اخبار داغ

گزارش؛

سیاستگذاری اشتباه موجب فقر جازموریان/چهره فقر با حضور جهادگران زیبا می شود

سیاستگذاری اشتباه موجب فقر جازموریان/چهره فقر با حضور جهادگران زیبا می شود
زهکلوت یا همان جازموریان شهری که در۶۵کیلومتری شهرستان رودبارجنوب واقع شده است ، که شغل اصلی ساکنان این شهر دامداری و کشاورزی است، اما در دهه های اخیر سدسازی‌های عجیب از دامداری و کشاورزی چیز زیادی را باقی نگذاشته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به راه آرمان، زهکلوت را همه با چهره زشت «فقر» و چهره زیبای «حضور نیروهای جهادی» می‌شناسند، که برای کمک به مردم سختیهای زیادی را به جان می‌خرند تا سنگی از پیش پای هموطنی برداشته شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان, راه آرمان,

زهکلوت یا همان جازموریان شهری که در۶۵کیلومتری شهرستان رودبارجنوب واقع شده است ، که  شغل اصلی ساکنان این شهر دامداری و کشاورزی است، اما در دهه های اخیر سدسازی‌های عجیب از دامداری و کشاورزی چیز زیادی را باقی نگذاشته است. البته زندگی کسانی که تاوان سدسازی‌های غیرکارشناسی را در منطقه پرداخته‌اند محدود به  چند نفر نیست و تعداد زیادی از خانوارهای این منطقه تحت تأثیر قرار گرفته‌اند و آب تالاب جازموریان به طور کامل خشک شد بطوریکه در حال حاضر کانون۲۵درصد ریزگردهای کشور است.

,

خانه‌های فقیرانه ۶۰درصد  مردم این منطقه فاقد حداقل‌هایی است که انتظار می‌رود در هر خانه ایرانی وجود داشته باشد. مردم این منطقه، اگر کمک جهادگران نباشد، نمی‌توانند از عهده «حداقل‌های حیات» بر بیایند. سوءتغذیه باعث زرد شدن موی کودکان شده؛  درصد غذای مردم «نان خالی» است. البته همیشه اینطور نبوده است؛ این مردم در گذشته‌ای نه چندان دور زندگی عادی داشته و با چنین فقری دست به گریبان نبوده‌اند. یک سیاستگذاری اشتباه با انهدام منبع درآمدی آنها باعث شده کَم‌کَمک و به‌مرور به زیر خط فقر بلغزند و وضعیتی تأسف‌باری ایجاد شود که این روزها می‌بینیم.

,

استانداری نام یک کاخ نیست نام یک کوخ است در جنوب کرمان، شهرستان رودبار جنوب، بخش جازموریان، روستای کریم کریم آباد با  کریم آباد یکی از روستاهایست که چندی پیش جهادگران در این روستا حضور یافتند این روستا ۶۰خاانوار و ده ها زن و بچه بحران زده که غیر از آب آلوده آن هم روزی یک بار چیز دیگری ندارند، تا چشم کار می کند کپر می بینی و کپر!

,

جهادگران مومن و انقلابی در بیشتر ایام سال با برگزاری اردوهای جهادی اقدام به ساخت خانه محرومین، نوسازی و رنگ آمیزی مدرسه در روستاهای محروم زهکلوت می نمایند، ساخت و تکمیل چند چشمه سرویس بهداشتی و حمام در روستاهای محروم این بخش،دیوار چینی خانه بهداشت و برگزاری کلاس های قرانی برای کودکان از دیگر برنامه های این گروه جهادی است.

,

انتهای پیام/م

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه