اخبار داغ

سه درخواست رسانه‌ای کواکبیان از سه قوه

سه درخواست رسانه‌ای کواکبیان از سه قوه
نماینده مردم تهران از مسوولان خواست اجازه دهند قانون دسترسی آزاد به اطلاعات و انتشار اسناد که در مجلس هشتم به تصویب نمایندگان وقت ملت رسیده اجرایی شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مصطفی کواکبیان در آیین تجلیل از خبرگاران استان سمنان که با حضور استاندار و شماری از مدیران استان برگزار شد، به طرح سه مطالبه خود از سه قوه پرداخت و اظهار کرد: از قوه مجریه می‌خواهم که با زمینه‌سازی برای اجرای این قانون مترقی به روند انتشار آزاد اطلاعات کمک کنند. خبرنگاران با اجرایی شدن قانون دسترسی آزاد به اطلاعات و انتشار اسناد، می‌توانند طی درخواستی به هر اطلاعات و سندی که در اختیار دستگاه‌های اجرایی است، دسترسی پیدا کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی با بیان این‌که «در حال حاضر برخی مسوولان؛ خبرنگاران را پشت در نگه می‌دارند» بر لزوم اصلاح قانون مطبوعات تاکید کرد و افزود: آخرین اصلاحی که در قانون مطبوعات صورت گرفته مربوط به مجلس پنجم است این در حالی است که در این همه سال تحولات زیادی در مطبوعات و رسانه‌ها بوجود آمده و همین ایجاب می‌کند که این قانون را روزآمد کنیم.

,

وی با اشاره به این‌که «نیمی از عمر مجلس دهم گذشته» از همکاران خود در مجلس دهم خواست پیش از پایان عمر این مجلس در این خصوص اقدام عاجلی انجام دهند و با بیان این‌که «لایحه جامع اطلاع‌رسانی خاک می‌خورد» گفت: مجلس دهم باید زودتر دست به کار شود و متناسب با تغییراتی که در رسانه‌ها در این دو دهه به‌وجود آمد یک قانون بروز به تصویب برساند.

,

نماینده مردم تهران در مجلس دهم با اشاره به مطالبه خود از دستگاه قضایی گفت: خوشبختانه در این دولت فضا برای اطلاع‌رسانی در کشور آزادتر و دستگیری فعالان رسانه‌ای نیز کمتر شده است.

,

وی با بیان این‌که «دستگاه قضایی باید با دقت بیشتری به پرونده‌های مرتبط با رسانه بپردازد» مدعی شد: اخیرا تعدادی از ادمین‌های فضای مجازی دستگیر و زندانی شدند و بعدتر معلوم شد که بی‌گناه بودند؛ لذا توصیه من به مسوولان دستگاه قضایی این است که با سعه‌صدر بیشتری با رسانه‌ها و فعالان رسانه‌ای برخورد کنند.

,

رئیس خانه مطبوعات استان سمنان همچنین به سه خواسته خود از مسوولان استان اشاره و اضافه کرد: نخستین مطالبه ما کمک به ساختمان نیمه‌کاره خانه مطبوعات استان سمنان است که حدودا 30درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

,

وی بر لزوم صمیمیت بیشتر در استان به عنوان دیگر خواسته خود تاکید و تصریح کرد: اگر این صمیمیت بیشتر شود بهتر می‌توانیم مطالبات مردم و استان را پیگیری کنیم.

,

کواکبیان با بیان این‌که «رسانه‌ها باید فریاد رسای مردم باشند» افزود: مسوولان با کمک رسانه‌ها می‌توانند دغدغه‌های مردم استان و از جمله مسئله آب و اولویت‌هایی همچون گردشگری و آموزش عالی را در استان پیگیری کنند.

,

وی با اشاره به تلاش خانه مطبوعات ایران برای احقاق حقوق صنفی فعالان رسانه‌ای گفت: قرار است در کنار کمیته‌های شش‌گانه خانه مطبوعات یک کمیته ویژه خبرنگاران نیز در این تشکل فراگیر بوجود آید.

,

رئیس خانه مطبوعات ایران با بیان این‌که «خانه مطبوعات یک تشکل غیردولتی است که با دولت همکاری می‌کند» اظهار کرد: قرار است که در آینده 15 مورد از وظایف وزارت ارشاد به خانه مطبوعات برون‌سپاری و واگذار شود؛ چراکه این تشکل جامع‌ترین و فراگیرترین تشکل در صنف مطبوعات و رسانه‌های کشور است.

,

انتهای پیام

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه