اخبار داغ

شهردار شهر هرند:

دفع غیر اصولی و سنتی زباله در شرق اصفهان/ کارخانه بازیافت سه تا چهار سال آینده راه اندازی می شود

دفع غیر اصولی و سنتی زباله در شرق اصفهان/ کارخانه بازیافت سه تا چهار سال آینده راه اندازی می شود
شهبازی گفت: امیدواریم که در سه تا چهار سال آینده کارخانه بازیافت راه اندازی و سایت تولید کود کمپوست از زباله راه اندازی شود و دیگر در شرق اصفهان شاهد دفع غیر اصولی و غیر بهداشتی زباله ها نباشیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حمید شهبازی در گفت‌وگو با صاحب نیوز اظهار کرد: با توجه به سیلابی که در سال ۱۳۹۴ با آن مواجه بودیم و باعث وارد شدن خسارت به اماکن عمومی و زیر ساخت های شهری منازل مسکونی و واحدهای تجاری شد طرح مطالعاتی دقیقی توسط مشاوره انجام دادیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,

وی افزود: در طی سه سال گذشته سعی شد بخشی از نقاطی که احتمال ایجاد مشکل در صورت بارندگی های زیاد داشتند را رفع مشکل کنیم و اعتبارات زیادی را برای رفع مشکل مورد نظر و جمع آوری روان آب ها و آب های سطحی شهر به کار گرفتیم که در بارندگی های بهار امسال کمتر شاهد مشکلات در شهر بودیم البته که تا نقطه مطلوب هنوز فاصله داریم.

,

شهردار شهر هرند تصریح کرد: مشکلی در شهر هرند با آن مواجه هستیم با توجه به اینکه که ۱۷ رشته قنات در شهر موجود بود که اکنون خشک هستند باعث ایجاد فرونشست در زمین شده که اکنون در خیابان ها و معابر و منازل مسکونی شاهد آن هستیم که مشکلاتی را ایجاد کرده است و باعث وارد شدن خسارت به مردم می شود.

,

شهبازی بیان کرد: در ۱۲ شهرداری شرق اصفهان به علاوه شهر بهارستان و ۱۸۰ روستا دفع زباله به صورت غیر اصولی و غیر فنی و سنتی انجام می شود که باعث ایجاد آسیب جدی به محیط زیست و آب های زیرزمینی و خاک می شود به همین دلیل سال ۱۳۹۰ طرح مطالعاتی ایجاد شرکت بازیافت شهرداری ها و دهیاری های شرق اصفهان کلید خورد.

,

حمید شهبازی در ادامه گفت: چهار سال مطالعات آن به طول انجامید و کار گروه محیط زیست استان و شهرستان آن را تایید کرد اکنون دو سال است که شرکت بازیافت شهرداری ها و دهیاری ها تاسیس شده است مکان مورد نظر جهت ایجاد و احداث سایت مرکزی تهیه شده و سکوهای موقت تخلیه و انتقال زباله در بخش های شهرستان پیش بینی شده است.

,

وی خاطرنشان کرد: اکنون هم آموزش تفکیک زباله خشک و تر از مبدا آغاز شده که ابتدا از شهر بهارستان انجام و از تاریخ یکم تیر ماه در هرند آغاز شده است و به همین ترتیب در شهر ها و روستاهای شهرستان اصفهان انجام می شود.

,

شهردار هرند اذعان کرد: امیدواریم که در سه تا چهار سال آینده کارخانه بازیافت راه اندازی و سایت تولید کود کمپوست از زباله راه اندازی شود و دیگر در شرق اصفهان شاهد دفع غیر اصولی و غیر بهداشتی زباله ها نباشیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه