اخبار داغ

باهدف کاهش مشکلات ناشی از خشکسالی؛

توجه به اشتغال روستایی اولویت کمیته امداد/مشکل اعطای تسهیلات به مددجویان مرتفع می شود

توجه به اشتغال روستایی اولویت کمیته امداد/مشکل اعطای تسهیلات به مددجویان مرتفع می شود
مدیر کل کمیته امداد سیستان و بلوچستان افزود: در تلاش هستیم تا تسهیلات دامداری، کسب و حمل و نقل که بیشترین توانمندی مددجویان در این سه حوزه است را در اولویت اعطاء تسهیلات قرار دهیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصرهامون، مهدی عبادی در خصوص جزئیات سفر به شهرستان چابهار و دیدار با معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری ویژه این شهرستان به اصحاب رسانه گفت: یکی از نیازهای اساسی کنونی مددجویان که دغدغه اصلی کمیته امداد هم به شمار می رود، نبود اشتغال در روستاها است.
وی گفت: بیشترین زمان برنامه‌ریزی های حوزه اشتغال این نهاد صرف ارائه راه‌حل‌های کارشناسی شده از طریق احصاء نیازمندی‌ها و توانایی‌های خانواده های ساکن در روستاها است.
مدیر کل کمیته امداد استان کمبود منابع بانکی و مشکلات موجود در زمینه گرفتن ضمانت‌های وام را یکی از موانع ایجاد اشتغال روستاییان عنوان کرد و ادامه داد: همت سایر دستگاه‌ها به ویژه فرمانداری که رکن اجرایی هر شهرستان این استان است و نیز ترغیب و تشویق بخشداران و دهیاران ،یکی از عوامل تسهیل کننده در تحقق این مهم است.
وی در تکمیل مطلب فوق تصریح کرد: در تلاش هستیم تا ارائه تسهیلات دامداری،کسب و حمل و نقل که بیشترین توانمندی مددجویان در این سه حوزه است را در اولویت اعطاء تسهیلات قرار دهیم به گونه ای که اعتبار مورد نیاز این امر بیش از دو میلیارد تومان خواهد بود.
عبادی بیان کرد: امید می رود تا با تعامل بانک‌ها و پیگیری فرمانداری و همکاران حوزه مدیریت و اشتغال این شهرستان شاهد تسهیل در فرآیند پرداخت تسهیلات مورد نیاز باشیم.
مدیر کل کمیته امداد استان در پایان با اشاره به اینکه یکی از معضلات بیکاری در این منطقه حاشیه‌نشینی است، گفت: بیکاری و نبود درآمد کافی در روستاها باعث پناه آوردن این افراد به حاشیه شهرها با هدف ایجاد کسب و کارهای موقت و زود گذر است که در صورت ایجاد اشتغال پایدار روستایی برای مددجویان و سایر نیازمندان می‌توان گام موثری در کاهش حاشیه نشینی شهر‌ها برداشت.
 
انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون، ,
,
,
, ،,
,
, ،,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه