اخبار داغ

اژه‌ای:‌ ماجرای گم شدن ۹ میلیارد دلار صحت ندارد

اژه‌ای:‌ ماجرای گم شدن ۹ میلیارد دلار صحت ندارد
سخنگوی قوه قضائیه گفت: درخصوص ماجرای گم شدن ۹ میلیارد دلار نیز گفت: اصلا این تعبیر که نماینده فعال مجلس که به دنبال مفاسد است مطرح کرده درست نیست، دادستان تهران وی را احضار کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی‌ اژه‌ای در یکصد و بیست و نهمین نشست خبری خود درباره برنامه قوه قضاییه در خصوص مبارزه با احتکار کالا گفت: بخشی از کارها بر عهده تعزیرات است و قوه قضاییه اعلام آمادگی کرده است که در رابطه با این موضوع به تعزیرات کمک کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, محسنی‌ اژه‌ای, نشست خبری, قوه قضاییه,

وی افزود: یک اقدام دیگر این است که مسئول سازمان تعزیرات در جلسه مسئولان قضایی درخواست هایی داشت که از سه درخواست ایشان پذیرفته شد و علی رغم کمبود نیرو اعلام کردیم از هر استانی ٣ قاضی به تعزیرات می دهیم.

, مسئولان قضایی ,

امیدوارم با تلاش تعزیرات در کنترل بازار موفق باشیم.

,

وی درخصوص ماجرای گم شدن ۹ میلیارد دلار نیز گفت: اصلا این تعبیر که نماینده فعال مجلس که به دنبال مفاسد است مطرح کرده درست نیست، دادستان تهران وی را احضار کرد و از این به بعد هم قرار است این گونه باشد و از افراد در مورد صحبت خود توضیح بخواهیم.

,

اژه‌ای افزود: وی گفته من به این تعبیر نگفته ام.

,

محسنی اژه‌ای افزود: یقینا چنین چیزی درست نیست، متاسفانه برخی در دولت های گذشته هم در مورد گم شدن پول حرف می زدند. این حرف ها و تعابیر درست نیست. ما هم دنبال می کنیم این ثبت سفارشی که در سال 96 یا 97 شده است آیا همه صحیح بوده است یا خیر و چه میزان ارز به آن تخصیص پیدا کرده است.

,

سخنگوی قوه قضاییه گفت: سامانه ای تشکیل شده و وزارتخانه ای وجود دارد و سازمان صنعت و تجارت متولی اصلی است.

,

معاون اول قوه قضاییه تصریح کرد: اینکه در زمان ممنوعیت و در زمان محدودیت ثبت سفارش چه کسانی ثبت سفارش کرده اند و از دست اندرکاران وزارتخانه چه کسانی بوده اند (که قبلا گفته شد برخی دستگیر شده اند)، تخصیص دهندگان چه کسانی اند، باید مشخص شود و معین شود چه دستگاهی خلاف کرده است و این مسائل کار قوه قضائیه در این حوزه تحقیقات مشکل کرده است. 

,

همه قائل هستند تخلف شده است اما اصلا این مبلغ نیست و بسیار ناچیزتر است و این مبلغ هم گم نشده است چون در مواردی افراد فرصت وارد کردن کالایشان تمام نشده است.

,

اژه ای در مورد اظهارات رییس جمهور مبنی بر همکاری قوای سه گانه در برخورد با اخلالگران بازار ارز و اینکه آیا قوه قضاییه برنامه خاصی در این زمینه دارد گفت: تنها مجازات یک جرم را به صفر نمی رساند و حتما باید بستر های وقوع جرم ایجاد نشود و اگر شد کسی از آن سوء استفاده نکند.

,

وی افزود: باید جلوی سرچشمه وقوع جرم گرفته شود. یکی از کارهای ما در کنار رسیدگی به پروندها ، آسیب شناسی و اعلام نتایج به دولت است.

,

معاون اول قوه قضاییه گفت: تعداد نامه هایی که از سوی رییس سازمان بازرسی با جنبه هشدار به دولت نوشته شده بسیار بالا بوده است البته دولت هم تا جایی که خبر دارم توجه کرده و جلوی برخی کارها را گرفته است.

,

وی ادامه داد: قوه قضاییه یکی از کارهای مهمی که در سال های اخیر داشته پیشگیری از وقوع جرم از طریق بررسی و آسیب شناسی بوده و راهبردهایی را هم ارایه داده است.

,

محسنی اژه‌ای گفت: صرفا به اینکه بخواهیم با مجازات جلوی وقوع جرم را بگیریم کافی نیست.اگر در مساله خودروها یک مقدار دقت می کردند خیلی زود متوجه اتفاقات می شدند. مثلا با مراجعه با سوابق سال قبل می دیدند ثبت سفارش بالا رفته و حداقل این سوال ایجاد می شد که چرا و بررسی می کردند.

,

وی ادامه داد: ٢٥ بهمن ٩٦ که متوجه تخلف می شوند به وزارت اطلاعات و تعزیرات اطلاع دادند که اگر به قوه قضاییه اطلاع می دادند با توجه به اینکه سازمان یافته بود زودتر کشف می شد.

,
منبع: فارس
, منبع: فارس]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه