اخبار داغ

در جلسه کارگروه کودکان خیابانی و کار مطرح شد؛

ساماندهی کودکان کار و خیابانی طرحی نو بر چهره شهر رفسنجان

ساماندهی کودکان کار و خیابانی طرحی نو بر چهره شهر رفسنجان
جلسه کارگروه ساماندهی کودکان خیابانی و کار شهرستان رفسنجان روز گذشته با حضور اعضا شامل ادارات بهزیستی ، شهرداری، نیروی انتظامی و قضایی، کمیته امداد، کار و رفاه اجتماعی و آموزش و پرورش در دفتر معاون فرماندار برگزار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان؛جلسه کارگروه ساماندهی کودکان خیابانی و کار شهرستان رفسنجان روز گذشته با حضور اعضا شامل ادارات بهزیستی ، شهرداری، نیروی انتظامی و قضایی، کمیته امداد، کار و رفاه اجتماعی و آموزش و پرورش و همچنین با حضور نمایندگانی از موسسات خیریه کوثر ، حس شیرین زندگی و مهرانه قلب سفید در دفتر معاون فرماندار برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

این جلسه در حالی برگزار شد که طرح ساماندهی متکدیان در شهر رفسنجان که با موفقیت اجرای آن شاهد کاهش متکدیان از نقاط مختلف شهر بودیم و قریب به یک سال قبل اجرا میشد رها شده و عملا اقدامی برای استمرار آن صورت نمی گیرد.

,

در آغاز این جلسه کاوه رحیمی مدیر موسسه خیریه حس شیرین زندگی به بیان طرح ساماندهی کودکان خیابانی ، شیوه اجرایی طرح از ابتدا تا پایان و شرح وظایف سازمان ها و نهادهای مربوطه پرداخت.

,

رضا باقری معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار رفسنجان در این جلسه گفت: بایستی یک طرح نوشته شود تا در مسیر صحیح حرکت کنیم، کودک خیابانی در رفسنجان کم نداریم و پیش بینی می شود که بیشتر از این هم بشود.

,

وی افزود: برای داشتن شهری امن نیازمند آماده سازی زیر ساختها هستیم و ساماندهی کودکان خیابانی می تواند در این امر سهم بسزایی داشته باشد.

,

احمد جمال زاده معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان نیز با تاکید بر ضرورت داشتن اطلاعات پایه و بیان درست مسئله در این موضوع بیان داشت: ساماندهی متکدیان در کنار محاسنی که داشت با معایبی همراه بود و اینکه کودکان کار در کنار سایر متکدیان قرار میگرفتند اشتباه بود.

,

وی با بیان اینکه بخشی از کودکان کار در رفسنجان افاغنه هستند تصریح کرد: خوب است که کودکان کار افغان در قالب طرح ساماندهی افاغنه ساماندهی شود و انرژی کار برای کودکان کار ایرانی گذاشته شود.

,

حیدری رئیس بهزیستی رفسنجان با تفکیک کودکان و خیابانی از هم بیان داشت: کودک کار نیاز اقتصادی دارد و کودکان خیابانی آسیب دیده شده اند، شرایط زندگی این دو کاملا متفاوت است و در ساماندهی انان نمی توانند کنار هم قرار گیرند.

,

اسماعیلی مدیر عامل خیریه کوثر رفسنجان نیز در این جلسه با اشاره به موفقیت طرح ساماندهی متکدیان بیان داشت: در جریان اجرای این طرح بسیاری از آسیب های زیر پوست شهر شناسایی شد  و ۱۴ خانم پس از رهایی از دام اعتیاد تحت پوشش خیریه ها قرار گرفتند و در صورت استمرار آن نتایج بهتری را مشاهده میکردیم.

,

وی افزود: می توان از تجربیان طرح ساماندهی متکدیان بهره گرفت تا در ساماندهی کودکان نیز استفاده شود.

,

حسینی پور رئیس آموزش و پرورش رفسنجان نیز بیان داشت: سازمان های مردم نهاد می توانند در ساماندهی کودکان کار نقش داشته باشند و با نظارت مراجع ذی صلاح عمل کنند، خوب است بر اساس شرح وظایف عمل شود تا به نتیجه مطلوب دست یابیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه