اخبار داغ

آلمان دیگر بهشت استعداد‌های جوان نیست

آلمان دیگر بهشت استعداد‌های جوان نیست
بحث درباره‌ی علت‌ها و دلایل ناکامی بزرگ تیم ملی آلمان در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه در این کشور همچنان ادامه دارد. حالا اظهارنظر یکی از کارشناسان مشهور فوتبال پایه و استعدادیابی فوتبال آلمان در این باره خبرساز شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ میشائیل زورک مدیر ورزشی بوروسیا دورتموند که در آلمان به عنوان یکی از کارشناسان برتر فوتبال پایه شناخته می‌شود در گفتگو با وبسایت تی آنلاین اعلام کرد فوتبال پایه در این کشور به تغییر و تحولاتی سریع و اضطراری نیاز دارد. زورک گفت:" از نتایج اخیر تیم‌های ملی رده‌های سنی آلمان می‌توان فهمید که رقبای آلمان در این رده‌ی سنی از ما پیشی گرفته‌اند. در کشور‌های دیگر فرایند استعدادیابی نسبت به آلمان کارآمدتر است. این روز‌ها پیدا کردن استعداد‌های ناب در فرانسه و انگلیس به مراتب راحت‌تر از آلمان است".

زورک در ادامه گفت:" ما چند سال پیش با بعضی تصمیمات مناسب از حریفان خود پیش افتاده بودیم، ولی حالا به نظر می‌رسد که باید تغییرات دیگری در سیستم بوجود بیاوریم تا ورود بازیکنان جوان و بااستعداد به تیم‌های حاضر در بوندس‌لیگا راحت‌تر انجام شود. باشگاه‌های بوندس‌لیگا به شدت تحت فشار هستند و شاید همین باعث شود برای رسیدگی به وضعیت تیم‌های پایه‌ی خود توجه لازم را نداشته باشند. ما تا همین اواخر در اروپا از لحاظ استعدادیابی و پرورش سریع استعداد‌ها بهترین کشور بودیم".

زورک از عملکرد دورتموند، باشگاهی که به عنوان مدیر ورزشی آن فعالیت می‌کند دفاع کرد و گفت:" کار ما در دورتموند برای پرورش ستاره‌های بزرگ موفق بوده است. این یکی از اصلی‌ترین نقاط قوت ما است. بازیکنانی مثل لواندوفسکی، هولمس، گوندوگان، گوتزه یا آوبامیانگ، کارشان را در دورتموند به عنوان ستاره آغاز نکردند بلکه اینجا ساخته و پرداخت شده و ستاره شدند".

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,

 

,

منبع:ورزش سه

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه