اخبار داغ

برای دومین روز متوالی:

تعطیلی ادارات استان سیستان و بلوچستان

تعطیلی ادارات استان سیستان و بلوچستان
مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: وزش باد شدید، افزایش غلظت ریزگردها و آلودگی هوا فردا /دوشنبه/ تمامی ادارات و نهادهای شهرستانهای زابل، زهک، هیرمند، هامون و نیمروز را به تعطیلی کشاند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان عبدالرحمن شهنوازی در این باره اظهار داشت: با توجه به پیش بینی هواشناسی مبنی بر افزایش سرعت وزش باد و افزایش بیش از حد مجاز ریزگردها و آلودگی هوا، فردا دوشنبه تمامی ادارات و نهادهای شهرستان‌های شمال سیستان و بلوچستان تعطیل شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
وی تاکید کرد: دستگاه‌های امدادی و مراکز درمانی در شهرستانهای پنج گانه سیستان تعطیل نیستند.
,
مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: 246 نفر از مردم منطقه سیستان در شمال این استان به دلیل مشکلات تنفسی ناشی از توفان و گرد و خاک از دیروز(شنبه) تاکنون روانه بیمارستان ها و مراکز درمانی شدند.
,
وی ادامه داد: این افراد به دلیل عوارض تنفسی، چشمی و قلبی ناشی از توفان به بیمارستان ها، مراکز درمانی و پایگاه های اورژانس مراجعه کردند.
,
وی افزود: 46 نفر از این افراد بستری و بقیه به صورت سرپایی درمان شدند.
,
به گفته مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان 9 هزار و 500 عدد ماسک از صبح امروز/یکشنبه/ تاکنون میان مردم توفان زده چهار روستای شهرستان های زهک و نیمروز منطقه سیستان واقع در شمال این استان توزیع شده است.
,
رسول راشکی ادامه داد: همچنین در این مدت 50 سبد غذایی میان مردم توفان زده 2 روستای شهرستان زهک توزیع شده است.
,
مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به شدت وزش باد همراه با گرد و خاک در منطقه، امداد رسانی به مردم شمال این استان همچنان ادامه دارد.
,
به گفته رئیس گروه هشدار و پیش بینی اداره کل هواشناسی سیستان و بلوچستان غلظت ذرات معلق در هوای منطقه سیستان امروز /یکشنبه/ به 63 برابر حد مجاز رسید. 
,
علی ملاشاهی حد مجاز و استاندارد ذرات معلق در هوا را 150 میکرو گرم بر مترمکعب عنوان کرد و اظهار داشت: غلظت ذرات معلق در هوای منطقه سیستان 9 هزار و 515 میکرو گرم بر متر مکعب گزارش شده است.
,
وی بیان کرد: پدیده وزش باد شدید در برخی نقاط مستعد توفان گرد و خاک تا پایان هفته آینده در شمال سیستان و بلوچستان تداوم دارد به طوری که در این مدت سرعت باد به بیش از 110 کیلومتر بر ساعت می رسد. 
,
وی ادامه داد: امروز و فردا شدت توفان در منطقه سیستان شدیدتر می شود به طوری که احتمال اختلال در پروازهای فرودگاههای زابل و زاهدان وجود دارد. 
,
ملاشاهی افزود: در این مدت در جاده های ارتباطی زابل - نهبندان، زاهدان - نهبندان، زاهدان - زابل، زاهدان - بم و ایرانشهر - بم باد و گرد و خاک سبب کاهش دید می شود. 
,
به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان با وسعتی حدود 187 هزار و 502 کیلومتر مربع (معادل 5/11درصد مساحت کشور) و 19 شهرستان و بیش از 2 میلیون و 800 هزار نفر جمعیت پهناورترین استان کشور محسوب می شود که امکان دارد همزمان چندین پدیده از جمله توفان، بارندگی، سیل، خشکسالی و مواج شدن دریا را تجربه کند. 
,
سیستان با پنج شهرستان زابل، زهک، هامون، هیرمند و نیمروز در شمال سیستان و بلوچستان واقع شده است. 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه