اخبار داغ

نهاوندیان: فرمانده اقتصادی دولت رئیس‌جمهور است

نهاوندیان: فرمانده اقتصادی دولت رئیس‌جمهور است
محمد نهاوندیان در خصوص مشکلات اخیر اقتصادی می‌گوید باید ببینیم مسائل و نوساناتی که در اقتصادمان شاهد هستیم آیا ریشه در واقعیت اقتصادی و روندی که در ۵ سال گذشته تجربه کردیم داشته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد نهاوندیان معاون اقتصادی رئیس‌جمهور درخصوص تغییرات ایجاد شده در مدیریت بانک مرکزی و بسته جدید ارزی دولت گفت: هدف از تغییرات انسجام بیشتر و هماهنگی بیشتر و خدمت کیفی‌تر به مردم و اقتصاد کشور است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی افزود:‌ خود تغییر موضوعیت ندارد، هدف تغییر مهم است. هرگاه تغییر در افراد لازم باشد رئیس‌جمهور تصمیم می‌گیرند و اجرا می‌شود. آنچه به عنوان یک نقطه مثبت پیش روی ما قرار دارد این است که با تشکیل شورای عالی اقتصادی به ظرفیت بالایی از هماهنگی اقتصادی دست یافته‌ایم و طبیعتا وقتی که سه قوه مجریه، مقننه و قضاییه از آغاز فرایند تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری و اجرا و نظارت هماهنگ عمل کنند برآیند مدیریت اقتصادی کشور بهتر خواهد شد.

,

معاون اقتصادی رئیس‌جمهور در پاسخ به این سوال که معاون اقتصادی رئیس‌جمهور مشکلات اخیر اقتصادی را بیشتر ناشی از چه عواملی می‌داند،  خاطرنشان کرد: اقتصاد یک حوزه‌ای است که ملاحظه بلند مدت در او باید بر ملاحظات کوتاه مدت تَوفق داشته باشد. بر همین اساس آنچه که در روند اقتصادی کشور در 5 سال گذشته می‌بینیم بهبود همه شاخص‌های اقتصادی است؛ هم در تبدیل شدن رشد منفی به رشد مثبت، هم در کاهش بیکاری و هم در افزایش فرصت‌های اشتغال و هم در رابطه با پایین آمدن سود بانکی.

,

نهاوندیان اضافه کرد:‌ به این جهت باید یک تحلیل‌گر بین آنچه در واقعیت اقتصاد می‌گذرد با آن تصویری که جامعه و فعالان اقتصادی نسبت به آینده اقتصاد می‌کنند، فرق قائل شود. اگر دومی همراه با نگرانی باشد، بلافاصله موجب انتظارات تورمی می‌شود و انتظارات تورمی خود به خود ایجاد تورم می‌کند و این نکته مهمی است که ببینیم مسائل و نوساناتی که در اقتصادمان شاهد هستیم آیا ریشه در واقعیت اقتصادی و روندی که در 5 سال گذشته تجربه کردیم داشته و یا تابع انتظارات نسبت به آینده. آنوقت در شکل‌گیری در آن انتظارت باید ببینم آن عوامل اقتصادی است و یا سیاسی.

,

وی در پاسخ به این سوال که آیا اکنون هم فرمانده تیم اقتصادی دولت شما هستید گفت:‌ فرمانده اقتصادی آقای رئیس‌جمهور هستند.

,
منبع: تسنیم
, منبع: تسنیم]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه