اخبار داغ

یک کارشناس مسائل سیاسی:

عذرخواهی خاتمی فرار به جلو و جلوگیری از ریزش حداکثری بدنه اجتماعی است

عذرخواهی خاتمی فرار به جلو و جلوگیری از ریزش حداکثری بدنه اجتماعی است
یک کارشناس مسائل سیاسی گفت: عذرخواهی خاتمی در واقع یک نوع فرار رو به جلو برای عدم پاسخگویی مناسب و پیشگیری از ریزش حداکثری بدنه اجتماعی جریان اصلاحات است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ هوشنگ نادری در گفت‌وگو با خبرنگار نافع؛ در خصوص عذرخواهی خاتمی از مردم، گفت: اصلاحات در دهه هشتاد با تجربه ریزش جمعیت پیروان و در نتیجه کاهش قابل توجه سبد رای مواجه شدند و اکنون بعد از موفقیت‌هایی که بخود دیده است، با وجود درهم آمیختگی و درهم تنیدگی جریان اصلاحات با دولت اعتدال به عینه واقف است که ضعف های متعدد موجود در عرصه های سیاسی و اقتصادی دولت بدون هیچ شک و تریدی به پای اصلاحات نوشته شده و سرخوردگی بدنه اجتماعی دور از انتظار نیست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نافع؛,


  وی تصریح کرد: از آنجاییکه با کلید واژه تکرار می‌کنیم خود را در پیکره رهبری جریان اصلاحات میبیند و تجربه ثابت کرده است که تحمل شکست و تقوای سیاسی لازم برای شکست پذیری را ندارد مصلحت را در این می‌بیند که تا جایی‌که میتواند جلوی ریزش رای جریان اصلاحات را بگیرد و اگر هم نتوانست لااقل بگونه ای سوگیری نماید که حساب اصلاحات را از اعتدال  جدا وانمود کند.  

,
,

یک کارشناس مسائل سیاسی خاطرنشان کرد: متاسفانه این ضعف در تشکلهای سیاسی وجود دارد در انجا که لازم و باید مسئولیت پذیر باشند به راحتی شانه از زیر بار مسئولیت خالی می‌کنند؛ در عرف دیپلماتیک لازم است که وقتی یک حزب یا جریان سیاسی دولتی را سرکار آورده باشد قوت یا ضعف آن دولت به مای آن تشکل سیاسی مدافع نوشته شود.

,

  وی گفت: اگر جریان اصلاحات و بزرگان آن با مردم صادق بودند به جای عذرخواهی بی اثر لازم بود از طریق نمایندگان وایسته به جریان خود یا راه کارهای عملی و اجرایی برای برون رفت از این شرایط به دولت ارائه می‌دادند و اصرار هم می‌کردند تا اجرا شود تا مردم اثرات مثبت آنرا شاهد باشند و یا اینکه به دولت فشار می‌آوردند تا هرچه زودتر چاره ای بیاندیشد و سر آخر اگر باز هم شاهد کاستی ها میبودند با استفاده از ضوابطی که در قانون اساسی پیش بینی شده با دولت یا وزرای قاصر و مقصر برخورد می‌کردند؛ اما ما شاهد هیچ کدام از این اقدامات نیستیم.  

,

نادری اذعان داشت: پوزش خشک و خالی کدام درد مردم را درمان میکند؟ در جهان در حالت های مشابه استعفا می‌دهند از عرصه سیاسی و اجرایی کنار می‌کشند اما در اینجا لیدر جریان اصلاحات قصد دارد با یک معذرتخواهی خشک و خالی سروته قضیه را هم بیاورد و قطعا آینده نشان خواهد داد که مردم این پوزش را نپذیرفته اند و آنچه که لیدر اصلاحات از آن فرار می‌کند، محقق خواهد شد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه