اخبار داغ

«خبرنگار»؛ اسطوره ای از حقیقت جویی

«خبرنگار»؛ اسطوره ای از حقیقت جویی
مدیر خانه مطبوعات و رسانه های کشور گفت: 17مرداد، در روز شمار کشورمان به نام خبرنگار مزین شده، روزی برای گرامیداشت کسانی که دغدغه ای اصلیشان آگاهی دهی و روشنگری در جامعه است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ فردین کمانگر مدیر خانه مطبوعات و رسانه‌های کشور در گفتگو با خبرنگار کُردتودی، ضمن تبریک فرارسیدن روز خبرنگار اظهار کرد: حادثه شهادت «محمد صارمی» در اسارتگاه جمود و جهل طالبان، مناسبتی شده، که «۱۷ مرداد» به نام «روز خبرنگار» ثبت شود و هر سال هرکس در هر جا و هر جایگاهی که هست حداقل یک روز به مدح کسانی بپردازد که مدام در گرمگاه حادثه ایستاده‌اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کُردتودی، , کُردتودی، ,

 

,


وی با اشاره به نقش خبرنگاران عنوان کرد: خبرنگاران، چشمان بیدار جامعه و آینه تمام نمای جامعه و واسطه بین مردم و دولت هستند.

,
,

 

,


وی تصریح کرد: اما باید عنوان کنم که «خبرنگار» نام و حرفه‌ای خاص است، برای نقش و مسئولیتی عام که دامنه‌هایش را ساعت کار و طرح طبقه‌بندی مشاغل و حتی ستون و صفحه ارائه آثار به درستی نشان نمی‌دهد خبرنگاری درهم آمیختگی «عقل و عشق» است که اگر درست فهمیده شود و بجا به کار آید، فراتر از زبان قیل وقال کارآمدی دارد.

,
,

 

,


مدیر خانه مطبوعات و رسانه های کشور با تاکید بر نقش رسانه‌ها در ایجاد امنیت پایدار اظهار کرد:باتوجه به رابط کنونی و تحریم‌های ظالمانه‌ کشورهای به ظاهر ابرقدرت برای ایجاد نا امنی در کشور، رسانه‌ها رسالتی سنگین در ایجاد امنیت بر دوش دارند.

,
,

 

,


کمانگر عنوان کرد: باید فضای نقد را در رسانه‌ها تقویت کرد و مسئولان و مدیران با رسانه‌ها تعامل لازم را داشته باشند.

,
,

 

,


وی اضافه کرد: جامعه‌ای بدون خبرنگار و رسانه جامعه‌ای مرده است و امروز باید به رسانه‌ها توجه ویژه‌ای شود.

,
,

 

,


مدیر خانه مطبوعات و رسانه های کشور  در ادامه به برخی مشکلات صنفی اشاره کرد وگفت: خبرنگاران با کمبودها و مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم می‌کنند و متاسفانه هنوز از امنیت شغلی برخوردار نیستند.

,
,

 

,


فردین کمانگر ادامه داد: در این مجال کوتاه به همین بسنده می کنم و از تلاش های عزیزانی که در این روز خجسته و میمون از سربازان عرصه اطلاع رسانی و آگاهی دهی به جامعه قدردانی کردند تشکر می کنم و طرح مشکلات و موانع خبرنگاران را نیز به مجال دیگری موکول می کنم امید که چراغ آگاهی افروخته شود و راه آزادی بیان در جامعه میسر شود.

,
,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه