اخبار داغ

شریعتمداری: درباره منابع ارزی باید با احتیاط عمل کنیم

شریعتمداری: درباره منابع ارزی باید با احتیاط عمل کنیم
وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه ذخایر قابل قبولی در کالاهای اساسی داریم، گفت: درمورد منابع ارزی باید با احتیاط عمل کنیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد شریعتمداری وزیر صنعت شب گذشته در مراسم گرامی‌داشت روز خبرنگار در محل مجتمع فرهنگی آموزشی بانک صنعت، معدن و تجارت با اشاره به خروج یکجانبه آمریکا از برجام، گفت: این امر منجر به گسترش انتظارات عقلایی منفی در سطح جامعه شد. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه وضعیت جامعه به مثابه یک گلوله برف است، افزود: می‌توان آن را در همین حد نگه داشت یا آن را تبدیل به بهمنی مخرب کرد. 

,

وی با بیان اینکه گرانی‌ها بخشی از کالاها را درگیر کرده‌ است، گفت: اگر به فکر نباشیم کنترل آن دشوار می‌شود. 

,

شریعتمداری با بیان اینکه اقتصاد از مشکلات ساختاری رنج می‌برد، اظهار داشت: 1600 هزار میلیارد تومان نقدینگی در جامعه رقم بسیار بزرگی است و بخش قابل ملاحظه‌ای از آن به صورت پول و شبه پول در نظام بانکی است. 

,

وی گفت: هر کاری که باعث شود حرکت پول به سمت کالا و خدمات باشد، حتما موجبات اغتشاش در زندگی مردم می‌شود؛ بنابراین همه باید تلاش کنیم با حرکت به سمت آرامش در جامعه ایران مسائل و مشکلات را از سر راه برداریم. 

,

شریعتمداری با بیان اینکه ذخایر کشور در کالاهای اساسی ذخایر قابل قبولی است و بدون تردید ما با این ذخایر می‌توانیم قدم‌های خوبی برداریم، گفت: در مورد منابع ارزی باید با احتیاط عمل کنیم. 

,

وزیر صنعت، معدن و تجارت، اظهار داشت: ولی  شاید امروز وضعیت ما از ماه‌های پیش نسبت به منابع ارزی و ذخایر کشور خیلی بد نیست، ولی باید با احتیاط و طمانینه حرکت کنیم. 

,

شریعتمداری با بیان اینکه محدودیت‌ها مشکلاتی را به وجود می‌آورد، گفت: من اعتقاد دارم که در مدار جابه جایی قرار داریم و در یک دوره معقولی می‌توانیم در مدار جدید با افزایش دستمزدها به یک تعادل روشن برسیم، اما در فاصله این دوره گذار، حرکت به سمت این نقطه تعادلی جدید حتما نیاز به همراهی و همکاری جامعه دارد.

,
منبع: فارس
, منبع: فارس]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه