اخبار داغ

مسیر هموار توسعه فضاهای ورزشی در آذربایجان‌غربی/ چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی؛ سالی درخشان در توسعه زیرساخت‌های ورزشی

مسیر هموار توسعه فضاهای ورزشی در آذربایجان‌غربی/ چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی؛ سالی درخشان در توسعه زیرساخت‌های ورزشی
با توجه به اعتبارات مناسب عمرانی آذربایجان غربی طی سال جاری انتظار می رود بسیاری از طرح های نیمه تمام ورزشی در استان به بهره برداری برسد و چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی، سالی درخشان در بخش توسعه زیرساخت های ورزش استان باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از اروم نیوز، توسعه اماکن ورزشی آذربایجان غربی طی سال های اخیر با وجود محدودیت های مالی مورد توجه ویژه دولت قرار گرفته و سفر معاون علمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه به این استان طی روزهای گذشته با هدف تامین اعتبار طرح های ملی در دست اجرا نیز سال پرباری را برای جامعه ورزشی استان رقم زده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز,

با توجه به اعتبارات مناسب عمرانی آذربایجان غربی طی سال جاری انتظار می رود بسیاری از طرح های نیمه تمام ورزشی در استان به بهره برداری برسد و چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی، سالی درخشان در بخش توسعه زیرساخت های ورزش استان باشد.

,

عملیات ساخت ورزشگاه ۱۵ هزار نفری شهید باکری از سال ۱۳۸۳ در زمینی به مساحت ۱۹ هزار متر مربع آغاز شده است و قرار بود با استفاده از اعتبارات طرح های مهر ماندگار دولت مورد بهره برداری قرار گیرد.

,

تعداد سالن های ورزشی در ارومیه ۸۲ سالن، اشنویه ۱۴ سالن، بوکان ۱۹ سالن، پلدشت ۱۱ سالن، پیرانشهر ۱۷ سالن، تکاب ۱۷ سالن، چالدران هفت سالن، چایپاره ۱۶ سالن، خوی ۳۹ سالن، سردشت ۱۳ سالن، سلماس ۲۵ سالن، شاهین دژ ۱۶ سالن، شوط ۱۰ سالن، ماکو ۱۶ سالن، مهاباد ۲۵ سالن، میاندوآب ۳۸ سالن و نقده ۲۸ سالن است.

,

آذربایجان غربی از سوی سازمان برنامه و بودجه به عنوان پایلوت انتخاب شده است تا طرح های ملی آن از جمله ورزشگاه ۱۵ هزار نفری ارومیه با تامین اعتبارات لازم در سال جاری به بهره برداری برسد. اماکن ورزشی این استان طی سال های اخیر با سرعت چشمگیری در حال توسعه است.

,

قریب به ۴۰۰ مکان ورزشی در استان وجود دارد

, قریب به ۴۰۰ مکان ورزشی در استان وجود دارد,

مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان غربی با اشاره به بهره برداری از ۳۸ مکان ورزشی جدید در آذربایجان غربی، اظهار می کند: هم اکنون ۳۹۳ مکان ورزشی متعلق به اداره کل ورزش و جوانان در این استان وجود دارد که از این تعداد ۱۲۶ زیرساخت ورزشی در روستاها و ۲۶۷ مکان ورزشی در مناطق شهری قرار دارد.

,

«عبدالله چمن گلی» در ادامه می گوید: در سال جاری نیز ۲۵ طرح ورزشی افتتاح می شود که بهره برداری از ورزشگاه ۱۵ هزار نفری شهید باکری ارومیه از شاخص ترین این طرح هاست.

,

وی ابراز می کند: ۱۴۵ میلیارد ریال اعتبار نیز برای بهره برداری از این ۲۵ طرح تخصیص یافته است تا بتوانیم اماکن ورزشی نیمه تمام از جمله روباز و سرپوشیده استان را تکمیل کنیم.

,

مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان غربی با اشاره به کل بودجه اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان غربی اذعان می کند: ۴۲۰ میلیارد ریال اعتبار استانی برای بخش ورزش استان تامین شده و علاوه بر آن ۱۵۰ میلیارد ریال با دستور ویژه وزیر ورزش و ۵۰ میلیارد ریال از طرف استاندار آذربایجان غربی برای بهره برداری از ورزشگاه ۱۵ هزار نفری باکری ارومیه تخصیص یافته است.

,

چمن گلی اضافه می کند: ورزشگاه ۱۵ هزار نفری شهید باکری ارومیه یکی از مهم ترین طرح های ورزشی استان است و در حال حاضر جهت بهره برداری تجهیز می شود.

,

فعالیت بیش از ۸۲ هزار ورزشکار در آذربایجان غربی

, فعالیت بیش از ۸۲ هزار ورزشکار در آذربایجان غربی,

معاون ورزشی مدیر کل ورزش و جوانان آذربایجان غربی نیز با اشاره به فعالیت ۸۲ هزار ورزشکار سازمان یافته در این استان، اظهار می کند: ۸۲ هزار و ۳۴ ورزشکار در رشته های مختلفی ورزشی استان فعالیت می کنند که ۲۴ هزار و ۵۱ از این تعداد ورزشکار خانم و ۵۷ هزار و ۹۸۳ نفر ورزشکار آقا هستند.

,

«کیومرث پور ایراندوست» با اشاره به این که مکان های ورزشی مناسبی برای ورزشکاران در آذربایجان غربی اختصاص داده شده است، می افزاید: ۶۴۱ مکان ورزشی و ۵۹۶ باشگاه ورزشی در سطح استان مشغول ارائه خدمات به علاقمندان ورزش است.

,

وی می گوید: از مجموع یک هزار و ۲۳۷ مکان ورزشی، ۳۹۳ مجموعه با ۴۴ درصد متعلق به اداره کل ورزش و جوانان، ۵۹۶ مکان ورزشی با ۲ درصد متعلق به بخش خصوصی و ۲۴۸ مکان ورزشی با ۱۰ درصد متعلق به ادارات دولتی است.

,

معاون ورزشی مدیر کل ورزش و جوانان آذربایجان غربی با اشاره به سرانه ورزشی استان، اذعان می کند: سرانه ورزشی در سالن های سرپوشیده ۱۵ درصد و در سالن های روباز ۴۲ درصد بوده و در مجموع سرانه ورزشی برای مردم این استان ۵۷ درصد است.

,

زیرساخت های ورزشی استان باید فراهم شود

, زیرساخت های ورزشی استان باید فراهم شود,

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به این که در دنیای امروز توسعه یافتگی را با شاخص های مختلف و از جمله شاخص ورزش می سنجند، اظهار می کند: ورزش یک مسئله ملی و تضمین کننده سلامت جامعه است و دولت تدبیر و امید نیز توجه جدی نسبت به این بخش دارد.

,

«محمد مهدی شهریاری» با تاکید بر این که در سایه توسعه ورزش، نیاز به توسعه بیمارستان برطرف می شود، تصریح می کند: اگر زیرساخت های ورزشی در جامعه فراهم نشوند، جوان علاقه مند به ورزش دلسرد شده و حس شادی و چابکی از جامعه دور می شود.

,

طرح های دارای پیشرفت ۹۰ درصد تا پایان سال جاری افتتاح می شوند

, طرح های دارای پیشرفت ۹۰ درصد تا پایان سال جاری افتتاح می شوند,

معاون علمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه بیان می کند: نیمه نخست سال جاری ۱۰۰ درصد اعتبارات عمرانی آذربایجان غربی با توجه به سردسیر بودن این منطقه تخصیص می یابد و اعتبارات لازم با هدف تسریع در اجرای این طرح ها به موقع در اختیار پیمانکاران قرار می گیرد.

,

«سعید نمکی» اضافه می کند: طرح‌ های با پیشرفت فیزیکی بیش از ۹۰ درصد تا پایان امسال و طرح های با پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصد و بیشتر تا پایان سال آینده در این استان به بهره برداری می رسد.

,

وی همچنین به بازدیدهای برخی مدیران سازمان برنامه و بودجه از طرح های اولویت دار آذربایجان غربی اشاره کرده و اذعان می کند: در این بازدیدها بخش های مختلف طرح های بیمارستانی، آموزشی، ورزشی، ندامتگاه ها و طرح های علمی با دقت مورد بازدید قرار می گیرد تا مشکلی درباره تامین اعتبارات آن ها ایجاد نشود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه