اخبار داغ

مسئولین کردستان اگر خبرنگار بودند...

مسئولین کردستان اگر خبرنگار بودند...
تقویم را که ورق می‌زنیم به‌روز 17 مردادماه روز خبرنگار می‌رسیم، روزی که شاید بتوان گفت به دلیل اینکه کسی نمی‌تواند درد دل این قشر را بازگو کند، روزی فراموش‌شده باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کُردتودی، تقویم را که ورق می‌زنیم به‌روز 17 مردادماه روز خبرنگار می‌رسیم، روزی که شاید بتوان گفت به دلیل اینکه کسی نمی‌تواند درد دل این قشر را بازگو کند، روزی فراموش‌شده باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کُردتودی،,

 

,

هرروز که مناسبت‌های مختلف فرامی‌رسد قلم خبرنگار می‌نویسد مشکلات و مسائل قشر کارگر، معلم، پرستار، پزشکان و دیگر فعالان جامعه، اما آیا کسی جز خبرنگار می‌تواند درد دل خودشان را بنویسد.

,

 

,

یادمان باشد خبرنگار می‌نویسد و انعکاس می‌دهد دردهای جامعه را، اما آیا کسی هست درد خبرنگاران را بازگو کند.

,

 

,


آیا کسی می‌داند خبرنگار که اول صبح از خانه خارج می‌شود، نیمه‌های روز از او یک فرد خسته می‌سازد و کسی نمی‌داند چقدر سخت است وقتی مدیر، کارشناس، رییس، دکتر و مهندس و دیگر افراد کار، جلسه، مصاحبه و بازدیدهایشان تمام می‌شود، تازه کار خبرنگار شروع می‌شود.

,
,

 

,

همه فقط کار خبرنگار را در نوشتن می‌دانند اما دویدن برای کسب خبر، تایپ و نگارش و تنظیم خبر کاری طاقت فرسا است که هیچ کس نمی‌داند خبرنگار با چه زحمتی یک خبر را تهیه می‌کند.

,

 

,

 

,

اضطراب و استرس سراسر وجودشان را فرامی‌گیرد که آیا این خبر، مصاحبه و گزارش به شیوه ای مطلوب انعکاس داده می‌شود یا نه آیا کسی می‌داند درد خبرنگاران چیست و چه مشکلاتی دارند؟

,

 

,

 

,

مرور خاطرات گاهی لبخند به چهره ما می‎نشاند و گاهی اشک؛ مرور گذشته هر چه که هست به ما کمک می‌کند از بالا به زندگی خود نگاه کنیم، گذر عمر را بهتر ببینیم و کام خود را در ایام باقیمانده عمر بی‌جهت تلخ نکنیم که مرور دوره ی کاری خبرنگاری هم همراه با این خوشی ها و تلخی ها بوده است.

,

 

,

 

,

در روزگاری که که از آن به عصر فن آوری و اطلاعات یاد می کنند بی گُمان نقش خبر ، خبرنگار و اطلاع رسانی به عنوان ابزار های آگاهی بخشی با سرعت و دقت نقشی حیاتی و انکار ناپذیر دارند. این روز شاید تنها روزی است که این انسان های شریف و از جان گذشته به چشم می آیند و از زحمت کشان عرصه اطلاع رسانی، خبر و روشنگری افکار عمومی و جامعه تقدیر و تشکر بعمل می آید. رسالت خبرنگاران اطلاع رسانی عادلانه و به دور از غرض ورزی ؛ آگاهی بخشی خیرخواهانه، با سرعت بالا در خبررسانی از خبر پراکنی ،افترا و تهمت دوری گزیده و همیشه با عشق و حوصله به رسالتشان بپردازند.

,

 

,

 

,

جایگاه خبرنگار جایگاه رفیعی است. خبرنگارها سربازان جنگ نرم هستند. قلم های قشر خبرنگار زبان گویای جامعه است و صدای برخواسته از دادخواهی خواهد بود. رسالت غایی آنان برافروختن چراغ اطلاع رسانی مستقل و مسئولانه است.خبرنگاران در طول سال سوژه ها و گزارشات مختلفی را در کنار سایر اخبار روزانه معمول پیگیری و مورد کنکاش قرار می دهند. سوژ هایی که از نظر جامعه یک نیاز محسوب شده و تنها رسانه می تواند صدای این نیاز را به گوش مسئولین برساند.

,

 

,


اما روز خبرنگار بهانه ای شد تا در بین مسئولین استان برویم و از آن ها بپرسیم "اگر شما خبرنگار بودید" چه سوژه و گزارشی را در اولویت برنامه کاری خود قرار می دادید و سخت ترین سوالی که خبرنگاران از شما پرسیدند چه بوده است ؟

,
,

 

,

, ,

 

,

محمدسعید کریمیان رییس سازمان انتقال خون استان کردستان در توصیف خبرنگار گفت: خبرنگار سرباز جبهه فرهنگی است که در انعکاس مشکلات جامعه و پاسخ مسئولین در باره آن مشکل فعالیت می کند.

,

 

,


 
وی در خصوص اینکه اگر خبرنگار بودید چه می کردید؟ می گوید: به دلیل نیازمندی استان در حوزه سلامت بیستر خبر تهیه می کردم و سوال فنی و سولاتی که در مورد اعتبارت و روند پیشرفت پروژه به نظر من سخت ترین سوال یک خبرنگار از من بوده است.

,
,
,

 

,

, ,

 

,

خالد جعفری رییس اداره جهاد کشاورزی استان کردستان می گوید: اگر خبرنگار بودم بیشتر در حوزه کشاورزی و محور توسعه استان سوال می پرسیدم و سخت ترین سوال یک خبرنگار از خود را مربوط به سوالاتی می دانم که در مورد خسارت بهره برداران باشد چون ما خود متولی کار کشاورزی استان هستیم و این سوالات باعث تضعیف روحیه کشاورزان و بهره برداران استان می شود.

,

 

,

 

,

وی در جواب سوال اینکه آیا دوست داشتید خبرنگار بودید می گوید: به دلیل روحیه اجرایی که دارم نمی توانم، چون خبرنگاران هنر قلم دارند.

,

 

,

 

,

, ,

عباس حسین پناهی  رئیس جبهه مردمی انقلاب اسلامی در گفتگو با خبرنگار کردتودی اظهار کرد: اگر خبرنگار بودم در مورد عملکرد ضعیف ریاست جمهوری و وضعیت اسف بار مردم و وضعیت فرهنگی استان به عنوان یک استان فرهنگی و وضعیت دولت ناکارآمد و مدیران خسته گزارش تهیه می کردم و تا به حال با سوال سختی مواجه نشده ام.

,

 

,


وی می گوید: به دلیل اینکه خبرنگاران بلندگوی مشکلات مردم در جامعه هستند و شغل ظریفی است، من توان این شغل را ندارم.

,
,

 

,

, ,

 

,


فعله گری رییس شرکت گاز استان کردستان می گوید: مسائل روز جامعه و مسائل اقتصادی کشور را سوژه گزارش خبری خود انتخاب می کردم و به دلیل اینکه حوزه کاری شرکت گاز خدماتی می باشد و برنامه شرکت از پیش تعیین شده و روتین است و پاسخ به سوالات مشخص شده است و با سوال سختی مواجه نشده ام.

,
,

 

,

, ,


دکتر مجتبی ورمقانی رییس سازمان دامپزشکی استان کردستان می گوید: به دلیل اینکه بیشترین حوزه فعالیت بنده روستاها است. علاقه مند هستم به صورت سرزده به روستاها بروم و مشکلات روستاها را منعکس کنم.

,
,

 

,


وی با بیان اینکه تا به امروز با سوال سختی از سوی خبرنگاران مواجه نشده ام ، گفت: چون به شخصه علاقه مند به این شغل هستم دوست دارم در این حرفه فعالیت داشته باشم.

,
,

 

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه