اخبار داغ

مدیرکل نظارت بر دارو سازمان غذا و دارو:

قرار نیست با درآمد ارزی فروش گاز داروی ترکیه ای وارد شود

قرار نیست با درآمد ارزی فروش گاز داروی ترکیه ای وارد شود
مدیرکل نظارت بر دارو و مواد مخدر سازمان غذا و دارو، درباره اختصاص درآمد ارزی حاصل از فروش گاز به کشور ترکیه برای دارو، گفت: قرار نیست از این محل، داروی ترکیه ای وارد شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ دکتر اکبر برندگی، با عنوان این مطلب که در تمام دنیا کمبود دارویی وجود دارد، اظهار داشت: اکنون میزان تامین برخی از داروها بیشتر از گذشته نیز هست، اما به دلیل بحث‌های روانی، می‌بینیم که بیشتر درباره کمبودها بحث می‌شود. به عنوان مثال در مورد داروی «وارفارین» ذخیره دو ماه وجود دارد، اما مردم به لحاظ مباحث مربوط به جنگ روانی، دچار نگرانی می‌شوند اما باید بدانند که اگر دارویی دچار کمبود شود سهمیه بندی و در داروخانه‌های منتخب توزیع می‌شود و اگر شرایط کمبود بحرانی‌تر شود، توزیع در مناطق ویژه انجام می‌شود تا مطمئن شویم که دارو به دست بیمار می‌رسد. تاکید می‌کنم که شرایط در حوزه دارو بحرانی نیست و نباید مردم آرامش‌شان را از دست دهند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

مدیرکل نظارت بر دارو و مواد مخدر سازمان غذا و دارو، در مورد تمهیدات این سازمان برای عدم ورود داروهای قاچاق به داروخانه‌ها، عنوان کرد: اگرچه تضمینی در این زمینه وجود ندارد اما از آنجا که سامانه موجود در داروخانه‌ها با سازمان‌های بیمه‌گر هماهنگ است، وقتی نسخه‌ای به داروخانه ارائه شود، کد یونیک آن دارو برای سازمان‌های بیمه‌گر ارسال می‌شود. به این ترتیب داروی ارائه شده از سوی داروخانه، برای بیمه‌ها و همچنین سازمان غذا و دارو قابل تشخیص و پیگیری است.

,

به گزارش مهر؛ برندگی با تاکید بر لزوم توجه مردم به  برچشب اصالت داروها، اظهار کرد: مردم بدانند اگر دارویی برچسب اصالت ندارد،  حتما مشکل دارد. به دنبال این هستیم که داروهای نسخه آزاد نیز دارای کد اصالت و کد یونیک دریافت کنند. به این ترتیب اصالت تمام این داروها نیزبرای مردم قابل تشخیص خواهد بود.

,

وی با بیان اینکه کنترل‌های بسیار شدیدی روی تقلبی بودن یا اصیل بودن داروها صورت می‌گیرد، افزود: روی داروهای ایرانی نیز شناسه اصالت پرینت شده و جای هیچ نگرانی در این زمینه نیست. داروهای فاقد اصالت و قاچاق توسط سامانه‌ای از طریق بیمه‌ها و سازمان غذا و دارو شناسایی می‌شود و به این ترتیب داروی اصل به مردم تحویل داده می‌شود.

,

مدیرکل نظارت بر دارو و مواد مخدر سازمان غذا و دارو، درباره اختصاص درآمد ارزی حاصل از فروش گاز به کشور ترکیه به دارو، توضیح داد: ۲۰۰ میلیون دلار در نظر گرفته شده است اما موضوع واردات داروی ترکیه‌ای به هیچ وجه مطرح نیست. تنها پول ما در ترکیه و به صورت یورو بوده و خریدی از این محل صورت نگرفته است.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه