اخبار داغ

لاریجانی در پاسخ به تذکر خدری:

استیضاح کنندگان یا باید همه انصراف دهند یا استیضاح برگزار شود

استیضاح کنندگان یا باید همه انصراف دهند یا استیضاح برگزار شود
رئیس مجلس گفت: اگر استیضاح کنندگان همگی درخواست خود را پس بگیرند که عدم برگزاری استیضاح امکان پذیر است در غیر این صورت باید حتما استیضاح برگزار شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه 17 مرداد 97) مجلس در پاسخ به تذکر عبدالحمید خدری مبنی بر دعوت نشدن وزیر کار در نشست کمیسیون اجتماعی اظهار داشت: مطابق اصل 89 قانون اساسی 10 نفر از نمایندگان که طرح استیضاحی را امضا کنند باید حتما این استیضاح مطرح شده و ظرف 10 روز وزیر در صحن مجلس حاضر شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی افزود: بر اساس ماده 223 قانون اینگونه آ«ده است که وزیر باید بر این اساس حتما باید در جلسه علنی حاضر شود. و از آنجا که برخی اعضای کمیسیون طی نامه‌ای درخواست استیضاح خود را به هیأت رئیسه مطرح کردند روز گذشته هم جلسه‌ای بر این اساس طی جلسه‌ای روز گذشته در هیأت رئیسه در این خصوص بحث و تبادل نظر شد.

,

وی با اشاره به ماده 223 قانون اساسی عنوان کرد: چند هفته قبل این استیضاح مطرح شده و یک ماه گذشته هم به کمیسیون برای بررسی ارائه شده است.

,

لاریجانی ادامه داد: روال این است که اگر کمیسیون این موضوع را در داخل جلسات خود حل کرد دیگر بحث استیضاح مطرح نشود. اما چنانچه استیضاح کنندگان پیگیری کنند ما به کمیسیون می‌گوییم این مسئله مطرح شود.

,

وی همچنین خاطرنشان کرد: بنده مطابق آئین‌نامه موظفم این موضوع را اجرا کنم و استیضاح هم انجام شود.

,

به گزارش فارس، در این هنگام و با بیان این جمله اعتراض نمایندگان با صدای بلند در صحن شروع شد و در واقع استیضاح کنندگان نسبت به برگزاری استیضاح به نوعی اعتراض کردند که لاریجانی در پاسخ گفت اگر استیضاح کنندگان همگی درخواست خود را پس بگیرند که عدم برگزاری استیضاح امکان پذیر است در غیر این صورت باید حتما استیضاح برگزار شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه