اخبار داغ

رئیس اتاق اصناف استان کرمان عنوان کرد؛

کارخانجات بدون قیمت مصوب اعلامی بر کالاهای خود،لحظه ایی قیمت گذاری می کنند

کارخانجات بدون قیمت مصوب اعلامی بر کالاهای خود،لحظه ایی قیمت گذاری می کنند
جعفری گفت : کارخانجات سراسر کشور بدون اینکه افزایش قیمت مصوبی اعلام شود اقدام به قیمت گذاری خود خواسته بر محصولات خود می کنند که این امر سبب التهاب عرضه و تقاضا در بازار شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ یوسف جعفری رئیس اتاق اصناف کرمان در گفتگو با راه آرماندر خصوص مشکلات واحد های صنفی استان گفت : اولین مشکل اصناف و بازاریان افسار گسیختگی قیمت ها و قیمت گذاری های بدون نظارت  کارخانجات است لذا مهمترین نیاز بازار شفافیت قیمت هاست تا کاسبان بتوانند به راحتی مبادلات تجاری خود را انجام دهند اما عدم نظارت بر قیمت گذاری کارخانجات بزرگترین معزل فعلی ماست .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

وی تصریح کرد : صنف نانوایان نیز به عدم افزایش قیمت نان معترض هستند زیرا نزدیک به سه سال است که هیچ تغییر قیمتی در بازار نان وجود ندارد و عملا با گران شدن تمام محصولات ، نان در جای خود باقی مانده است لذا باید برای قیمت گذاری نان نیز فکری اساسی صورت بگیرد .

,

رئیس اتاق اصناف کرمان اذعان کرد : یکی از بدترین معزلات ما تداخل صنفی است در حالی که اصناف از تمام اقشار و صنف ها شکل گرفته است اما متاسفانه میراث فرهنگی عملا در این اتاق دخالت صریح دارد لذا این سازمان چه حقی دارد که برای همه بدون احتساب و جا و زمان مجوز کسب صادر می کند .

,

وی ادامه داد : در کشور های پیشرفته به ازای هر ۲۵۰ نفر یک مغازه وجود دارد اما در کرمان به ازای هر ۲۳ نفر یک مغازه که بدون توجه به موقعیت های کسب وکار وجود دارد که عمده این مجوزات توسط میراث صورت می گیرد و عملا ما نمی توانیم بر این نوع مغازه ها هیچ گونه نظارتی داشته باشیم و میراث متولی شده و اجازه نمی دهد که نظارتی بر آن انجام دهیم .

,

چعفری به ورود بی رویه قاچاق کالا اشاره کرد و گفت : در حال حاضر جلوی واردات قاچاق به جد گرفته نمی شود و از سویی بنکدار تهرانی  نیز از عرضه کالا خودداری می کند و خودش عملا چراغ می دهد که ما نداریم مثلا فلان شخص دارد لذا باید به شخص ثالث مراجعه کرده و با قیمتی چند برابر بازار خرید کنیم لذا اگر این فرد کالای قاچاق و احتکار ندارد پس از کجا می آورد و گران می فروشد؟

,

جعفری در پایان خاطر نشان کرد : اگر مشکلات عدم قیمت گذاری صحیح توسط کارخانجات و نظارت بر بازار عرضه و تقاضا صورت نگیرد احتکار گران فروشی و … همچنان خود را روز به روز پر رنگ تر نشان می دهد لذا مهمترین کار در این زمینه ثبات قیمت توسط کارخانجات است و اینکه بدون دلیل و عدم قیمت گذاری دولتی قیمتی خودخواسته مصوب نکنند تا التهاب در بازار فروکش کند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه