اخبار داغ

بیانیه شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی همدان؛

بریدن صدای معترضان به وضعیت اقتصادی در نماز جمعه همدان رفتار خوبی نبود/صدای امت را شنیده و به مطالبه از مسئولان استانی و کشوری بپردازید

بریدن صدای معترضان به وضعیت اقتصادی در نماز جمعه همدان رفتار خوبی نبود/صدای امت را شنیده و به مطالبه از مسئولان استانی و کشوری بپردازید
پیرامون اتفاق اخیر در نماز جمعه شهر همدان شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان همدان بیانیه صادر کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از نافع، پیرامون اتفاق اخیر در نماز جمعه شهر همدان در رفتار نامناسب با معترضان به وضعیت اقتصادی، شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان همدان بیانیه‌ای به این شرح صادر کرد. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نافع,

بسمه تعالی

,

بدون تردید نماز جمعه که یکی از برکات انقلاب اسلامی ایران و حاصل ایثار شهیدان این مرز و بوم است؛ همواره مرکز وحدت مسلمانان و میعادگاه نمایش قدرت سیاسی و اجتماعی اسلام بوده تا عطر اخلاق و رأفت اسلامی را در فضای جامعه پراکنده سازد؛ این در حالیست که روز جمعه در میعادگاه نماز جمعه شهرستان همدان صدای معترضانی که از وضعیت اقتصادی موجود که حاصل ناکارآمدی برخی مسئولان و مدیران اشرافی کشور و استان به ستوه آمده بودند، بریده شد و رفتار خوبی صورت نگرفت و این نوع روش برخورد با معترضان، دل جامعه دانشگاهی استان را به درد آورده است.

,

مگر نه آنکه صدای معترضان باید شنیده شود و به گوش مسئولان برسد تا در جنگ اقتصادی فعلی با کمک تمام ارگان‌ها و اقدام انقلابی و جهادی مسئولان، بر دشمن فائق بیاییم؛ این همان نماز جمعه‌ای است که امام خمینی (ره) با الفاظی چون «دژ مستحکم»، «سنگر اسلامی»، «فریضه وحدت‌آفرین و دشمن‌شکن»، «فریضه الهی» و... از آن یاد کرده است و در اهمیت این جایگاه که مختص ولایت است، فرمود: « در خطبه نماز جمعه، مقدرات مملکت باید بیان شود. مسائل سیاسی که در مملکت باید جریان پیداکند، مسائل اجتماعی در مملکت باید جریان پیدا کند. گرفتاری‌های مسلمان‌ها و اختلاف‌های آنها باید در خطبه‌ها مطرح و رفع بشود. 

,

نماز جمعه عبادت است لکن عبادتی که مدغم در سیاست است، سیاست در عبادت مدغم است، نمی‌توانند با دعا، با خطبه و به طور کلی با ظالمین به طور کلی با متجاوزین و مخالفین اسلام معارضه کنند، خطبه‌ها را نگذارند یک یا چند دعا باشد و یک یا چند ذکر باشد... 

,

شما باید در کشورهای خودتان، در خطبه‌های نماز جمعه خودتان که برای همین مقصد نماز جمعه به پا شده است، در ادعیه خودتان، در زیارات خودتان، در هرچه رفت و آمد دارید مصالح اسلامی را مطرح کنید، مسائل اجتماعی مردم را مطرح کنید، مسائل خصوصی نگویید، مصالح اجتماعی را بگویید، بگذارید اگر شما این را گفتید، نمازتان را تعطیل کنند، مردم عکس‌العمل نشان می‌دهند. اگر دولتی به واسطه خطبه نماز جمعه، نماز جمعه شما را تعطیل کند، با عکس‌العمل مردم مواجه می‌شود و همانی است که که ما می‌خواهیم.»

,

تریبون نماز جمعه مختص امام ولایت است و شما ائمه جمعه یک به یک نماینده امام این ملت هستید، امید است که این وظیفه را و اهمیت این مسئولیت بزرگ را بیشتر درک کرده و در امید مردم به این جایگاه لطمه‌ای وارد نکنید که این عمل ضربه‌ای بزرگ به اسلام و همچنین ضربه‌ای به احساس اطمینان قشر‌های مختلف جامعه است؛ امام جامعه یعنی رهبر معظم انقلاب اسلامی که همیشه در کنار مردم و حامی مسئولان پاکدست و تلاشگر بوده‌اند و انتظار رهبری نیز از نمایندگان خود همین است.

,

بنابراین دانشجویان انقلابی و مطالبه‌گر به تبعیت از رهبری عزیزمان همواره حامی مردم بوده‌اند و انتظار دارند در این شرایط حساس که کشورمان آبستن اتفاقات مهمی است همه باهم و یک‌صدا در کنار مردم سلحشور و شریفی باشند که سال‌هاست ثابت کرده‌اند با تمام سختی‌ها امام خودرا تنها نمی‌گذارند و برای رسیدن به آرمان‌های انقلابشان حتی از جانشان هم مضایقه نمی‌کنند. 

,

لذا بسیج دانشجویی استان همدان ضمن اعلام موضع محکم خود در حمایت از امت اسلامی که درگیر جنگ اقتصادی می‌باشند و توجه به مطالبه آنان، مسئولان را به داشتن سعه صدر و تحمل شنیدن صدای معترضیا واقعی توصیه می‌کند؛ بنابراین انتظار دارد آنها صدای امت را شنیده و در راستای مطالبه از مسئولان استانی و کشوری به رفع هم وغم آنها بپردازند...

,

و من الله توفیق

,

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان همدان

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه