آیت‌الله حسن عالمی در گفتگو با نسیم سرخس، با تأکید بر اینکه در فقه ما مسئله «احتکار» یکی از مسائل محرمه قطعی است، اظهار کرد: یکی از عناوین مهمی که در فقه ما درباره آن بحث شده و مفصل بدان پرداخته شده است، مسئله احتکار است.

نماینده مردم خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری افزود: مسئله احتکار از جمله محرمات مسلم فقهی است که بر همه مسلمانان حرام است؛ آن چیزهایی که در بازار مسلمین جزو نیاز زندگی مردم است و با جمع‌آوری کردن آن‌ها و یا عرضه نکردن آن‌ها جامعه به رنج و زحمت می‌افتد از محرمات است.

وی تصریح کرد: محتکر قبل از آنکه نسبت به مردم، جامعه و نظام و مملکت ظلم می‌کند، یک حرام بزرگ الهی را مرتکب شده است.

آیت‌الله عالمی با تأکید بر اینکه احتکار هم حرمت فقهی و هم زشتی اخلاقی دارد، بیان داشت: کسی که از این احتکار بتواند سود ببرد و همه گناهان را هم بر عهده بگیرد، باید مطمئن باشد که از مال احتکار شده سودی که به دست می‌آید به انسان وفا نمی‌کند و این در جهت حل مشکل زندگی به او کمک نمی‌کند.

نماینده مردم خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد: محتکر با احتکارش به‌نوعی خودش را به‌عنوان بدخواه و دشمن جامعه معرفی می‌کند؛ یعنی مردم وقتی به شخص محتکر نگاه می‌کنند که اجناس موردنیاز عموم مردم را احتکار کرده، از او به‌عنوان کسی که به حقوق عمومی تجاوز کرده نام می‌برند.

وی با تأکید بر اینکه احتکار به معنای همراهی کردن با دشمن است، اظهار داشت: چرا احتکار همکاری کردن با دشمن است؟ چون دشمن می‌خواهد مردم ما در مضیقه قرار بگیرند و در نهایت رودرروی نظام و انقلاب اسلامی بایستند؛ بنابراین محتکر هم که کارش باعث می‌شود مردم در مضیقه قرار بگیرند، با دشمن همکاری کرده است.

آیت‌الله عالمی عنوان کرد: کسی که کاری بکند تا مردم در مضیقه قرار بگیرند و این اقدامش موجب نزاع و درگیری در بین مردم شود، افساد فی‌الارض کرده است.

نماینده مردم خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: اگر این کار تقویت شود و به جایی برسد که به پیکره انقلاب اسلامی بخواهد آسیب برساند، این مفسد فی‌الارض بودنش اظهر من الشمس است.

وی در ادامه با اشاره به اقدام ارزشمند بسیج در شناسایی محتکرین کالا بیان کرد: بسیج در حقیقت مجموعه امت و ملت است؛ امت و ملت در زمانی که چنین مواردی همچون احتکار شکل می‌گیرد، وظیفه دارند هم اقدامات فرهنگی داشته باشند و هم در صورت نیاز و با برنامه‌ای تنظیم‌شده اقدامات عملی داشته باشند.

آیت‌الله عالمی با اشاره به اینکه بسیج همواره در مشکلات مختلف کشور درکنار مردم  بوده است گفت: بسیج قطعاً به‌عنوان یک کلید حل مشکل برای انقلاب اسلامی است و از این به بعد هم باید به وظیفه مسلمانی، ملی و انسانی خودش عمل کند.

نماینده مردم خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه اقدام بسیج در شناسایی محتکرین کار صحیحی است، گفت: آن چیزی که مهم است، مسئولان ذی‌صلاح و متدین باید بر این کار نظارت داشته باشند تا در راستای عمل به وظیفه اشکال و اشتباهی به وجود نیاید.

 

نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری: بسیج نقش مهمی در شناسایی محتکران دارد/ مردم محتکران را معرفی کنند

آیت الله عباسعلی سلیمانی نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با عصرهامون اظهار کرد: هر احتکاری که گرانی به وجود بیاورد و مردم را از دستیابی به کالاهای ضروری بازدارد، شرع جلو آن را گرفته است.


وی با بیان اینکه برخی از فقها قایل به این هستند که هر چیزی که مورد نیاز جامعه باشد حتی به عنوان مثال آهن آلات، مصالح ساختمانی و غیره اینها را جمع آوری و به بازار عرضه نکنند که این امر باعث گرانی شود موضوع احتکار در آن محقق است که در این خصوص یک تکلیفی هم حکومت اسلامی و حاکم شرع در مقابل احتکار و محتکر دارد و آن این است که اموال محتکر را باید به قیمت مناسب به بازار عرضه کرد تا نیاز بازار و جامعه تأمین شود؛ البته باید اصل پول اجناس فروخته شده، به صاحب مال بازگردانده شود.


آیت الله سلیمانی با بیان اینکه نیروهای مردمی و بسیجی باید این قبیل موارد را به دستگاه قضایی اطلاع رسانی کنند، گفت: قطعا منظور از محتکرین مسئله گران شدن و گران فروختن کالا است در این راستا بسیج مردمی نقش زیادی در شناسایی محتکرین دارد.

نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری در ادامه با بیان اینکه توقع به گرانی در فقه ما جرم است، افزود: کسی که انتظار دارد کالای وی گران و در ازای آن سود کلانی عایدش شود و توجهی به زندگی مردم نداشته باشد این موضوع در فقه ما نامیمون و ناموضوع است.

 

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس: بکارگیری از ظرفیت بسیج برای مبارزه با احتکار یک حرکت انقلابی است

صدیف بدری در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی سبلان‌ما، اظهار داشت: بکارگیری از ظرفیت بسیج برای مبارزه با احتکار امروز همچون زمان جنگ تحمیلی یک حرکت انقلابی و جهادی است.

بدری با اشاره به اینکه بسیج همیشه نشان داده است که در زمان بحران چطور می تواند بحران های جنگ، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی و جنگ نرم مقابله کند  افزود: امروز یک عرصه ای دیگر به نام جهاد در راه مبارزه با احتکار و کالای قاچاق در کشور بصورت داخلی و خارجی راه انداخته اند که باید با استفاده از  ظرفیت بسیجیان غیور و انقلابی کشورمان به نحو احسن استفاده برد.

وی از فعالیت جهادی بسیجیان در مبارزه با محتکرین و قاچاقچیان کالا وارز در برخی از استانهای کشور خبرداد و افزود: امروز مردم، مسئولان و سپاه وبسیج باید درکنار هم همت کنند تا با این حرکت خانمانسوز احتکار که ضربه ای بزرگ برای اقتصاد کشور است مقابله کرد.

نماینده مردم اردبیل، نیر نمین و سرعین بیان کرد: رسالت بسیج تنها در جبهه و جنگ نیست و ما امروز شاهد این هستیم که سپاه وبسیج نه تنها در مسائل عمرانی و فرهنگی و اجتماعی درکنار ملت و دولت است بلکه در امنیت و رفاه مردم نیز در حال تلاش است و کمک می کنند تا نقش و رسالت خود را در زمینه های اقتصادی و مبارزه با محتکرین نیز به خوبی ایفا کنند.

بدری با بیان اینکه مردم نیز باید همگی بصورت آتش به اختیار بسیج شوند و از کوچه ومحله خود شروع کنند برای شناسایی محتکرین و کالای قاچاق تاکید کرد: قوه قضائیه و تعزیرات حکومتی کشور نیز باید با جدیت تمام با احتکار کنندگان و قاچاقچیان کالا وارز در داخل کشور مبارزه کنند.

وی تصریح کرد: دولت و ملت ، سپاه و بسیج ، نیروی انتظامی، نهادهای مردمی و قو ه قضائیه با درکنار هم بودن می توانند در سریعترین راه ممکن با تمامی محتکرین مبارزه کنند تا نگذارند برخی افراد سودجود از این فرصت ها به نفع خودفعالیت کنند.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس خاطرنشان کردند: بسیج و در رأس ان سردار غیب پرور فرمانده بسیج مستضعفین کشور بهترین دستور آتش به اختیار مبارزه با محتکرین را صادر کرده است واین عمل جهادی و انقلابی باید تا آخرین نفرو اخرین انبار شناسایی محتکران در کشور ادامه یابد.

 

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس: سازمان مبارزه با مفاسد اقتصادی و ارزیابی اموال مسئولان تشکیل شود

حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمدباقر عبادی نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خاورستان، اظهار کرد: احتکار و فساد اقتصادی در واقع یکی از مواردی است که می‌تواند در این شرایط به جامعه آسیب بزند و شرایط اقتصادی کشور را با خطر مواجه کند.

وی با بیان این‌که اقدامات بسیج در مبارزه با فساد جای تقدیر و تشکر دارد و مردم نیز از این‌گونه اقدامات خوشحال می‌شوند، افزود: بسیج از بدنه مردم و یکی از دستگاه‌هایی است که موانعی که در مقابل انقلاب اسلامی بوده را برداشته است.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که بسیج از مردم و برای مردم است، گفت: همان‌طور که از اسم بسیج پیدا است، در واقع بسیج مردم است و مردم برای اقدام یک کار بسیج می‌شوند و کار، جنبه مردمی پیدا می‌کند.

عبادی با بیان این‌که بسیج یک اتفاق زیبایی بود که در انقلاب افتاد، تصریح کرد: عراق و سوریه از کشور ایران الگوبرداری کردند و بسیاری از مؤفقیت‌هایی که در عرصه نظامی داشتند به واسطه بسیج مردمی این کشورها بوده است.

وی افزود: بسیج در عراق و سوریه برای مبارزه با داعش شکل گرفت، از شیعه و سنی شرکت کردند و امنیت را به کشورهای خودشان بازگرداندند و الگوبرداری از جمهوری اسلامی و فرمایشات امام راحل(ره) بوده است.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی گفت: مردم از دستگاه قضا این درخواست را دارند که با مفسدان اقتصادی برخورد کنند و رودربایستی را کنار بگذارند.

عبادی با بیان این‌که دستگاه قضا با قاچاقچیان مواد مخدر بدون رودربایستی و به شدت برخورد می‌کند، خاطرنشان کرد: از دستگاه قضا این انتظار است که در مبارزه با مفسدان اقتصادی نیز به همین شکل عمل شود و مطمئن باشید که این تأثیرگذار خواهد بود، جواب خواهد داد و مردم خوشحال می‌شوند.

وی افزود: مردم به دستگاه قضا خورده می‌گیرند و آن به این سبب است آن‌طور که با قاچاقچیان مواد مخدر برخورد و مبارزه می‌شود، با مفاسد اقتصادی برخورد نمی‌شود.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی گفت: آسیبی که مفسد اقتصادی به ایران، مردم و به وجهه نظام جمهوری اسلامی که امانت شهدا و امام راحل در دست ما است، می‌زند بیشتر از آسیبی است که قاچاقچیان مواد مخدر به جامعه می‌زنند لذا اولویت دارد که مفسدان اقتصادی معرفی و مجازات شدیدی شوند.

عبادی از امضای یک طرح در مجلس شورای اسلامی خبر داد و گفت: این طرح در بحث تشدید مبارزه با مفاسد اقتصادی است که یک سازمان مبارزه با مفاسد اقتصادی و ارزیابی اموال مسئولان تشکیل شود و به زودی در دستور کار مجلس قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به این‌که ایجاد سازمانی که در خصوص مبارزه با مفاسد اقتصادی متمرکز باشد بسیار خوب است، افزود: قوه قضائیه یک دستگاه کلی است که با مفاسد اقتصادی مبارزه می‌کند و اگر یک دستگاهی که تمرکز آن بر مسئله مفاسد اقتصادی و بخشی از دستگاه قضا باشد، تشکیل شود تحولی ایجاد خواهد کرد.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی گفت: بسیج سازندگی در مناطق محروم حضور پیدا کرده و در عمرانی و آبادانی این مناطق شرکت کرده و به داد محرومان رسیده است.

عبادی با بیان این‌که در بحث اقتصاد کلان بهتر است عرصه اقتصادی را به مردم واگذار کنیم، خاطرنشان کرد: مردم باید در عرصه اقتصادی حضور پیدا کنند و اقتصادی که سبقه حکومتی نداشته باشد به چرخش درآید و مواردی که به نوعی مربوط به حاکمیت است برحسب ضرورت به مردم واگذار شود.

وی با بیان این‌که از ظرفیت بزرگ مردم در بحث اقتصاد باید استفاده کرد، افزود: بسیج در مناطق محروم در زمینه محرومیت‌زدایی اقدامات خوبی انجام داده است.

 

دبیر هیأت رئیسه مجلس: نقش‌آفرینی بسیج در مبارزه با احتکار مثال‌زدنی است

اکبر رنجبرزاده در گفت‌وگو با نافع در خصوص اقدام بسیج در برخورد با محتکران گفت: نقش بسیج در همه عرصه‌های نظام جمهوری اسلامی بسیار روشن، شفاف و برجسته است و برای مردم و نظام  ثابت شده در مواقع حساس که عوامل داخلی و خلال گران برای تضعیف نظام خیز برمی‌دارند، این نهاد مردمی در خط مقدم مبارزه  و انسجام بخشیدن به داخل است.

وی گفت: درشریط امروز کشور و در موضوع اختلال در امور اقتصادی کشور توسط اخلال گران داخلی و هدایت‌های خارج  از کشور در دستور قرارگرفته، یک عده فرصت‌طلب برای منافع خود حاضرند که ارتزاق مردم را محدود کند، غافل از آنکه به صوت جدی نان را در سفره‌های مردم محدود می‌کنند و مغایر با دستورات جمهوری اسلامی و ایستادگی در مقابل قانون است.

دبیر هیأت رئیسه مجلس ادامه داد: برای اینکه افراد و اشخاص اخلالگر در امور اقتصادی در تنگنا و تحت‌فشار قرار بگیرند، باید همه‌جا برای آنان ناامن شود و در این زمینه دستگاه‌های اداری دیگر هم می‌توانند ناظر و بازرسی‌های داشته و در ایجاد این ناامنی همکاری داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: اما آنچه گسترده کشوری دارد، سلامت و صلابت برخوردار است، بسیج بوده که این موفقیت را در کارنامه‌های گذشته خود داشته و امروز هم در شناسایی محتکران موفق بوده است.

رنجبرزاده با قدردانی از فرماندهی بسیج در انجام این اقدام مهم گفت: بنده به‌عنوان خادم ملت در مجلس از سردار غیب پرور فرماندهی بسیج و عوامل هماهنگ‌کننده مبارزه با احتکار و بسیجیان سراسر کشور در جبهه مبارزاتی باانگیزه و مصمم حضور دارند و این عوامل اخلالگر را شناسایی و به مسیرهای قانونی معرفی کنند.

وی گفت: این اقدام بسیج باوجود شرایط بد اقتصادی و دل نگرانی‌های مردم آرامش و امنیتی را به جامعه می‌دهد و امیدواریم با این اقدامات مشکلات مردم مرتفع شود.

دبیر هیأت رئیسه مجلس گفت: واقعیت این است که ما مشکلات ارز و مسائل در این زمینه در این حد نداریم که این‌همه گرفتاری متوجه مردم شود بلکه عده‌ای دست‌به‌دست هم می‌دهند و از این فرصت استفاده می‌کنند و ضربه اقتصادی به جامعه می‌زنند.

 

سخنگوی کمیسیون انرژی: برای مقابله با احتکار به همکاری بسیج نیاز است/وزارت صنعت فقط نظاره گر است

اسدالله قره خانی سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس در گفت‌وگو با ایلام بیدار در خصوص مبارزه با مفاسد اقتصادی و لزوم برخورد با محتکرین اظهار داشت: موضوع احتکار در جامعه ما چیز جدیدی نیست در اوایل انقلاب نیز با شروع جنگ تحمیلی ما شاهد احتکار از سوی عده ای از افراد سودجو بودیم که قصد ضربه زدن به انقلاب را داشتند اما حالا بعد از گذشت 40 سال از انقلاب اسلامی و با توجه به تجربه هایی که در رابطه با احتکار از گذشته کسب کرده ایم نباید سیستم را طوری سازماندهی می کردیم که افراد سودجو به راحتی این فرصت را پیدا کنند و دست به چنین کار بسیار شنیع و نامناسبی بزنند.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس درخصوص اقدامات انجام شده توسط بسیج در شناسایی محتکرین کالا گفت: بسیج به سبب اعتقاداتی که نسبت به حفاظت و صیانت از انقلاب و منافع مردم و منافع ملی وجود دارد، وزارت صنایع خیلی راحت می تواند از این ظرفیت بزرگ استفاده کند.

نماینده مردم علی آباد در مجلس شورای اسلامی گفت: برای مقابله با احتکار و کشف محتکرین نیاز به همکاری بین بسیج و قوه قضائیه و ضابطین مربوطه است.

وی افزود: دولت نباید ابتدا این فرصت را برای افراد سودجو فراهم می کرد قبل از اینکه دلارها را در اختیار وارد کننده ها قرار بدهد باید سیستم کنترل و نظارتی را دقیق تهیه می کرد که حالا بخواهیم در انبار های مختلف به دنبال اجناس احتکار شده باشیم همچنین عدم اعتمادی نسبت به آینده در جامعه وجود دارد که حتی تولید کنندگان داخلی نیز دست به احتکار می زنند.

قره خانی با اشاره به ضعف دولت در برخورد با محتکرین، اظهار داشت: دولت باید سازوکار لازم نسبت به استمرار تولید را فراهم کند، کارخانه داران نباید این خلاء را احساس کنند که وقتی انبارخود را خالی کنند دیگر نمی توانند مواد اولیه تهیه کنند و یا نتوانند ارز دولتی مورد نیاز خود را برای واردت  مواد اولیه تامین کنند. اگر این مشکل حل شود انگیزه احتکار نیز از بین می رود.

وی افزود: وزارت صنایع در شرایط حساس فعلی حالت انفعالی به خود گرفته است و رفتارش نسبت به موضوع احتکار مانند زمانی است که در شرایط عادی قرار دارد و فقط نظاره گراست و به فکر این است که مانند گذشته چطور برای خطاهایی که مرتکب شده بود برای مجلس و دستگاه های نظارتی دلیل سازی کند وفقط پاسخگوی سوالات آنها باشد.

 

رئیس مجمع نمایندگان استان یزد: سرعت عمل در برخورد با مفسدان اقتصادی، مطالبه عموم مردم است

محمدرضا صباغیان در گفتگو با یزدبانو گفت: امروز بیشتر از هر زمان دیگری برخورد با اختلاس گران و مفسدان اقتصادی احساس می‌شود؛ مجلس از ابزارهای قدرتمندی برخوردار است و می‌تواند در برخورد با فساد اقتصادی کارهای بزرگی انجام دهد.

وی با بیان اینکه برخورد با محتکران، اختلاس گران و مفسدان اقتصادی باید از مجاری قانونی صورت پذیرد، ادامه داد: برای مبارزه با احتکار، فساد و اختلاس، مجلس باید پیگیری این باشد که دولت، قوه قضاییه و تمام دستگاه‌های مرتبط با اقتصاد جامعه کارشان را درست انجام دهند.

نماینده مردم بافق، بهاباد، خاتم، ابرکوه و مهریز در مجلس تصریح کرد: این وظیفه مجلس است که ببیند اگر قانون درزمینهٔ برخورد با مفسدان اقتصادی مشکل دارد، اصلاح کند؛ چراکه اگر بخواهیم کارمان را در مجاری غیرقانونی انجام دهیم شاید در کوتاه‌مدت جواب دهد اما در درازمدت جواب معکوسی خواهد داد.

صباغیان افزود: مجلس باید بررسی کند که اگر در دستگاه اجرایی کمترین کوتاهی در برخورد با مفسدان اقتصادی صورت می‌پذیرد، وزرا و مسئولان مربوطه را فراخواند و از آن‌ها بخواهد تا با افرادی که کوتاهی کرده‌اند، برخورد کنند.

وی با تأکید بر اینکه اگر در قوه قضاییه مشکل داریم و کوتاهی می‌شود، باید برخورد کنیم، اذعان کرد: نهادهای مرتبط باید در چارچوب قانون وارد عمل شده و با خلاف‌کاران درزمینهٔ اقتصاد برخورد کنند.

این مقام مسئول با بیان اینکه ضعف عدم سرعت در برخورد با مفسدین اقتصادی تبعات منفی برای جامعه داشته است، گفت: امروز می‌گویند آقای ب.‌ز اختلاس کرده است، دو سال دیگر حکمش صادر می‌شود؛ باید به‌سرعت مراحل تحقیق و بررسی انجام دهند و احکام را نیز به‌سرعت اجرا کنند.

وی با اشاره به اینکه جامعه از قوه قضاییه می‌خواهد وارد عمل شده و با مفسدان اقتصادی برخورد کند، ادامه داد: اگر در برخورد با مفسدان اقتصادی سرعت عمل به خرج دهیم، مطمئناً جامعه آرام خواهد شد، مردم اعتماد بیشتری پیدا می‌کنند و هم اینکه سوءاستفاده کمتری صورت می‌پذیرد.

 

نماینده مردم نیشابور و فیروزه تاکید کرد: ضرورت برخورد شدیدتر قوه قضایه با دانه‌درشت‌های محتکر

حمید گرمابی در گفت‌وگو با صبح توس؛ ضمن اشاره به دستور فرمانده بسیج مبنی بر شناسایی محتکرین توسط بسیجیان اظهار داشت: ورود بسیجیان و گزارش دهی به مسئولین برای برخورد با محتکرین کالاها قطعاً با توجه به وضعیت فعلی کشور بسیار مهم و کمک‌کننده است.

وی تصریح کرد: شخصاً اعتقاد دارم مسئولین مربوطه باید کمک شوند تا طی فرماندهی واحد وظیفه برخورد با محتکرین مدیریت شود.

نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: انتظار عمومی مردم از دستگاه قضا نسبت به محتکرین این است که برخوردها شدیدتر و بیشتر شود البته این برخوردها باید با رعایت همه جوانب حقوقی و دادگاهی باشد.

گرمابی ادامه داد: مردم انتظار دارند با این‌گونه افراد مخصوصاً دانه‌درشت‌های محتکر و فاسد اقتصادی جدی‌تر و شدیدتر برخورد صورت گیرد.

 

عضو هیئت رئیسه مجلس: مردم محتکران را معرفی کنند

احمد امیرآبادی فراهانی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در خصوص دستور رئیس سازمان بسیج مستضعفین مبنی بر شناسایی محتکران توسط نیروهای بسیج مردمی در گفتگو با خبرنگار قم فردا اظهار داشت: بسیج نشان داده که می تواند وارد عرصه های اساسی کشور شود و بسیاری از مشکلات را حل کند، در سال های قبل مخصوصا دهه هفتاد در بحث تعزیرات  و مبارزه با جرائم اقتصادی بسیج فعالیت داشت آن زمان در غالب گروه های انصار وارد عرصه شدند و فعالیت های بسیار خوبی در شناسایی محتکران و گرانفروشان داشتند ، در حال حاضر هم دولت می تواند از این ظرفیت مردمی که با عنوان بسیج مردمی مطرح می شود برای شناسایی و دستگیری محتکران استفاده کند .

وی بیان داشت: نیروهای بسیج مردمی از قبل سازمان دیده اند و آموزش دیده هستند و آمادگی دارند، این ظرفیت بسیاری خوبی است و دولت باید از این ظرفیت استفاده کند.

نماینده مردم قم تصریح کرد: امروز بخشی از وارد کنندگان دلار 4200تومانی دریافت می کنند تا اجناس را به قیمت مناسب به دست مردم برسانند اما به دلیل عدم کنترل و نظارت کافی در توزیع مواد غذایی و محصولاتی که مورد نیاز مردم است با قیمت مناسب به دست مردم نمی رسد

امیر آبادی تاکید کرد: میبینم که بسیاری از واردکنندگان متاسفانه این موضوع را رعایت نمی کنند و قیمت اجناسی که با دلار4200 تومانی وارد کردن با قیمت بسیار بالایی عرضه می کنند بحث کنترل و نظارت در این شرایط به نیروی انسانی بیشتری نیاز دارد که می تواند بسیج  کمک حال خوبی در این زمینه برای دولت باشد.

عضو هئت رئیسه مجلس شورای اسلامی  در پاسخ به این سوال که آیا مردم امیدوار باشد که اگر محتکری را شناسایی و معرفی کردند با او برخورد خواهد شد؟ گفت: مردم باید به وظیفه خود در معرفی محتکران عمل کنند و مسئولان هم باید به وظایفشان عمل کنند و اخیرا حرکت هایی  در بحث حل مشکلات اقتصادی به وجود آمده است.

نماینده مردم قم خاطر نشان کرد: در طول 40سال انقلاب اسلامی رئیس جمهور بالاترین اختیارات را در میان دیگر قوا دارد حتی از رهبری انقلاب گرفته و انتظار می رود رئیس جمهور با این اختیاراتی که دارد مشکلات اقتصادی مردم را حل کند و رهبر معظم انقلاب به نیروهای مسلح هم دستور دادند که به دولت  کمک کنند و دستور فرمانده بسیج به رده های مختلف بسیج برای شناسایی و معرفی محتکران از جنس این نوع کارها است و می تواند کمک کار دولت باشد، مسئولین هم از این ظرفیت بسیج می توانند استفاده کنند.

 

حجت‌الاسلام حسینی‌کیا ضمن تقدیر از اقدام بسیج در مقابله با محتکرین: بسیج همواره در اقدامات انقلابی میدان‌دار بوده/ورود بسیج به عرصه مقابله با احتکار مایه دلگرمی است

حجت الاسلام سیدجواد حسینی کیا در گفت‌وگو با  مرصاد ضمن تقدیر از اقدام بسیج در شناسایی محتکرین اظهار داشت: بسیج همواره در کارهای انقلابی و جدی راهگشا و میدان‌دار بوده امیدواریم در حوزه مبارزه با احتکار نیز به عنوان ضابط قضایی و حافظ انقلاب و نظام عمل کند.

وی افزود: اهمیت حضور بسیج در شرایط امروز کشوربیش از پیش نمایان است به ویژه اینکه مردم به یک آرامش در حوزه اقتصادی و کاهش التهابات جامعه نیاز دارند.

 حجت‌الاسلام حسینی کیا ورود بسیج را مایه آرامش و دلگرامی دانست و گفت: ورود مبارکی است و قطعا می تواند کمک بسیار خوبی به شرایط امروز ما بکند.

نماینده مردم سنقروکلیایی در مجلس شورای اسلامی افزود: مردم هم باید همراهی کنند زیرا بسیج می تواند در حوزه های اقتصادی ورود جدی کند.

حجت الاسلام حسینی کیا خاطرنشان کرد: هرجا بسیج ورود کرده توفیقات فرا رسیده امیدواریم با همکاری مردم و دولت و مسئولین و قوای سه گانه بار دیگر کاری انقلابی شکل گیرد تا انقلاب از این گردنه هم عبور کند.

 

عضو مجمع نمایندگان لرستان در مجلس:سران سه قوه در تامین معیشت مردم حساسیت لازم را دارند

سید حمید رضا کاظمی نماینده مردم پلدختر ومعمولان در مجلس در گفت‌وگو با سفیر افلاک با قدردانی از اقدامات بسیج در برخورد با محتکران اظهار داشت:در وضعیت اقتصادی حساسی که وجود دارد برخی ها بدون توجه به همنوعان خود اقدام به احتکار کالا می کنند.

وی بیان کرد:علی رغم تذکر مراجع تقلید ودلسوزان نظام در خصوص شرایط حساس و وضعیت خاص اقتصادی برخی مفسدین با اخلال در بازار به دنبال فشار بر مردم هستند.

کاظمی تاکید کرد: بسیج در این راستا به مانند هشت سال دفاع مقدس در جنگ اقتصادی با اولویت اقتصاد مقاومتی وبرخورد با محتکران وارد میدان عمل شده که این اقدام باعث خشنودی ورضایت مردم شده است.

این مسئول با بیان اینکه کشور ما در این پیچ اقتصادی با موفقیت عمل خواهد کرد گفت:احتکار در این شرایط به نفع جامعه نیست و قوه قضاییه بایستی با مفسدین برخورد قاطعانه کنند.

وی ادامه داد:دولت در این خصوص بایستی با بستن محفظه های اختلاس و فساد اقتصادی راه را برای اقتصادی پاک فراهم کنیم.

عضو مجمع نمایندگان لرستان در مجلس اظهار داشت: با ابلاغ بسته های جدید ارزی دولت شاهد آرامش نسبی در بازار هستیم و در این خصوص تعزیرات حکومتی با اطلاع رسانی شیوه برخورد با سواستفاده کنندگان اقتصادی مردم را نسبت به چگونگی برخورد قانون با مفسدین آشنا می کند.

کاظمی با تاکید بر اینکه در شرایط کنونی قوای سه گانه نسبت به تامین معیشت مردم برنامه ریزی لازم دارند افزود:جلسات هفتگی قوای سه گانه وحساسیت بالایی که نمایندگان مجلس در خصوص مسائل ومشکلات اقتصادی دارند باعث شده تا مردم هم با دقت نظر بیشتری نسبت به رصد مسائل اقدام کنند.

نائب رئیس کمیسیون شوراها وامور داخلی مجلس با بیان اینکه مردم مشکلات زیاد اقتصادی را تحمل می کنند افزود:دولت دراین خصوص با بازبینی در تصمیمات اقتصادی با اولویت اقتصاد مقاومتی نسبت به خنثی سازی توطئه‌های دشمنان نظام اقدام کنند.

انتهای پیام/