اخبار داغ

رئیس قوه مقننه :

واردکنندگان باید مابه تفاوت دلار ۴۲۰۰ تومانی را پرداخت کنند

واردکنندگان باید مابه تفاوت دلار ۴۲۰۰ تومانی را پرداخت کنند
لاریجانی گفت: واردکنندگان باید مابه تفاوت نرخ ارز4200تومای را پرداخت کنند در غیر اینصورت در بازار دو نرخ به وجود می آیدو یک جنس به دو نرخ عرضه شود و این اصلا امکان پذیر نیست؛ باید وارد کنندگان مواد اولیه و کالاها که با دلار4200، اجناس را وارد کرده اند مابه تفاوت نرخ ارز را بپردازند تا مشکلی در بازار ایجاد نشود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از  قم فردا، علی لاریجانی رئیس قوه مغننه ،در کار گروه اشتغال استان قم که صبح امروز د تالار امام جود(ع) استانداری برگزار شد اظهار داشت: طرح حمایت از اشتغال پایدار روستایی برای پربار شدن و جان گرفتن اشتغال روستایی است و چون بعضی شهرها  شرایط روستایی دارند به همین دلیل در قانون اعلام شده است که بخش‌ها تا جمعیت 10هزار نفر می‌توانند از این طرح بهره مند شوند؛ ساکن بودن در روستا ملاک اعطای تسهیلات نیست بلکه آن چیزی که مهم بوده سرمایه گذاری در محدوده روستاهاست بنابراین می تواند از تسهیلات اشتغال پایدار روستایی در شهر قنوات نیز استفاده کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  قم فردا,

وی گفت: باید در مرحله نخست تعداد سکنه بومی و ایرانی ساکن در شهر قنوات مشخص شود تا امکان اعطای تسهیلات اشتغال پایدار در شهر قنوات مهیا شود.

,

لاریجانی تصریح کرد:  استان قم در بخش مشاغل خانگی ظرفیت بزرگی داشته و بسیاری از کارگاه های موجود در این عرصه نیز زود بازده است که انگشتر سازی از جمله آنهاست، مشاغل خانگی با مبالغ بسیار کمتری منجر به تولید و اشتغال می شود و می تواند رشد اشتغال در استان را با جهش روبه رو کند.

,

نماینده مردم قم خطر نشان کرد: مشکلات تامین اجتماعی مهمترین حوزه صنایع کوچک بوده که باید سازمان صنعت، معدن و تجارت استان برنامه ریزی های درستی برای بهبود این بخش داشته باشد.

,

رئیس قوه مقننه بیان داشت: در بخش صنعت باید مراقبت های ویژه تری صورت بگیرد  همچنین در زمینه اعطای تسهیلات، شناسایی مشکلات و مصرف صحیح منابع اختصاص یافته نظارت های کافی صورت گیرد تا این واحدهای تولیدی با رکود روبه رو نشده متضرر نشوند و امر صادرات آنها با مشکل روبه رو نشود.

,

لاریجانی گفت: واردکنندگان باید مابه تفاوت نرخ ارز4200تومای را پرداخت کنند در غیر اینصورت در بازار دو نرخ به وجود می آیدو  یک جنس به دو نرخ عرضه شود و این اصلا امکان پذیر نیست؛ باید وارد کنندگان مواد اولیه و کالاها که با دلار4200، اجناس را وارد کرده اند مابه تفاوت نرخ ارز را بپردازند تا مشکلی در بازار ایجاد نشود، ولی باید تسهیلاتی ارائه شود تا این وارد کنندگان با مشکل مواجه نشوند.

,

وی گفت: اگر وارد کنندگان کالا را با دلار4200وارد کنند، نمی توان نظارت انجام داد، ممکن است تخلفات بسیاری ایجاد شود و اجناس وارد بازار نشود و احتکار شود و با قیمت بالاتر عرضه شود، اگر واردکنندگان مابه تفاوت نرخ ارز را پرداخت نکند نمی توان تضمین و نظارت کرد که به همان قیمت کالا به مردم عرضه می شود نمی توان به ازای هر وارد کننده یک ناظر قرار داد و ممکن است این موضوع باعث یک رانت بزرگ شود که کسی از آن سودی نمی‌برد؛ در حال حاضر به آن میزان ارز وجود ندارد که برای ورود همه کالاها دلار4200تومانی تخصیص داده شود و باید نیازهای کشور در اولویت قرار گیرد.

,

لاریجانی با تاکید عملکرد خوب استان قم در بخش صادرات گفت: ظرفیت قابل توجهی در کشورهای همسایه و منطقه برای صادرات محصولات استان وجود دارد، استان قم در امر صادرات در سال گذشته عملکرد مناسبی داشته است.

,

وی افزود: باید بررسی جامعی در زمینه اشتغال در استان قم صورت بگیرد و برای رفع مشکلات کلان در این زمینه نیز پیشنهادهای مدنظر برای رفع به مجلس شورای اسلامی تقدیم شود.

,

 همچنین حجت الاسلام مجتبی ذوالنور  نماینده مردم قم در این زمینه گفت: در مسئله اشتغال پایدار روستایی باید مر قانون اجرا شده و مناطق بالای 10 هزار نفر با موازین قانونی موجود سنجیده شوند.

,

ذوالنور بیان داشت: اگر جمعیت قنوات بیش از حد اعلام شده در قانون باشد، نمیتوان از قانون حمایت از اشتغال پایدار روستایی در این بخش استفاده کرد و نباید سر قانون کلاه گذاشت  زیرا قانون حمایت از اشتغال پایدار روستایی، آبادی روستاها است؛ باید قانون به طور دقیق در این خصوص اجرا شود، نباید خلاف قانون عمل کرد و با تقویت یک بخش، موجب تضعیف بخش دیگر شد.

وی افزود: باید در پرداخت تسهیلات نظارت شود تا به طور کامل در بخش اشتغال هزینه شود و باعث سوء استفاده برخی افراد نشود.

,
,
,

در ادامه احمد امیرآبادی فراهانی نماینده مردم قم در مجلس شوای اسلامی در این خصوص گفت: از آنجا که محل اشتغال بسیاری از کارگاه های صنعتی و تولیدی خارج از محدوده شهر قنوات است می تواند تسهیلات اشتغال پایدار روستایی را اختصاص داد.

,

وی گفت: تشخیص تعداد جمعیت یک منطقه بر عهده کارگروه اشتغال است و می تواند برای اختصاص این اعتبارات به این منطقه تمهیدات لازم را اندیشید.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه