اخبار داغ

اجرای طرح سالم سازی آب آشامیدنی در روستاهای همدان

اجرای طرح سالم سازی آب آشامیدنی در روستاهای همدان
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان همدان: بهره مندی از آب سالم حق همه مشترکین است
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از نافع، تفاهم نامه همکاری، فی مابین شرکت آب و فاضلاب روستایی استان  و دانشگاه علوم پزشکی همدان در راستای اجرای "طرح جامع  سالم سازی منابع آب آشامیدنی روستاهای استان" منعقد شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نافع،,

 

,

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان همدان در نشست مشترکی که به همین منظور برگزار شد، با بیان اینکه انتقال آب سالم به روستاها جزء وظایف سازمانی مااست،گفت: این حق مشترکین است که از آب سالم و پاک بهره مند شوند.

,

 

,

سید مصطفی هاشمی با اذعان به اینکه البته در سالم سازی آب، هنوز با نقطه مطلوب فاصله داریم،اظهار کرد:درهمین راستا،پالایش آلودگی های میکروبی آب در عمل به منصه ظهور درآمده است.

,

 

,

وی ضمن اشاره به پل ارتباطی ایجاد شده میان دانشگاه علوم پزشکی و شرکت آب و فاضلاب روستایی استان همدان،عنوان کرد:کنار هم قرار گرفتن محیطهای علمی و عملیاتی می تواند در پیشبرد اهداف موثر باشد.

,

 

,

هاشمی تصریح کرد: با انعقاد تفاهم نامه مذکور،علم و عمل مکمل هم قرار خواهند گرفت و از طریق هم افزایی منطقی ایجاد شده، برون داد خوبی را شاهد خواهیم بودیم.

,

 

,

وی بااشاره به انعقاد تفاهم نامه مرتبط با"طرح مذکور" گفت:این تفاهم نامه یکی از جدی ترین اقدامات در حوزه کاری دانشگاه علوم پزشکی و شرکت آب و فاضلاب روستایی همدان است و یقینا تاثیر قابل توجهی در سلامت جامعه روستایی استان خواهد داشت.

,

 

,

وی با اذعان به اینکه با ورود این طرح به فازعملیاتی، روستاییان ازخدمات باارزشی برخوردار می شوند،اظهار کرد:روستا نشینان مطالبات به حقی دارند که باید به این مطالبات توجه شود.

,

 

,

 

,

در ادامه،رضا شکوهی،عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی همدان بااشاره به اینکه، تنها بخشی از سلامت مردم  بر عهده وزارت بهداشت و درمان است،گفت:80 درصد از سلامت اجتماعی، مرتبط با دیگر دستگاههای اجرایی است که به همین منظورنیازمند ایجاد تعاملات مختلف هستیم.

,

 

,

وی با بیان اینکه در حوزه پیشگیری از وقوع بیماری ها، وزارت بهداشت و درمان نیازمند هم افزایی سایر دستگاههای اجرایی و نهاد هااست،اظهارکرد:شرکت آب و فاضلاب روستایی یکی از مهم ترین دستگاهها به منظور اهداء سلامت به جامعه است.

,

 

,

شکوهی با اذعان به اینکه در همین راستا، طی 2 سال گذشته تفاهم نامه های اثرگذاری میان دانشگاه علوم پزشکی و شرکت آب و فاضلاب روستایی همدان منعقد شد،عنوان کرد:خوشبختانه در این زمینه همکاری ها در حد قابل قبولی توسعه یافته است.

,

 

,

لارم به ذکر است "طرح جامع سالم سازی منابع آب آشامیدنی"با هدف؛ با هدف تعیین غلظت آلاینده ها در منابع آبی روستاهای استان،برآورد نرخ عوارض تیپیک مواد آلاینده در جمعیت های در معرض خطر،ردیابی منابع آلوده کننده آب آشامیدنی ،انتخاب گزینه مناسب به منظور تصفیه منابع آب آلوده اجرایی خواهد شد.

,

 

,

گفتنی است بر همین اساس، تفاهم نامه مشترک میان شرکت آب و فاضلاب روستایی استان و دانشگاه علوم پزشکی همدان منعقد شد.

,

 

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه