اخبار داغ

واکاوی شلوغی صفوف بنزین از زبان یک مسئول؛

کارت های سوخت مهاجر عامل اصلی افزایش مصرف بنزین در سیستان وبلوچستان/ ۵۷ هزار کارت سوخت درآستانه مسدود شدن

کارت های سوخت مهاجر عامل اصلی افزایش مصرف بنزین در سیستان وبلوچستان/ ۵۷ هزار کارت سوخت درآستانه مسدود شدن
در حالی وضعیت منحنی سیستان وبلوچستان برای چرخه سوخت تعادل خود را از دست داده که به گفته معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کارت های سوخت مهاجر موجود در استان به زودی مسدود و از چرخه خارج می شوند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصرهامون، بازار خرید و فروش کارت سوخت در حالی در سیستان و بلوچستان داغ است و برخی تا 500 هزار تومان هم برای این کارت های سوخت قیمت می گذارند که طی هفته های اخیر شاهد شلوغی بیش از حد صف های پمپ بنزین برای دریافت سوخت توسط شهروندان زاهدانی هستیم که این مهم باعث گلایه بسیاری از شهروندان مبنی بر معطلی چندین ساعته آنها در صفوف شده است.
این مهم در صورتی است که اگر قصد سوختگیری در هر کدام از جایگاه های سوخت کشور را داشته باشید باید کارت همراهتان باشد یعنی یا با کارت سوخت خود اقدام به سوخت گیری می کنید و یا از کارت سوخت جایگاه استفاده می کنید، البته بسیاری ترجیح می دهند برای حفظ سهمیه کارت سوخت خود از کارت سوخت جایگاه استفاده کنند که این امر در سیستان و بلوچستان بسیار متفاوت است و کارت جایگاه سوخت خیلی سریع سهمیه اش به پایان می رسد و مردم که کارت ندارند مجبور هستند یا از دیگر شهروندان کارت دریافت کنند یا قید سوختگیری را بزنند.
در همین راستا محمد علی حمیدیان معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار عصرهامون اظهار کرد: در ماه های اخیر وضعیت منحنی استان برای چرخه سوخت تعادل خود را از دست داده به همین علت شاهد صف های طولانی بنزین در شهرستان ها هستیم.
وی در تکمیل مطلب فوق بیان کرد: بررسی این وضعیت در دستور کار معاونت پیشگیری از جرم قرار گرفت که نتیجه آن شد که مشکل سوخت در استان وجود ندارد و میزان سوختی که وارد شده بیشتر از قبل است، بلکه مشکل اصلی نحوه توزیع سوخت است به گونه ای که کارت های مهاجری به استان وارد و مواد سوختی در آن سوی مرز با قیمتی بالاتر خریداری می شود.  
این مسئول با بیان اینکه کارت های سوخت مهاجر موجود در استان به زودی مسدود و از چرخه خارج می شوند، افزود:57 هزار کارت سوخت مهاجر در جنوب استان ابطال و مقرر شد به جای ابطال، کارت آن ها مسدود شود تا سودجویان دیگر نتوانند به آن دسترسی پیدا کنند.
پایین بودن قیمت مواد سوختی داخل کشور نسبت به آن سوی مرز، موجب قاچاق این مواد به کشور‌های همسایه سیسستان و بلوچستان به خصوص پاکستان شده است و قاچاقچیان، سود زیادی از این راه به دست می‌آورند.
وی با بیان اینکه کارت های سوخت عده ای که تخلف می کنند مسدود می شود، ادامه داد: افرادی که در این خصوص مرتکب جرم می شوند از طریق اداره کل تعزیرات حکومتی و قسمتی که به مرجع قضایی مربوط می شود تحت تعقیب قانونی قرار می گیرند و اعمال قانون و مجازات می شوند.
معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان خاطر نشان کرد: سازمان تعزیرات حکومتی از ابتدای امسال،سوء استفاده کنندگان از کارت‌های سوخت مهاجر را به پرداخت بیش از ۸ میلیارد ریال بابت بنزین و بیش از ۱۰ میلیارد ریال بابت گازوئیل جریمه کرده است.
حمیدیان در پایان تاکید کرد: در صورت مشاهده هر گونه تخلف در استفاده از کارت‌های سوخت، این کارت‌ها مسدود و فرد متخلف به مراجع قضایی معرفی می‌شود.


انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون، ,
,
, عصرهامون ,
,
,
, ، ,
,
, ،,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه