اخبار داغ

اندر حکایت کرمان بهشت معادن بودن؛

تولید بالای ۶۰ درصد انواع محصولات در مس سرچشمه/ رفاه گم شده در لابلای تولیدات و استخراج معادن مس کرمان

تولید بالای ۶۰ درصد انواع محصولات در مس سرچشمه/ رفاه گم شده در لابلای تولیدات و استخراج معادن مس کرمان
مجتمع مس سرچشمه تا امروز موفق به تحقق تمامی برنامه‌های تولیدی خود شده است، به‌طوری‌که بسیاری از شاخص‌های تولیدی همچون مس کاتد ، سنگ سولفور ، آند کنسانتره با رشد بسزایی همراه بوده است اما جایگاه حاصل از فروش این محصولات برای رفاه کرمانی ها کجاست؟
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل ازراه آرمان؛در حالی که مجتمع مس سرچشمه در کرمان قرار دارد اما همیشه میزان تولید نوع محصولات و حتی مقدار اثر گذاری آن در رفاه مردم  چه تاثیری گذاشته است؛برای شهروندان کرمانی مورد سئوال بوده است ،لذا طی گزارشی نوع و میزان تولیدات را گرد هم جمع کرده ایم اما میزان اثر گذاری  از فروش این نوع محصولات برای مردم کرمان هنوز  در هاله ایی از ابهام قرار دارد که برای کجا استخراج و تولید می شوند و جیب چه کسانی را پر می کنند که تنها اثرش بر مردم کریم این خطه  آلودگی هایش است و رشد بیکاری و رکود در استان با وجود این معادن و مجتمع های بزرگ صنعتی در حال فزون است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان, راه آرمان, ؛,

بر اساس شاخص های بورس ، مجتمع مس سرچشمه تا امروز ۱۹ مردادماه سال جاری موفق به تحقق تمامی برنامه‌های تولیدی  خود شده است، به‌طوری‌که بسیاری از شاخص‌های تولیدی با رشد بسزایی همراه بوده است.
طی این بازه زمانی امور معدن مجتمع مس سرچشمه موفق به استخراج ۳۳ میلیون و ۲۶۱ هزار تن از معدن مس شده است که درمجموع نسبت به برنامه پیش‌بینی‌شده ۴ میلیون ۵۸۰ هزار تن بیشتر استخراج کرده است.

,
,

همچنین، سنگ سولفور استخراجی از معدن مس سرچشمه تا تاریخ ۱۹ مردادماه سال جاری ۱۱میلیون و ۷۰۷ هزار تن بوده است که درمجموع طی این بازه زمانی این امور موفق به استخراج ۴۲۵ هزار تن بیشتر از برنامه پیش‌بینی شده است.
طبق این گزارش، مس محتوی تولیدی کارخانجات تغلیظ مجتمع مس سرچشمه در تیرماه ۵ هزار و نهصد و چهل و ۶ تن بوده است که درمجموع طی این ماه ۴۷۸ تن بیشتر از برنامه پیش‌بینی‌شده تولید شده است.

,
,

مس سرچشمه موفق شده است که در این بازه زمانی به تولید ۶۴ هزار و ۶۲۵ تن مس محتوی کنسانتره تولید کند که نسبت به برنامه پیش‌بینی شده ۴۸۰ تن بیشتر تولید گردیده است .

,


از ابتدای سال جاری مس محتوی کنسانتره ارسالی به کارخانه ذوب مجتمع مس سرچشمه، ۲۶۹ هزار و ۵۸۸ تن بوده است که درمجموع تا تاریخ ۱۹ مردادماه سال جاری ۶۹ هزار ۵۴۷ تن آند تولید شده است گرچه آند ورودی به پالایشگاه مجتمع مس سرچشمه طی این مدت ،  ۶۶ هزار ۶۴۱ تن بوده است.

,
,


پالایشگاه مجتمع مس سرچشمه  طی ۵ ماه موفق به تولید ۴۶ هزار ۶۶۹ شده است و علاوه بر این، امور لیچینگ مجتمع مس سرچشمه ۲ هزار و پانصد و سیزده تن کاتد تولید کرده است که نسبت به برنامه پیش‌بینی‌شده  ۶۰ تن رشد تولید داشته است.

,
,


بر اساس گزارشاتی که در کارنامه آماری این شرکت ارایه شده است  ، مجتمع مس سرچشمه موفق به تولید ۶۶ هزار و ۲۶۹ تن مس محتوی معدنی شده است که نسبت به برنامه پیش‌بینی‌شده ۱۱۵۸ تن بیشتر تولید کرده است.

,
,

 

,

پی نوشت:سازمان آمار،بورس ایران

,

تهیه و تنظیم:طهماسبی

,

انتهای پیام /

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه