخانجات کمک به زنجیره تولید فولاد کشور است.

,

کرباسیان افزود : توسعه فراوری سنگ آهن با روش‌های موبیل و بدون آب از  استراتژی های  ایمیدرو است لذا افزایش عیار باطله های مواد معدنی بطور جدی هم پیگیری می شود.

,

رییس سازمان ایمیدرو افزود : واگذاری معدن به اهلیت در الویت قرارداد بطوریکه واگذاری بهره‌برداری معدن دولتی جلال آباد به هلدینگ خصوصی میدکو اقدام مهمی بود زیرا در دوره هشت ماهه توانسته است بدون ساخت ساختمان اداری کار بهره برداری و تولید را آغاز کند .

,

وی در ادامه ابراز کرد  : از عملکرد هلدینگ میدکو در اجرای طرح ها بسیار خرسندیم  لذا  سرعت عمل این شرکت سبب شد تا واگذاری معدن شمار۲،۵و۶گلگهر به میدکو‌با سرمایه گذاری مشترک ماهان در دستور کار قرار گیرد بی شک این امر  اقدام موثری در توسعه معدن خواهد بود.

,

کرباسیان درپایان خاطر نشان کرد  : به دنبال توسعه معادن زیر زمینی نیز هستیم لذا واگذاری معدن زغالسنگ خمرود زرند به میدکو  در حال انجام است  که سبب توسعه معادن زیر زمینی خواهد شد ایمیدرو در راستای خصوصی سازی معادن مطابق اصل ۴۴قانونی اساسی عمل خواهد کرد و کاملا در این زمینه پیشرو است.

,

انتهای پیام/م

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه