اخبار داغ

در تور بزرگ رسانه ای با حضور خبرنگاران سراسر کشور مطرح شد؛

قلعه منوجان نماد فرهنگ غنی جنوب کرمان/معین اقتصادی منوجان جلوتر از برنامه ریزی زمان بندی شده است

قلعه منوجان نماد فرهنگ غنی جنوب کرمان/معین اقتصادی منوجان جلوتر از برنامه ریزی زمان بندی شده است
نماینده معین اقتصادی شهر منوجان گفت:قلعه تاریخی منوجان یکی از قلعه های با اهمیت و با ارزش حوزه میراث فرهنگی جنوب استان کرمان است که بر پایه و به گمان پژوهش های صورت گرفته باستان شناسی، سابقه شکل گیری آن به سده چهارم هجری قمری می رسد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  راه آرمان؛اولین مکان مورد توجه در این تور بازدید از قلعه منوجان  واقع در جنوبی ترین منطقه کرمان بود که توسط معین اقتصادی این منطقه شرکت گهر زمین گل گهر می باشد که طرح  مرمت و بازسازی این قلعه باستانی را بر عهده گرفته است .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

تیمور منصوری نماینده معین اقتصادی شهر منوجان در جمع خبرنگاران گفت:پروژه مرمت اجرا و ساماندهی و با اهداف خوانا سازی خطوط معماری برج و باروها و معماری استقرارهای داخلی حصار نزدیک به یک سال است که آغاز شده و این اقدامات شروعی بزرگ برای احیای این قلعه مهم تاریخی است.

,


وی خاطرنشان کرد: قلعه تاریخی منوجان یکی از قلعه های با اهمیت و با ارزش حوزه میراث فرهنگی جنوب استان کرمان است که بر پایه و به گمان پژوهش های صورت گرفته باستان شناسی، سابقه شکل گیری آن به سده چهارم هجری قمری می رسد.

,
,


تیموری ادامه داد: این قلعه مهم با ارزش تاریخی که در سده چهارم بنا شده است بنا به موقعیت جغرافیایی آن یعنی قرار داشتن در مسیر راه تجاری بندر هرمز به جیرفت در سده چهارم از موقعیت و جایگاه فوق العاده ای برخوردار بوده و در دوره‌هایی همچون دوره سلجوقی، سده هفتم، سده هشتم تا دوره صفویه  همچنان پابرجا بوده و از  قلعه های و خاص آن دوران بوده و مورد استفاده قرار می‌گرفته است.

,
,


وی در پایان خاطرنشان کرد:با احیای این قلعه مهم با اهمیت تاریخی،  شهرستان  منوجان که در مسیر جیرفت – هرمزگان قراردارد، به یکی از کانون های مهم گردشگری در منطقه تبدیل خواهد شد ، قطعا رشد چشم گیر اقتصاد گردشگری از فواید احیای این قلعه مهم و تاریخی خواهد بود، گردشگران داخلی و خارجی می توانند از میراث تاریخی جنوب کرمان خصوصا قلعه تاریخی منوجان جان بازدید کرده لذا این امر در رونق گردشگری و اقتصاد این منطقه نقش تاثیرگذاری خواهد داشت که شرکت گهر زمین بر این امر تاکید دارد .

,
,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه